recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ComX ip-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketComX ip-tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 19:54

OK , tak Boogie , det jeg , og sikkert andre gerne ville vide , var vedr forskellen i billedkvaliteten...Og ja det er nogle sølle HD kanaler de tilbyder....Hvorfor kan du sige mere d 1-11?...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 23:02
Jeg er nysgerrig når I nævner IPTV og DVB-T...

Kan boksen der modtager IPTV lave signalet om til DVB-T via
antenneudgang?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 23:14

 

 IP-TV er via Telefonnettet, DTT er Digi TV og Boxer.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 IP-TV er via Telefonnettet, DTT er Digi TV og Boxer.

Nu er jeg på ingen måde ekspert på dette emne, men vi har fået lagt fiber ind i bygningen og troede kun ComX kørte med fiber til iptv??

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

OK , tak Boogie , det jeg , og sikkert andre gerne ville vide , var vedr forskellen i billedkvaliteten...Og ja det er nogle sølle HD kanaler de tilbyder....Hvorfor kan du sige mere d 1-11?...

MVH

DR HD starter med at sende den 1. november

Jeg kan ikke forstille mig at forskellen mellem ip og dvb-t ved SD er særlig stor, men måske ved HD. Fiber har vel mere plads end alm. kabel, så måske i fremtiden vil fiber kunne udnyttes meget bedre... Men hvis du har set Yousee digital, så ved du hvordan kvaliteten er. Jeg kan måske luske ind til naboen og se efter, tror nok han lige har købt en boks, så han kan se via dvb-t (han har en Samsung PQ97-50 uden dvb-t tuner)



Redigeret af Boogie - 05-September-2009 kl. 09:35
Til top
thorndahl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 18:18
Tak for infomationen Boogie
Ja det lidt ærgeligt med TV3, vi har den også via parabol her, med et elendigt billede især på en HTPC. Spørgsmålet er om viasat snart giver sig, boxer ser ud til at stå i samme problem som ComX nu, så det kan jo være det hjælper lidt.
Man skulle næsten se at få bestilt den, så må man bare håbe de ombytter den til en hdd-modellen når den engang lander.


Redigeret af thorndahl - 05-September-2009 kl. 18:19
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

 Nu er jeg på ingen måde ekspert på dette emne, men vi har fået lagt fiber ind i bygningen og troede kun ComX kørte med fiber til iptv??


Der er flere f.eks. Smile, Dansk bredbånd og Viasat samt Comx. Det er muligt hos Energi Syd at vælge mellem disse.
Mvh Hansemand
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

 Nu er jeg på ingen måde ekspert på dette emne, men vi har fået lagt fiber ind i bygningen og troede kun ComX kørte med fiber til iptv??


Der er flere f.eks. Smile, Dansk bredbånd og Viasat samt Comx. Det er muligt hos Energi Syd at vælge mellem disse.

Ok, anede jeg ikke. Vi har iptv direkte fra ComX via fiber, vores forening har brugt tæt på 1 mio. på at købe hele fiber-anlæget selv.

Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 18:52

Oprindeligt skrevet af thorndahl thorndahl skrev:

Tak for infomationen Boogie
Ja det lidt ærgeligt med TV3, vi har den også via parabol her, med et elendigt billede især på en HTPC. Spørgsmålet er om viasat snart giver sig, boxer ser ud til at stå i samme problem som ComX nu, så det kan jo være det hjælper lidt.
Man skulle næsten se at få bestilt den, så må man bare håbe de ombytter den til en hdd-modellen når den engang lander.

De ombytter den nok ikke gratis, måske hvis du lejer den, men ellers ikke. Jeg ville lige vente og se et par måneder frem. Jeg fik et nyhedsbrev for nogle måneder siden, hvor ComX skrev, at de kommer med hdd boksen senere på året. Så må vi se om det holder stik



Redigeret af Boogie - 05-September-2009 kl. 18:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu