recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Copy Control af CD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Copy Control af CD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Copy Control af CD
    Sendt: 01-April-2012 kl. 20:54
Jeg sidder og ripper 550 CD'er til MP3 format.

Pludselig er jeg stødt på en CD med Copy Control og jeg kan ikke få lov til at rippe den. I stedet kommer der en anden player (Player-1.) op og afspiller pladen i stedet for.

Jeg kører Windows XP og bruger Media Player.

Nogen løsninger på, hvordan jeg kan rippe min CD som jeg har købt og betalt?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Nogen løsninger på, hvordan jeg kan rippe min CD som jeg har købt og betalt?

Den CD du har købt og betalt, finder du som Mp3 fil et sted ude på nettet og downloader den - lovligt eller jeg jeg ville være kold et vist sted over det.

Den CD du har købt er ikke en musikCD, men et stykke software.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 22:19
Du kan f.eks. bruge programmet AnyDVD, som fikser (fjerner) kopibeskyttelsen fra DVD'er og CD'er. Det virker!Smile
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Du kan f.eks. bruge programmet AnyDVD, som fikser (fjerner) kopibeskyttelsen fra DVD'er og CD'er. Det virker!Smile

Jeg har installeret et program der hedder AnyDVD fra http://www.slysoft.com/da/anydvd.html, så ved jeg ikke om det er samme program du mener.

Programmet er installeret og registrerer når jeg sætter CD'en i, men jeg kan stadig ikke rippe CD'en?
Der er sat hak ud for "Fjern Kopibeskyttelsen på CD".

Det er en prøveversion jeg har i 21 dage, tror du det er derfor den ikke virker, altså fordi jeg ikke har adgang til denne funktion?
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér urup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 00:30
Det er præcis det program jeg mener. Jeg plejer at starte AnyDVD programmet op og så smide CDen i maskinen. Så popper der en besked op på proceslinjen og så varer det lige et minut hvor den tygge på CDen. Dernæst kommer en dialogboks med hvad man vil gøre med CDens indhold, så når den kommer er AnyDVD klar med en ikke-kopibeskyttet CD hos mig. Smile Jeg må indrømme at jeg ikke lige ved om prøveversionen har nogen begrænsninger - jeg fandt en licens Wink.

Edit:
Når jeg nu tænker over det så har jeg oplevet at computeren skulle genstartes en gang før programmet har virket helt som det skulle. Tongue

Redigeret af urup - 02-April-2012 kl. 00:31
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2012 kl. 08:04
Prøv med rippeprogrammet CDEX. Det har virket med alle mine CDer og uden ekstra anti- copyrightsoftware. Du kan angive en anonym emailadrese, for at få adgang til ekstern CDDataBase.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2012 kl. 21:07
Jeg har skippet at rippe den ene CD. Den er genstridig og ingen af programmerne får kål på anti-copyright softwaren. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 10:57
Hold shift nede på computeren, når du sætter skiven i. Det løser problemet på en del af de kopisikrede CD'er.

Du kan også tage en sort filtpen med permanent blæk. (Dem som kan tegne på plastic)
Hvis du lader lyset reflektere i undersiden på cd'en, så kan du se forskellige data områder.
Tegn en fed streg ude fra kanten af skiven og ind over det første område.
Så kan du rippe din CD i en computer.

Når du er færdig kan du nemt fjerne stregen helt med sprit, eller du kan vælge at lade den sidde.
Det er din CD du kan gøre hvad du vil :-)

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 00:17
+1 for CDex -
jeg har endnu ikke oplevet en CD som den ikke kunne rippe
(download v1.70 beta 4 og vælg beta 2 under installationen)
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 00:24
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

... Når du er færdig kan du nemt fjerne stregen helt med sprit, eller du kan vælge at lade den sidde.:-)
Brug ALDRIG sprit - CD'ens overflade vil blive mat og kan gøre CD'en ubrugelig. Opvaskemiddel under vandhanen fjerner det lige så godt, uden at skiven får en mat overflade
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2012 kl. 09:44
Hold nu op - det er acetone som gør en cd mat.
Hvis folk ikke tror mig så test først på en gammel cd og se om den bliver mat.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu