recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - convertere mkv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketconvertere mkv

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
trenskow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

CoreAVC er et kommercielt codec, det kan kun købes ikke downloades gratis fra deres hjemmeside. Men ffdshow bruger ligeså få ressourcer som CoreAVC, så du kan nøjes med ffdshow.

Fjern alle codecs du ikke skal bruge eller som kan dækkes af ffdshow, og installer så Haali matroska splitter og ffdshow.

Og så er mediaplayer classic sammen med Haali matroska splitter og ffdshow langt bedre end VLC til at håndtere disse H264 HD matroska (.mkv) filer.

Med Haali matroska splitter og ffdshow, kan .mkv filer også åbnes gennem directshow i windows media player, og i diverse konverter software hvis du vil konvertere til andet format. Jeg har meget stor succes med at konvertere til 720p WMV HD i 5mbps eller 6mbps med Windows Media Encoder, så jeg kan afspille disse HD filer på min Bluetinum netplayer der ikke understøtter .MKV med H264 (og så er både min MS XP og min MS Vista jo super glade for disse MS WMV filer også) - kvaliteten af de konverterede filer er faktisk i top og ressourcekravet lavt.

et par links

http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm

http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

http://haali.cs.msu.ru/mkv/MatroskaSplitter.exe

Hejsa

Jeg ved ikke om mit mediacenter er helt rodet til med alt muligt.
Afsinstallerede alt med codec's.
Installerede så FFDshow, derefter matroskasplitter og til sidst media player classic.

Når jeg så vil afspille en mkv fil i media player classic, så får jeg at vide, at den ikke har codec til mpeg4.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 11:29

hmmm - besynderligt

Rækkefølgen af installation skulle helst have været mediaplayer, haali splitter, og tilsidst ffdshow (ffdshow disabler nemlig mediaplayers native mkv filter)

Prøv lige at reinstallere først haali splitteren, og derefter ffdshow

ffdshow decoderconfiguration skulle gerne se sådan ud

Udover dette kan du konfigurere mediaplayer classic sådan her:

og tilføje ffdshow videdecoder og audiodecoder som eksterne filtre manuelt - tryk add filter og vælg hhv. ffdshow video decoder og ffdshow audio decoder

Hvis ikke du automatisk får Haali mediasplitters ikon frem i processlinien når du afspiller - kan du også tilføje den manuelt på samme måde, men det burde ikke være nødvendigt

Redigeret af spawn - 05-August-2007 kl. 11:40
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 15:24
Hej

Jeg fandt åbenbart en ældre ffdshow på nettet, som ikke kunne det, men da jeg brugte dit link, så fandt jeg den korrekte ffdshow.

Men.. med kun det installeret, så hakker den stadigvæk. Så måske må¨jeg bide i det sure æble og indrømme at den ikke kan køre det.

Men jeg kan så ikke forstå at mit cpuload på den ene core ligger på ca 50% og på den anden core ca 30%
Burde de så ikke være maks?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 17:25
Mit bundkort er dette fra MSI med HDMI udgang.
http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no =1165&maincat_no=1

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2007 kl. 23:31

Rækkefølgen af installation skulle helst have været mediaplayer, haali splitter, og tilsidst ffdshow (ffdshow disabler nemlig mediaplayers native mkv filter)

Well, det er Matroska (Haali) splitteren, som disabler visse interne splittere i MPC. Det forudsætter selvfølgelig at MPC er "installeret", hvilket formentlig vil sige at man har kørt MPC en gang, da der jo ikke er nogen decideret installer. MPC er ikke opdateret i over et år (Gabest har travlt...), og visse splittere er ikke helt up-to-date, herunder .mkv splitteren (jeg bruger også andre splittere til .flv og .ts i MPC, ellers er der visse Flash video filer og H.264 transport streams, som jeg ikke kan afspille).

ffdshow installerer sig som DirectShow filter med en meget høj merit order. Hvis ffdshow ikke er disablet for et bestemt video codec vil en "ren" DirectShow media player bruge ffdshow. MPC bruger dog interne filtre (video og audio codecs, samt source filters dvs. splittere, i selve mplayerc.exe) i en række situationer, medmindre man disabler dette.

Eftersom ffdshow har en meget høj merit order, burde det faktisk være ligegyldigt om man har installeret 117 andre codecs.

Hvis man installerer QuickTime Alternative, skal man forresten lige huske at checke sine MPC settings bagefter. De kan godt være resettet til noget, som QuickTime Alternative synes er passende...

Redigeret af JesperLund - 06-August-2007 kl. 01:45
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 00:11

Jeg har også prøver med ffdshow, men det gav lidt problemer, jeg er kommert frem til disse codecs.

Xvid 1.3

Haali Media Splitter

CoreAVC

AC3Filter

VobSub

QuickTime Alternative

Samt VLC hvis der er noget der giver problemer, men Jeg kan ikke få VLC til at virke i AC3(bruger spdif)

Med dette skulle du kunne afspille, det meste inc. mkv.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 00:55
Hvad med Flash video (enten VP6 eller Sorenson H263 codecs) og Ogg Theora, som jeg regelmæssigt støder på? Videoer fra YouTube ser væsentligt bedre ud med ffdshow's postprocessing.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 01:08

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Well, det er Matroska (Haali) splitteren, som disabler visse interne splittere i MPC.

Fuldstæding korrekt Jesper - det var min hukommelse der spillede mig et puds

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 27-Juni-2007
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2007 kl. 15:06
havde samme problem under afspilning af mkv filer, endte ud med dette:

ffdshow til afspilning af xvid og divx, samt håndtering af de forskellige lydformater, ac3, dts osv.
coreavc pro 1.3 til afspilning af h.264 og x.264 osv.
haali media splitter / matroska splitter
vobsub til undertekster

alt kører perfekt nu.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2007 kl. 01:54
Oprindeligt skrevet af trenskow trenskow skrev:

Hej

Jeg fandt åbenbart en ældre ffdshow på nettet, som ikke kunne det, men da jeg brugte dit link, så fandt jeg den korrekte ffdshow.

Men.. med kun det installeret, så hakker den stadigvæk. Så måske må¨jeg bide i det sure æble og indrømme at den ikke kan køre det.

Men jeg kan så ikke forstå at mit cpuload på den ene core ligger på ca 50% og på den anden core ca 30%
Burde de så ikke være maks?

Hejsa igen

Jeg har opdateret bios i mit bundkort, og sørme ikke, bare ved hjælp af ffdshow og matroskasplitter, så kører det næsten upåklageligt i WMP. Nu har jeg så kun et problem med lyden. Den er håbløst ude af sync. Hvad kan jeg gøre ved dette?

Nu mangler jeg så bare at hitte ud af hvordan jeg afspiller det i mediecenter delen.

Når jeg kører andre codecs end ffdshow og matroskasplitter, så hakker det helt vildt, så jeg mangler stadig at hitte ud af hvordan jeg får det til at virke i mediecenter delen.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 11:46

Har også store problemer med .mkv afspilning og har haft det i et stykke tid. Havde installeret ffdshow og haali splitter og når jeg eksekverer en .mkv fil i f.eks. Media Portal eller andet program dukker haali splitteren op nede i tray og forsvinder igen. Dvs. ingen afspilning af .mkv. Jeg har ikke prøvet at installere først haali og derefter ffdshow, da jeg er bange for at miste mine opsætninger i ffdshow, så er ikke kommet videre.

Undskyld, det er ikke for at stjæle tråden, men vil høre om der er noget at gøre, da jeg er løbet tør for ideer.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2007 kl. 20:04
Haali og ffdshow har ingen indflydelse på hinanden. Et par ting som du kan checke

1) Sker det samme i Media Player Classic?
2) Har du den nye ffdshow (tryout) installeret?
3) Check input filen i GraphEdit (godt debug værktøj)

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu