recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Copy-once problem med Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCopy-once problem med Selector

 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2005 kl. 01:48

PS/Update:

I øvrigt kan man på Infokanalens TTV side 850 og frem læse, at der t.o.m. 22. august er problemer med favoritlisten på Selector - den vil ikke køre optimalt. Sådan en liste kan jeg ikke få frem på min - så det har de ret i!

Nej, det er noget med kanalflytning, der spiller ind på den nye model og måske er det dét, der rammer os med den gamle. Det står der bare ikke noget om.

Øv.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2005 kl. 08:24

Hej Stampe,

Jeg synes at du straks skal fejlmelde det til TDC på

fejlservice@tdckabeltv.dk samt evt på: selectorservice@tdckabeltv.dk

hvor du beskriver dit problem og oplyser hvilken model/mærke af HDD recorder du har. Jo flere der melder problemet ind til TDC jo bedre!

Det er tydeligvis ikke et Sony-problem men et Selector-problem!

filmfreak

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2005 kl. 13:38

Hej,

Jeg har oprettet en ny tråd "Uventede kopihindringer og TDC" under DVD & HDD Recordere, da en del indlæg i Sony-brugergruppen her har påvist, at ikke kun Sony recorder-ejere hindres af TDC i at optage eller overføre optagelser fra harddisk til DVD.

Den nye tråd er her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6179&P N=1&TPN=100

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2005 kl. 22:05

Oprindeligt skrevet af Vendel Vendel skrev:


Nu har jeg godt nok ikke hverken Selector eller TDC kabel tv, men kom til at tænke på, er der ikke noget med at ben 8 i scart kablet styre WSS signalet? Kunne man så ikke bare som et forsøg, prøve at liste det ben ud af scart  stikket for at se om det skulle gøre en forskel?

Det her har jeg opdaget, ingen har svaret på. Værd at prøve, Vendel!

Men er der på den anden side "en Lars", der siger, at det kun vil påvirke tv-zoom og slet ikke hvordan recorderen håndterer WSS i billedsignalet fra Selector, vil jeg ikke modificere kabler.

Indtil videre tror jeg, det er linie 23 og hvad TDC lægger i den, der driller og ikke en spænding/et signal på ben 8. 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2005 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Indtil videre tror jeg, det er linie 23 og hvad TDC lægger i den, der driller og ikke en spænding/et signal på ben 8.

Det er jeg ret sikker på, at du har ret i, Carser. Pin 8 bruges ikke til CGMS (som er det, der forstyrrer vores recordere), men kun til Aspect Ratio kontrol.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2005 kl. 23:56

Tak Keld,

Jeg mener også, vi kan konkludere, at det er CGMS-D vi rammes af.

Ikke 16:9-WSS som sådan, heller ikke Macrovision, fejl i recorderchips eller TV-stationers luner.

Jeg havde jo ellers "degraderet" min Selector til digitalur indtil TDC havde fjernet CGMS-D fra signalerne. Det havde jeg håbet faldt på plads efter deres arbejde med kanalombytning og vores arbejde med at fejlmelde.

Nu her i aften ville jeg optage en film fra DR2. Da den ikke var i 16:9 (men burde have været det, for den var ret så letterboxed), vurderede jeg copy-once risikoen til at være lav, især efter direkte tænd på DR2.

Men ak - der var hverken 16:9 eller mulighed for overførsel til DVD. Så nu overføres filmen fra harddisk til VHS! Og mine kabler skånes for indgreb.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 06:48
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg mener også, vi kan konkludere, at det er CGMS-D vi rammes af

Det er nu CGMS-A (den Analoge udgave).

Men det er det helt sikkert - for det er den eneste beskyttelse (på analoge signaler), der kan angive "Må godt optage, men ikke kopiere videre".
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 08:41

Nu hvor jeg både har den gamle og nye Selector har jeg konstateret at den gamle gamle boks rent faktisk IKKE kan håndtere alle typer WSS-signaler - som TDC også har påpeget.  Det drejer sig f.eks. om det WSS-signal som får TV'et til at gå i '16:9-zoom' (altså ikke Wide-mode) - det signal bliver nemlig 'ignoreret' på den gamle Selector. Måske er det det signal som i den gamle boks bliver omformet til noget HDD-optageren tror er et Copy-once signal ??  - blot en teori.  '16:9-zoom signalet fås på SVT1, SVT2 og NRK1 (plus 4:3 udgaverne af DR når DR sender i 16:9) Gad vide hvorfor TDC ikke sender disse kanaler i ægte 16:9 li'som de gør på TV4 og Norge2 samt ARD og ZDF ? - måske et rettighedsproblem ?

Hvis man kan tysk er der lidt interessant info (teknisk) her:

http://www.dvd-tipps-tricks.de/index.php?url=http%3A//www.dv d-tipps-tricks.de/main/info-technik-analog-video.php

filmfreak

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 10:53

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg mener også, vi kan konkludere, at det er CGMS-D vi rammes af

Det er nu CGMS-A (den Analoge udgave).

Men det er det helt sikkert - for det er den eneste beskyttelse (på analoge signaler), der kan angive "Må godt optage, men ikke kopiere videre".

Det, der af vores recordere tolkes til at være kopibeskyttelse, er et signal i linie 23 i billedet, som Selectorer af ældre model sender ud, du har så vidt jeg husker også oplevet det på dens UHF-output.

Så det er CGMS og er analogt. Enig.

Da Selector er en digital modtager og signalet ikke findes ved analog modtagelse, kommer signalet ikke fra indhold, tv-stationer beskytter. Hvis det introduceres af TDC i det digitale domæne, kunne der efter min mening være tale om CGMS-D i første omgang - før dekodning. Efter bliver det til GCMS-A.

Jeg kan have taget fejl i det med GCMS-D. Så betragt D'et, jeg har spekuleret mig frem til og tilføjet, som

  • et bud på, hvad der måske gik galt 13.-14. august - indførte TDC ved en fejl eller et eksperiment CGMS-D? 
  • en indikation af, at CGMS ikke normalt forekommer i det analoge UHF-domæne, nemlig i det, TDC modtager og på andre frekvenser sender ud på kabelnettet.

Men da den nye Selector ikke med samme signal trigger CGMS-A er det enten fordi den ikke håndterer CGMS-D korrekt eller fordi det ikke er CGMS-D, der sendes - og så har du jo ekstra meget ret, når du retter mig!

Hvis den gamle "ser" CGMS i signaler, der blot signallerer formatskift, er det den, der ikke formår at håndtere linie 23. Og det er TDC og filmfreak jo i høj grad inde på.

Før 14. august sendte min Selector mig bekendt ikke CGMS-A ud på noget som helst, uanset kanal og billedformat/WSS.

Så jeg er enig i, at det er CGMS-A, der umiddelbart rammer. Men tvivler på, om den gamle Selector har en fejl eller snarere udsættes for fejlbehæftede signaler. Måske er det noget så simpelt som overstyring eller manglende impedanstilspasning et sted i kæden, der giver den periodiske fejltrigning af CGMS.

Var det ikke periodisk, var det hele meget enklere og jeg ville godtage forklaringen om, at gamle Selectorer ikke kan håndtere WSS.

Så sort og hvidt forekommer det mig bare ikke hvad copy-once angår.  



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2005 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Gad vide hvorfor TDC ikke sender disse kanaler i ægte 16:9 li'som de gør på TV4 og Norge2 samt ARD og ZDF ? - måske et rettighedsproblem ?

Meget enklere: Det kræver højere bitrate, der igen kræver dyr/manglende båndbredde. Jeg har set på et specielt måleapparat, hvor tæt alle mulige signaler ligger på TDC's kabel-net. Det er lidt af et puslespil at pakke det hele ned på de frekvenser, der benyttes uden at ramme nabosignalerne.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
jasper2 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Gad vide hvorfor TDC ikke sender disse kanaler i ægte 16:9 li'som de gør på TV4 og Norge2 samt ARD og ZDF ? - måske et rettighedsproblem ?

Meget enklere: Det kræver højere bitrate, der igen kræver dyr/manglende båndbredde. Jeg har set på et specielt måleapparat, hvor tæt alle mulige signaler ligger på TDC's kabel-net. Det er lidt af et puslespil at pakke det hele ned på de frekvenser, der benyttes uden at ramme nabosignalerne.

Der kan også være en mere enkel forklaring på det... Det er jo et spørgsmål om hvorledes at TDC får signalerne ind i deres system.. For nuværende for de leveret DR's programmer direkte som SDI.. Uden at det er letterboxed. Det kan jo være et spørgsmål om at deres sattellit dekodere som modtager de pågældende programmer har problemer med 16:9 flaget.. Det er i hvert fald et problem der jævnligt ses på det analoge hybridnet..

Men selvfølgelig spiller pladsen i det enkelte multiplex også ind... Med den konfiguration som TDC kører med på selectoren, er der plads til ca 41 MBit/s pr multiplex.. Det levner plads til ca 8 kanaler (ca. 4,5 MBit/s til video pr. kanal) i en nogenlunde kvalitet, samtidigt med at der er plads til et par radiokanaler...



Redigeret af jasper2
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 01:44

Hej jasper.

Jeg er imponeret - første indlæg du skriver og med et godt bud på, hvad der bestemt også kan være forklaringen. Det er ikke meget, jeg ved om hvordan TDC rent praktisk modtager signalet, ja, jeg ved ikke engang, hvad SDI er.

Men jeg har bemærket, at film, der analogt vises i LB, ikke altid bliver vist i anamorf 16:9 via Selector på DR's kanaler - og det tager lidt af oplevelsen.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 12131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu