recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Corona: For tidligt med delvis åbning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Corona: For tidligt med delvis åbning?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 09:08
Spørgsmålet er placeret under "brugergrupper", det vil sige "hyggesnak" og lignende.
På samme vis som PeterPans "hyggesnak" om B&O.

Min profession: Medarbejder....


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Og B&O er trods alt elektronik/teknik.

Prøv at læse med i tråden om B&O

Størstedelen af det der skrives om, har intet med elektronik at gøre. Det er ren tomgang, hvor selv en tråd om corona er mere spændende - selvom corona er yderst trættende (ja DR, jeg HAR forstået “reglerne”).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 09:45
CrissJJ@ At du som er sygeplejerske synes at Corona hænger dig langt ud af halsen er forståeligt. Men tro mig, resten af befolkningen, og især de unge, kan ikke de simpleste regler blive gentaget ofte nok. Indsatsen har jo også båret frugt, som vi kan se på tallene for smittede, indlagte, intensiv, og døde. Vil du hellere ha italienske eller amerikanske tilstande?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Et par opklarende spørgsmål. Hvorfor denne tråd på dette Forum? Og bare af ren nysgerrighed, hvad er jeres profession? I syntes ikke der er nok Coronasnak i medierne i forvejen? 

Recordere kunne også have kaldt "Bruger til Bruger-sektionen "Off Topic". Men skidt nu med det... Min profession: Ingen! Jeg er bare førtidspensionist, så jeg går hjemme, da det beskyttede værksted, jeg arbejder på, jo er lukket. Ved ikke, om det hører ind under"institutioner" som åbnes lige efter påske.

Min tid går så med at redigere gamle billeder for en gruppe, jeg er medlem af på Facebook.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 11:34
Jeg vil skide Mette et langt stykke. Der er ingen plan og hvis der skulle være så fortæller hun den ikke til nogen. De andre partier i folketinget har på allergroveste vis svigtet deres ansvar ved at stemme ja til hendes grundlovsstridige tiltag uden nogen form for bagvedliggende information. Det er også Mette, der vil plastre det offentlige rum til med flere overvågningskameraer og jeg tvivler ikke et sekund på at det også bliver med software, der kan genkende ansigter. 

Vi er på vej mod en forpestet udgave af en skindemorakti, i en skinretsstat med en populistisk despot bag rattet. Og danskerne labber det i sig bare hun nævner ordet tryg i forbindelse med sine overgreb. Historieløse velfærdspattebørn!



Redigeret af Snippermanden - 07-April-2020 kl. 11:34
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Et par opklarende spørgsmål. Hvorfor denne tråd på dette Forum? Og bare af ren nysgerrighed, hvad er jeres profession? I syntes ikke der er nok Coronasnak i medierne i forvejen? 

Recordere kunne også have kaldt "Bruger til Bruger-sektionen "Off Topic". Men skidt nu med det... Min profession: Ingen! Jeg er bare førtidspensionist, så jeg går hjemme, da det beskyttede værksted, jeg arbejder på, jo er lukket. Ved ikke, om det hører ind under"institutioner" som åbnes lige efter påske.

Min tid går så med at redigere gamle billeder for en gruppe, jeg er medlem af på Facebook.

Lyder som en dejlig tilværelse du har. Håber det beskyttede værksted du er på snart åbner igen Smile

Jo, tak. Det ER da en stille og rolig tid - dog kunne det da være rart, at komme igang igen - men der skal jo også helst være noget at lave - de virksomheder, vi laver ting til, skal jo selvfølgelig også helst være i sving! Smile
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

CrissJJ@ At du som er sygeplejerske synes at Corona hænger dig langt ud af halsen er forståeligt. Men tro mig, resten af befolkningen, og især de unge, kan ikke de simpleste regler blive gentaget ofte nok. Indsatsen har jo også båret frugt, som vi kan se på tallene for smittede, indlagte, intensiv, og døde. Vil du hellere ha italienske eller amerikanske tilstande?

Stop dig selv. Selvfølgelig vil jeg ikke have de tilstande som vi har set i Spanien, Italien og USA. 

Det er super fint at man har reduceret antallet af indlagte så sundhedsvæsenet ikke går ned som det netop er set i de lande du nævner. Så der har du ret i at indsatsen har båret frugt. For husk at det var det indsatsen i virkeligheden var til for. At skåne sundhedsvæsenet så man kunne følge med. En meget vigtig pointe at holde sig for øje, ikke at nedbringe eller helt at eliminerer smitten men at gøre at vi kan følge med. Når det så er sagt så er vi nød til at komme i en tilstand hvor flere i befolkningen er smittet. Om det skal være 50, 60 eller 80% skal jeg ikke kloge mig på. Kunsten er at forsøge at kontrollerer en gradvis smitning og samtidig holde Danmark i gang og sundhedsvæsenet kørende. Det er en vanskelig manøvre som vi må se om vi lykkedes med. 

Der dør massere af mennesker i Danmark og verden dagligt af andre årsager end Corona. 14.000 af rygning årligt i Danmark alene. Forbyder vi tobak - næ, 1000-1500 af almindelig Influenza I Danmark. vaccinerer vi alle - næ. Hundrede tusinde på verdensplan af malaria, som der også er vaccine imod. Velkommen til den virkelige verden. 
Så er vi enige omkring Corona indsatsen. Men ikke om dit andet afsnit, hvor jeg godt kender tallene. Men Corona ofrenes antal kommer altså oveni. Prøv lige at høre din argumentation ift argumentationen om at sætte farten op på vejene. Den må også være valid så.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Jeg vil skide Mette et langt stykke. Der er ingen plan og hvis der skulle være så fortæller hun den ikke til nogen. De andre partier i folketinget har på allergroveste vis svigtet deres ansvar ved at stemme ja til hendes grundlovsstridige tiltag uden nogen form for bagvedliggende information. Det er også Mette, der vil plastre det offentlige rum til med flere overvågningskameraer og jeg tvivler ikke et sekund på at det også bliver med software, der kan genkende ansigter. 

Vi er på vej mod en forpestet udgave af en skindemorakti, i en skinretsstat med en populistisk despot bag rattet. Og danskerne labber det i sig bare hun nævner ordet tryg i forbindelse med sine overgreb. Historieløse velfærdspattebørn!

Det er godt der er nogen der kan se hvor samfundet er på vej hen LOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Jeg vil skide Mette et langt stykke. Der er ingen plan og hvis der skulle være så fortæller hun den ikke til nogen. De andre partier i folketinget har på allergroveste vis svigtet deres ansvar ved at stemme ja til hendes grundlovsstridige tiltag uden nogen form for bagvedliggende information. Det er også Mette, der vil plastre det offentlige rum til med flere overvågningskameraer og jeg tvivler ikke et sekund på at det også bliver med software, der kan genkende ansigter. 

Vi er på vej mod en forpestet udgave af en skindemorakti, i en skinretsstat med en populistisk despot bag rattet. Og danskerne labber det i sig bare hun nævner ordet tryg i forbindelse med sine overgreb. Historieløse velfærdspattebørn!

Tja...., nu er jeg jo en gammel idiot, men derfor har jeg også oplevet mangt og meget, og ikke mindst udviklingen fra et nærmest "Morten Koch'sk" lille skønne og på mange områder et trygt og ret velfungerende lille land. Udviklingen er  - og det såkaldte fremskridt, er endt op i langt mere egoisme, mere jagt på penge og indflydelse, altså til sig selv, og et ikke ringe omfang af kriminalitet, som man ikke kan beskytte sig i mod. Jeg ved sørme aldrig hvornår jeg bliver slået ned og røvet når jeg færdes ude. Det er mange ældres hverdag i dag. Der er jo visse grupper, hvor man ser det som en nødvendighed at være en 6-7 stykker for at røve gamle fru Petersen - og efterfølgende true til tavshed.

Så for min skyld kan man lave lige så meget ansigts genkendelse som man ønsker, jeg har intet at skjule.

Nu er jeg godt nok ikke socialdemokrat, men jeg er faktisk glad for, at det er Mette F., der står ved pinden, og ikke en Lars Løkke. Jeg er med andre ord tilfreds med de tiltag der er gjort, selvom jeg - som de fleste andre, ikke kan overskue vejen ud af restriktionerne og vores fremtid.

Jeg er dog ret sikker på, at vi kommer godt ud på den anden side, at diverse restriktioner bliver fjernet igen. Jeg er dog også sikker på, at vi alle kommer til at bidrage med en genopretning efterfølgende.


Redigeret af Hother - 07-April-2020 kl. 13:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 15:24
ChrisJJ @ Du maler bare med den brede pensel når du tar hele verden med. Jeg tror ikke italienerne, spaniolerne og amerikanerne er enig med dig i at det er helt naturligt der dør så mange mennesker af Corona.

Redigeret af Munch - 07-April-2020 kl. 15:25
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Jeg vil skide Mette et langt stykke. Der er ingen plan og hvis der skulle være så fortæller hun den ikke til nogen. De andre partier i folketinget har på allergroveste vis svigtet deres ansvar ved at stemme ja til hendes grundlovsstridige tiltag uden nogen form for bagvedliggende information. Det er også Mette, der vil plastre det offentlige rum til med flere overvågningskameraer og jeg tvivler ikke et sekund på at det også bliver med software, der kan genkende ansigter. 

Vi er på vej mod en forpestet udgave af en skindemorakti, i en skinretsstat med en populistisk despot bag rattet. Og danskerne labber det i sig bare hun nævner ordet tryg i forbindelse med sine overgreb. Historieløse velfærdspattebørn!


Her er der nok flere der vil være enige med dig: https://ekstrabladet.dk/nationen/
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2020 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

ChrisJJ @ Du maler bare med den brede pensel når du tar hele verden med. Jeg tror ikke italienerne, spaniolerne og amerikanerne er enig med dig i at det er helt naturligt der dør så mange mennesker af Corona.
Nej.

Men det er jo også fordi deres sundhedssystem er totalt overbelastet og så er vi tilbage til, som chrissjj sagde, at det interessante er antal indlæggelse og hvor stor vores belægning er på intensiv og respirator pladser. For er de overbebyrdet, så begynder folk da først at dø. Og det jo det der sket i de nævnte lande.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu