|
Copy Control af CD |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-April-2012 kl. 20:54 |
Jeg sidder og ripper 550 CD'er til MP3 format.
Pludselig er jeg stødt på en CD med Copy Control og jeg kan ikke få lov til at rippe den. I stedet kommer der en anden player (Player-1.) op og afspiller pladen i stedet for. Jeg kører Windows XP og bruger Media Player. Nogen løsninger på, hvordan jeg kan rippe min CD som jeg har købt og betalt? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19824 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den CD du har købt og betalt, finder du som Mp3 fil et sted ude på nettet og downloader den - lovligt eller jeg jeg ville være kold et vist sted over det. Den CD du har købt er ikke en musikCD, men et stykke software. Klaus |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Du kan f.eks. bruge programmet AnyDVD, som fikser (fjerner) kopibeskyttelsen fra DVD'er og CD'er. Det virker!
![]() |
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
Jeg har installeret et program der hedder AnyDVD fra http://www.slysoft.com/da/anydvd.html, så ved jeg ikke om det er samme program du mener. Programmet er installeret og registrerer når jeg sætter CD'en i, men jeg kan stadig ikke rippe CD'en? Der er sat hak ud for "Fjern Kopibeskyttelsen på CD". Det er en prøveversion jeg har i 21 dage, tror du det er derfor den ikke virker, altså fordi jeg ikke har adgang til denne funktion?
|
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Det er præcis det program jeg mener. Jeg plejer at starte AnyDVD programmet op og så smide CDen i maskinen. Så popper der en besked op på proceslinjen og så varer det lige et minut hvor den tygge på CDen. Dernæst kommer en dialogboks med hvad man vil gøre med CDens indhold, så når den kommer er AnyDVD klar med en ikke-kopibeskyttet CD hos mig.
![]() ![]() Edit: Når jeg nu tænker over det så har jeg oplevet at computeren skulle genstartes en gang før programmet har virket helt som det skulle. ![]() Redigeret af urup - 02-April-2012 kl. 00:31 |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Prøv med rippeprogrammet CDEX. Det har virket med alle mine CDer og uden ekstra anti- copyrightsoftware. Du kan angive en anonym emailadrese, for at få adgang til ekstern CDDataBase.
|
|
![]() |
|
Jeg har skippet at rippe den ene CD. Den er genstridig og ingen af programmerne får kål på anti-copyright softwaren.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hold shift nede på computeren, når du sætter skiven i. Det løser problemet på en del af de kopisikrede CD'er.
Du kan også tage en sort filtpen med permanent blæk. (Dem som kan tegne på plastic) Hvis du lader lyset reflektere i undersiden på cd'en, så kan du se forskellige data områder. Tegn en fed streg ude fra kanten af skiven og ind over det første område. Så kan du rippe din CD i en computer. Når du er færdig kan du nemt fjerne stregen helt med sprit, eller du kan vælge at lade den sidde. Det er din CD du kan gøre hvad du vil :-) |
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
+1 for CDex - jeg har endnu ikke oplevet en CD som den ikke kunne rippe (download v1.70 beta 4 og vælg beta 2 under installationen)
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hold nu op - det er acetone som gør en cd mat.
Hvis folk ikke tror mig så test først på en gammel cd og se om den bliver mat. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |