|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
johnq ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() Sendt: 14-Juni-2009 kl. 22:10 |
Jeg har et Conax 4.00e CAM fra MM-vision og mistænker det for at være grunden til, at jeg ikke har kunne se mine HD kanaler i et år nu.
Er der nogle af Jer som har erfaringer med dette? Jeg kører Windows 7 build 7127 med Media Centeret og FloppyDTV's 5.3.N driver. |
|
![]() |
|
johnq ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Er der virkelig ikke nogen herinde som har et Conax 4.00e CAM fra MM-vision og kan fortælle om deres virker med HD signal?
|
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
4.00e er ikke noget specielt Conax cam... Det er en Conax kryptering, som kan ligge på CAM af forskelligt fabrikat og med forskelligt firmware.
Jeg antager at dit CAM er et SCM produceret CAM, som generelt er noget lort hvis du spørger mig. Jeg gider ikke at forklare hvorfor( Det må du kunne finde hvis du bruger søgefunktionen) Ellers kan du kigge her, hvor der står listet mindst CAM af to fabrikater , som undertegnede og andre har testet til at virke med Canal Digital(Som du jo nok bruger). At sige at du har købt et 4.00e conax Cam i mm-vision svarer lidt til at sige at du har købt en haveslange i Bilka der ikke kommer vand ud af. Haveslangen kan ikke supporteres uden man kender til fabrikat og det miljø den fungerer i. Måske manglen på svar giver anledning til selvransagelse? Redigeret af Patriarken - 16-Juni-2009 kl. 20:27 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Da jeg undersøgte hvilket fabrikat etc. mit CAM var fandt jeg ud af, at det kun er MPEG2 kompatibelt, hvilket forklarer hvorfor jeg ikke kan se HD kanaler - medmindre jeg tager fejl, men jeg mener at HD kanaler er MPEG4 komprimerede.
Du har ret i at jeg har Canal Digital. Jeg var inde på din side for at se på de 2 CAM links, men desværre var de istykker, og det ene er til et SCM modul som du fraråder mig at købe. Jeg søgte på DVBshop efter Smit Conax modulet og kunne kun finde et, men beskrivelsen er så ringe og nævnte ikke noget om MPEG4 understøttelse, at jeg ikke tør at købe det derfra. Jeg ved jo heller ikke om det er det samme som i din test eller om de har udskiftet produktet med en ringere version. (http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2277_Conax-CA M-by-Smit.html) |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
En selvmodsigelse mht SCM ![]() |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
Uden at være stensikker, så mener jeg det er uden betydningen om CAM modulet understøtter MPEG-2/MPEG-4.
CAM modulets opgaver er at descramble (Dvs. afkryptere) signalet. CAM modulet skal på ingen måde håndtere selve bitstreamen, så det kan som sådan være ligeglad med om det er MPEG-2 eller MPEG-4 eller et helt nyt format. MPEG-2 og MPEG-4 afkodes af software i din computer. TV-Kortet levere bare signalet. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |