|
Core 2 Duo, "Nyt" grafikkort. Julegave hjælp :-) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
muggi1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2014 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-December-2014 kl. 00:03 |
Hej,
Jeg søger noget hjælp, vedr min stationære PC som jeg vil give til mine drenge, som en ekstra julegave ![]() Det er en ældre sag, men er stadig hurtigt til mit brug ![]() Jeg har fået dem til at teste hvad den kan, og den kører Minecraft, CSGO (Counter-Strike: Global Offensive), Team Fortress 2, uden at lagge. Nu har de fået et nyt spil (gratis, som jeg ikke kan huske navnet på). Som desværre lagger. Ved godt at det er fesent med oplysninger omkring det "nye" spil, da jeg ikke helt ved hvad det er. (og ikke vil spørge for meget, uden at ødelægge evt overraskelse) Men kender I, et grafikkort opgradering til denne æske, som er klart bedre, end det som jeg engang udstyrede den med? Så vil jeg blive glad ![]() Og hvis nogen skulle ligge inde med et grafikkort til denne æske, som bare samler støv, så kom bare på banen ![]() Specs: CPU: Core2Duo E6660 MB: P5B Mem: 2 GB Corsair GPU: ASUS EN7600GS TOP SILENT/HTD NVIDIA GeForce 7600 GS / 512 MB ram/ 950 MHz / PCI Express x16 PSU: Seasonic S12-380 380w |
|
![]() |
|
michael.hojgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-September-2014 Status: Offline Point: 47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hey. Jeg har lige skiftet grafikkort og har et til overs som jeg ikke bruger. Det er et 260gtx og jeg har da spillet far cry 3 med den. Du kan få den bare for at hente den. Jeg bor i Herning området.
Men hvilken strømforsyning har du? Det kan blive afgørende når du vil have nyt grafikkort. |
|
MJH
|
|
![]() |
|
michael.hojgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-September-2014 Status: Offline Point: 47 |
Jeg fik så ikke lige læst sidste linje hvor psu står..
![]() Er der nogen 6-pin stik på strømforsyningen? Redigeret af michael.hojgaard - 02-December-2014 kl. 09:51 |
|
MJH
|
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Hvis du kun har 380w, og dermed nok ikke extra strøm stik på PSU til Grafikkort bør du gå efter et GTX 750ti. Ganske fint kort til 1000kr som generelt er lydsvagt og ikke kræver det store i strøm, men vil kunne spille alt i 1600x900 høj settings, og 1080p kan den trække det meste i reduceret settings.
GPU GTX 750ti trækker kun de 60-70w som PCI porten tillader og du kan roligt sætte det i den maskine! Hvis du kan Overclocke den E6600 gennem FSB (front side bus) fra de 2,4 ghz og op til omkring 3,0 ghz, så har du ganske fin spille computer ud af det! Men du skal smide mere ram i så du min. er på 4 GB (jeg har 2 x1 GB Corsair som gernes doneres til formålet!
|
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Og glemte, gå efter GPU med 2 gb og DDR5 ram (ikke købe noget med DDR3, kan ikke betale sig).
|
|
![]() |
|
Hej i venlige mennesker
![]() @michael.hojgaad - Det er sørme pænt af dig, det vil jeg rigtig gerne, hvis det passer til min PSU? Det er denne PSU jeg har: Der står 1x6PIN PCIe connector. Er det den? Og er PSU'en mon kraftig nok til kortet? Googlede lige på 260gtx kortet: Maximum Graphics Card Power 182 W Minimum System Power Requirement 500 W Mon min PSU er lige i underkanten så? ![]() @kbaggen - Tak for tilbud med ram, det siger jeg mange tak til ![]() 1000 kr til nyt grafikkort er desværre for pebret for mit budget, selvom det lyder lækkert. Havde til at starte med, håbet at ungerne bare kunne bruge den til det meste af de spil de spiller, og evt højest smide en SSD i på et tidspunkt. |
|
![]() |
|
Jeg tror desværre at den er lidt i underkanten med hensyn til watt. 260 GTX kræver også 2x 6pin stik.. Men det kan nu vist løses med en adapter.
|
|
MJH
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
Jeg har ikke plads til det pga min store passive CPU-køler. Og jeg er endelig kommet i julehumør, så er du hurtig kan få det for en hund + porto (det har kun været brugt i 3-4 uger. OBS jeg gider ikke besværet med at sælge det billigere) det kræver ikke ekstra strømsik fra PSU'en, og det kommer med støv på kassen UPDATE: jeg kan ikke finde det, så det er ikke til salg alligevel Redigeret af michael9000 - 04-December-2014 kl. 15:28 |
|
![]() |
|
PM mig din adresse så skal jeg sende de 2x1 GB ram!
Ang. strøm og et gtx260: CPU+mobo = 70-80w Ram = 5-10w HD = 10w DVD =15w 2 fans = 5w GPU = 185w Samlet = 310-320w, så det bliver schisme snært med lidt hurtgit hovedregning og overslag, men jeg ville nok godt tage chancen hvis det var mig! Men jeg ville så nok holde igen med OC :-)
Redigeret af kbaggen - 04-December-2014 kl. 07:36 |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Enig, jeg tror også at det går. Maximum Graphics Card Power (W) 182 W Psu 12V x 10A & 12V x 15A Hvis de 15A er til 6pin, så er det 180watt. Redigeret af Notfast - 04-December-2014 kl. 18:23 |
|
.....
|
|
![]() |
|
Super, det lyder sørme godt. Så tager jeg chancen.
OC'er aldrig, så den del bliver ikke et problem ![]() Forresten, hvis PSU'en ikke kan klare det, hvad sker der så? Bliver den bare ustabil, går den i stykker eller...? Jeg sender jer lige en PM. Tusind tak for hjælpen, det bliver ungerne helt vildt glade for er jeg sikker for
![]() |
|
![]() |
|
En af de første tegn kan være at din PSU begynder at hyle... nok mest når man belaster grafikkortet.
Men jo, det kan i yderste konsekvens ødelægge PSU'en. |
|
MJH
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |