recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Corona: For tidligt med delvis åbning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Corona: For tidligt med delvis åbning?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 09:50
Spørgsmålet er om der er lys for enden af tunellen, eller det nok nærmere er lys for enden af tunnelen, som jo er noget længere. Wink
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

I morgen vil Mette F sandsynligvis fortælle om at åbne landet delvist næste uge
Men er det ikke for tidligt?
Jeg forestiller mig, at mange vil tonse afsted i kådhed og glemme alt om at holde afstand

Det er for tidligt at stille spørgsmålstegn ved en delvis åbning, når du ikke kender vilkårene for den delvise åbning.

Nej det er ikke for tidligt at stille spørgsmålstegn ved en delvis åbning, jeg tilslutter mig helt ud jake51’s bekymring for i det hele taget bare at åbne en lillebitte smule. Jeg håber derimod at Statsministeren lukker helt ned til lige efter påske, så tror jeg mere på en delvis åbning ellers er jeg bange for at hele korthuset vælter. Der findes mange personer som ikke forstår ordene “delvis åbning” i sammenhæng, de hører kun “åbning”.
Desværre tror jeg også at der er rigtigt mange som stadig ikke forstår hvilke konsekvenser denne virus har for os alle, man kan jo bare se i rækken af politikere som ikke har forstået alvoren i denne situation.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 17:05
de er jo nødt til at åbne. Der er ikke nok der er smittet, så for at få flere smittet er de nødt til at åbne. Vi har været for gode til at isolerer os
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Er faceboook nede?

LOLLOLLOL
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

de er jo nødt til at åbne. Der er ikke nok der er smittet, så for at få flere smittet er de nødt til at åbne. Vi har været for gode til at isolerer os

Lyder som om du synes det er bedst vi er flere der bliver smittet end dem der allerede har været det. 

Kender vi nok til denne virus til at vi skal “lade” os smitte.?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

de er jo nødt til at åbne. Der er ikke nok der er smittet, så for at få flere smittet er de nødt til at åbne. Vi har været for gode til at isolerer os

Lyder som om du synes det er bedst vi er flere der bliver smittet end dem der allerede har været det. 

Kender vi nok til denne virus til at vi skal “lade” os smitte.?
Så længe der ikke er en vaccine, så er der ikke rigtig noget alternativ. Det der er problemet, er antallet af smittede ikke skal exploderede  og så må værne om de svage.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Lyder som om du synes det er bedst vi er flere der bliver smittet end dem der allerede har været det. 

Kender vi nok til denne virus til at vi skal “lade” os smitte.?

Når der ikke findes en vaccine er bedste metode at holde det tilbage at have flok-immunitet.

Skal vi holde det nede uden at flere skal smittes, vil det betyde at vi skal isoleres fra resten af verden indtil en eventuel vaccine er fundet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 19:06
Der er så delte meninger om denne flokimmunitet. WHO advarer mod dette eksperiment.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Er faceboook nede?

LOLLOLLOL

JA-JA! Totalt "grineren", som man siger... Men Facebook KAN godt enkelte gange være nede, eller tung at arbejde med, trods deres mange servere, verden over! Big smile Eller have logon-problemer, så man ikke kan skrive i logon-felterne, men kun kopiere og sætte ind...
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Der er så delte meninger om denne flokimmunitet. WHO advarer mod dette eksperiment.

Ja og med den manglende viden vil jeg da gerne lade Klaus og Per komme ind foran i køen, jeg venter gerne med at lade mig smitte
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:


Ja og med den manglende viden vil jeg da gerne lade Klaus og Per komme ind foran i køen, jeg venter gerne med at lade mig smitte

Så, hvis jeg tager en tur hen over sommeren, så tager du den til vinter?


Klaus (som måske allerede har haft det?)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2020 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:


Ja og med den manglende viden vil jeg da gerne lade Klaus og Per komme ind foran i køen, jeg venter gerne med at lade mig smitte

Så, hvis jeg tager en tur hen over sommeren, så tager du den til vinter?


Klaus (som måske allerede har haft det?)

Det ved jeg ikke om han har, men jeg venter også gerne længere end bare til vinter

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu