recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Core 2 Quad til MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCore 2 Quad til MCE

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Ups sorry for det store billed

Nåmen, så tag da lige og ret det til, ikke
Så kan vi andre læse posten uden at scrolle horisontalt hele tiden

Venligst
Søren
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 00:39

>Pendec, det er noget sludder. Jeg har da kun 1 cpu, den ene cpu har bare 4 kerner. Så jo har betalt for hvad jeg kører med. Det er rigtigt at en alm licens giver tilladelse til 1 - 2 cpuer, men der er forskel på kerne og cpu. Så jeg må faktisk have 2 quad core i hvis jeg har lyst

\René

Det ser ud til du har ret, når vi taler MS, for jeg arbejder ikke så meget med licensing for MS, dog IBM, oracle og lign. produkter.. her er licenser core based, så jeg kendte simpelthen ikke MS's strategi godt nok.
Så ikke så fin indføjelse, det er vel bare et spørgsmål om tid før MS tager de samme forbehold over for multicore licensing.

Til top
primeradk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juni-2005
Sted: Gilleleje
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 12:29

>pendec, ja måske eller de andre retter sig ind, det vil nok være mere naturligt eftersom det vil være vanvittigt at skulle betale licens for 8 cpuer når de kommer, ved at Oracle har mistet mange kunder på den konto og at de prøver at overbevise andre producenter om at det er det rigtige de gør, men har også læst at de fleste mener at Oracle er forkert på den og de fleste mener de skal ændre deres holdning.

Hvad der er rigtigt og forkert, kan jeg ikke svare på, jeg betaler ihvertfald ikke licens for 8 cpuer når jeg får en 8 kerne cpu

Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 12:32
>Breddam så er det rettet, person kan jeg bre ikke læse hvad der står nu, ja jeg kan resize billed i et program og prøve at ramme det jeg må når jeg skal uploade, men har ikke tid til det nu, så forhåbenlig kan folk få lidt ud af det alligevel...   Ellers må folk lige højreklikke og vælge gem og så åbne :)

Redigeret af primeradk - 27-Juli-2007 kl. 12:34
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 12:59

Man kan også bare nøjes med en Core2Duo E6600 og et ATI HD2400pro passivt kølet grafikkort til sølle 375,- med UVD hardware accelleration af Video

Det bruger jeg - og afspiller eks. 720p X264 med 7-10% cpu belastning og 1080p X264 med 20-25% cpu belastning

Stock køleren på E6600'eren kører 1100 omdrejninger og den holder en temperatur på 25-30 grader under afspilning - 20 grader i Idle og da grafikkort kun er passivt kølet er mit mediecenter stort set lydløst - og billigt

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:15
He he jep er jo en anden mulighed, men vil ikke hjælpe med FFDshow da det jo er nogen beregninger som forbedre DVD, men korrekt hvis det er til ren HD så er det en mulighed også, har selv en E6600 pt i min MCE og den kører HD materiale uden FFDshow fint, det er med et 7600GT kort og det bliver heller ikke så belastet, vare mere for at sige at Win xp sagtens kan bruge krafterne hvis du giver den noget at lave.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:18

Disse tal er nu altså også ved brug af XP Pro og FFdshow

HD2400 pro kortet med UVD accelleration er ikke til DVD - det er hardwareaccelleration af alle videoformater i op til 1080p incl. VC-1 HDDVD og H264/AVC Blue-Ray samt mpeg2 HDTV, og diverse andre formater.

Redigeret af spawn - 27-Juli-2007 kl. 13:22
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:43

Cool, kan dog se at jeg har noget mere kørende i FFDshow end du har, men det ændre ikke på at det andet er et hit, vidste faktisk ikke at den kunne afvikle alle formater.

Nu kan jeg se det er x264 og ikke et helt "lovligt" format, er det alle hvad skal jeg sige formater den kan afvikle onboard. hvad med Mkv filer i HD?

\René

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 13:49

Den der spiller er netop en sådan 720p HD fil i en mkv container.

du kan læse lidt mere om det her

http://ati.amd.com/products/radeonhd2400/specs.html

Serien kommer både som 2400pro/xt og 2600pro/xt - jeg har bare lige nøjedes med det billigste for at teste, men det fungerer suverænt godt til afvikling af alle former for video.

Det er ikke et gamerkort overhovedet - men til et billigt støjfrit mediacenter er det perfekt.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 14:21

Nu kan jeg se det er x264 og ikke et helt "lovligt" format, er det alle hvad skal jeg sige formater den kan afvikle onboard. hvad med Mkv filer i HD?

Kan du uddybe "lovligt", divx / xvid osv. er vel lovligt, så kan x.264 codecs som bearbejder data på egen måde, vel også være lovlige? de kører bare ikke præcis standarden, som kræver en mulig licensering.

Fordi Xerox opfandt pegepinden til at rykke rundt på ikoner, gør vel ikke windows mindre "lovligt"?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 14:24

ja selve formatet x264 er selvfølgelig ligeså lovligt som divx/xvid og andre formater - det er kun nogle af de formål de engang imellem benyttes til der er mindre lovlige.

Der er selvfølgelig intet ulovligt i at jeg selv encoder mine egne optagelser i det format der passer mig, eller de containere der passer mig. 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2007 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

ja selve formatet x264 er selvfølgelig ligeså lovligt som divx/xvid og andre formater - det er kun nogle af de formål de engang imellem benyttes til der er mindre lovlige.

korrekt. Jeg kan dog ikke lide at det nævnes i dette sammenhæng og negativt.
Der er rigtig mange som kører rundt i bil idag, og ja disse kan da også bruges til mindre lovlige formål. Det tales der ikke om når vi ser på alle de fabrikanter som laver biler i deres egne varianter med en motor type som kan udnyttes til ulovlige formål såsom at køre 200km/t på motorvejen. :-)

Her vises at performance med specifikt dette codec og et grafik kort der performer rigtig godt under XP, det er vel det som er det interessante. Så hvis nogen kan gøre det bedre end den oprindelige standard, er det jo innovation og kreativt.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu