|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Nåmen, så tag da lige og ret det til, ikke ![]() Så kan vi andre læse posten uden at scrolle horisontalt hele tiden ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Det ser ud til du har ret, når vi taler MS, for jeg arbejder ikke så meget med licensing for MS, dog IBM, oracle og lign. produkter.. her er licenser core based, så jeg kendte simpelthen ikke MS's strategi godt nok. |
|
![]() |
|
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
>pendec, ja måske eller de andre retter sig ind, det vil nok være mere naturligt eftersom det vil være vanvittigt at skulle betale licens for 8 cpuer når de kommer, ved at Oracle har mistet mange kunder på den konto og at de prøver at overbevise andre producenter om at det er det rigtige de gør, men har også læst at de fleste mener at Oracle er forkert på den og de fleste mener de skal ændre deres holdning. Hvad der er rigtigt og forkert, kan jeg ikke svare på, jeg betaler ihvertfald ikke licens for 8 cpuer når jeg får en 8 kerne cpu |
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|
![]() |
|
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
>Breddam så er det rettet, person kan jeg bre ikke læse hvad der står nu, ja jeg kan resize billed i et program og prøve at ramme det jeg må når jeg skal uploade, men har ikke tid til det nu, så forhåbenlig kan folk få lidt ud af det alligevel...
![]() Redigeret af primeradk - 27-Juli-2007 kl. 12:34 |
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Man kan også bare nøjes med en Core2Duo E6600 og et ATI HD2400pro passivt kølet grafikkort til sølle 375,- med UVD hardware accelleration af Video Det bruger jeg - og afspiller eks. 720p X264 med 7-10% cpu belastning og 1080p X264 med 20-25% cpu belastning Stock køleren på E6600'eren kører 1100 omdrejninger og den holder en temperatur på 25-30 grader under afspilning - 20 grader i Idle og da grafikkort kun er passivt kølet er mit mediecenter stort set lydløst - og billigt
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
He he jep er jo en anden mulighed, men vil ikke hjælpe med FFDshow da det jo er nogen beregninger som forbedre DVD, men korrekt hvis det er til ren HD så er det en mulighed også, har selv en E6600 pt i min MCE og den kører HD materiale uden FFDshow fint, det er med et 7600GT kort og det bliver heller ikke så belastet, vare mere for at sige at Win xp sagtens kan bruge krafterne hvis du giver den noget at lave.
![]() |
|
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Disse tal er nu altså også ved brug af XP Pro og FFdshow
HD2400 pro kortet med UVD accelleration er ikke til DVD - det er hardwareaccelleration af alle videoformater i op til 1080p incl. VC-1 HDDVD og H264/AVC Blue-Ray samt mpeg2 HDTV, og diverse andre formater. Redigeret af spawn - 27-Juli-2007 kl. 13:22 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Cool, kan dog se at jeg har noget mere kørende i FFDshow end du har, men det ændre ikke på at det andet er et hit, vidste faktisk ikke at den kunne afvikle alle formater. Nu kan jeg se det er x264 og ikke et helt "lovligt" format, er det alle hvad skal jeg sige formater den kan afvikle onboard. hvad med Mkv filer i HD? \René |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Den der spiller er netop en sådan 720p HD fil i en mkv container. du kan læse lidt mere om det her http://ati.amd.com/products/radeonhd2400/specs.html Serien kommer både som 2400pro/xt og 2600pro/xt - jeg har bare lige nøjedes med det billigste for at teste, men det fungerer suverænt godt til afvikling af alle former for video. Det er ikke et gamerkort overhovedet - men til et billigt støjfrit mediacenter er det perfekt.
|
|
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Kan du uddybe "lovligt", divx / xvid osv. er vel lovligt, så kan x.264 codecs som bearbejder data på egen måde, vel også være lovlige? de kører bare ikke præcis standarden, som kræver en mulig licensering. |
|
![]() |
|
![]() |
ja selve formatet x264 er selvfølgelig ligeså lovligt som divx/xvid og andre formater - det er kun nogle af de formål de engang imellem benyttes til der er mindre lovlige. Der er selvfølgelig intet ulovligt i at jeg selv encoder mine egne optagelser i det format der passer mig, eller de containere der passer mig.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
korrekt. Jeg kan dog ikke lide at det nævnes i dette sammenhæng og negativt. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |