|
Coolman´s bio. Nu sker der noget. |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | |
ldplusse
Super bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så starter mit bio projekt så småt op igen efter jeg er blevet færdig med at renovere selve huset.
Jeg skal have lavet alle mine Difusere og Basstraps færdige, før jeg begynder på selve rummet, da jeg ikke har et værksted og derfor bruger biorummet som værksted. Mangler at lave 16 stk 3D difuser og 6 stk Basstraps. Er igang med 3D Difiserne. Det tager 2 timer at lave en, målt fra jeg starter med at skære træ til den er limet færdig. Laver 1 hver aften, så der er lige 2 uger endnu. |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser godt ud! Hvor dybt diffuserer de? Husk reglen ift. minimumsafstanden så du ikke ender med en masse artifacts.
|
|
ldplusse
Super bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak. Info om dem er: Scatter 396Hz Diffuse 793Hz Cutoff 6880Hz Minimums afstand er 1,3m Men jeg montere dem forest og bagerst, bagved højtalere, så ingen problemer.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogen af jer som ved, hvor meget (eller lidt ...) det betyder for effektiviteten, at kanterne er runde og ikke skarpe?
Lars, skal de ikke males??
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Kan ikke forestille mig en de 'runde' hjørner der er på stolperne skulle have nogen målbar betydning. Det er yderst lidt at de runder. De skal alle monteres bagved Molton Deco stof, så har ikke tænkt mig at male dem.
|
|
jacobe
Guld medlem Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da jeg for noget tid siden brugte lidt tid på at undersøge disse læste jeg et sted, at en-eller-anden, som skulle bygge en, havde fået at vide at det var MEGET vigtigt at kanterne var skarpe, men han gav ingen forklaring på hvorfor ...
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Det går stille og roligt fremad.
Nu 8 stk og går igang med den 9 om lidt. |
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Der var så træ til at lave 19stk 3D difusser ialt.
Så nu starter jeg på at bygge 6 stk Diafragmatic Bassabsorbers. Her ses de 19 stk 3D disfusser sammen med mine 8 stk QRD-23 difusser og min subwoofer. |
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Er godt igang med de Diafragmatic Bassabsorbers.
Har fået lavet 4 stk, så mangler 2. Dem for jeg lavet inden weekenden. |
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Det går stille og roligt fremad.
Er færdig med de 6 stk basstraps og er nu gået videre med selve rummet. Væggen bag ved lærred er blevet lavet færdig. Der er nu 50cm isolering. Væggen kommer til at være 'åben' så man kan se dampspærren. Så skal nu igang med rammen som skal være rundt om lærred og lave platform til højtalere og 3D diffusere. |
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Så er rammen og højtaler standerne lavet.
Så skal jeg have fundet noget træ til at lave lærred rammen med. Tænker det skal være noget lidt stærkere træ end det som bruges i lægter. Jeg skal også have fundet placeringen af stereo højtalerne. Nogle på nettet har talt om at de skal placeres ca 20% inde i rummet. De er nu ca 17%. Centrum af højtalerne er 60cm fra væggen. Hvad siger i? Alle basstraps og diffuser er fjernet fra rummet, så der kan testes uden. |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det går stærkt nu! Giver ikke helt mening at placere stereohøjttalere ud fra en procentdel af rummet - det afhænger jo meget af hvor langt fra du sidder. Du bør placere dine højre/venstre højttalere så de danner 45-60 grader ift. lyttepositionen. THX anbefaler 45 grader, Dolby 45-60 grader og ITU-standarden (musik) er 60 grader. 60 grader er ofte svært at opfylde hvis du vil have højttalerne indenfor lærredet.
Redigeret af Jonas_h - 21-Juni-2020 kl. 23:21 |
|
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |