recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Corona: Italien vs Kina
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Corona: Italien vs Kina

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Tror det er en 3-4 dage siden jeg så den


Men som alt andet ud af Kina, kan det være sandt, eller fake...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Stoler absolut ikke på hvad der bliver meldt ud fra Kina og forstår ikke det bare bliver taget for gode varer. Ikke mange dage siden at en video blev lækket fra Kina på et hospital hvor der lå lig på gangene og lægerne løb rundt i panik.


Og hvor gamle var de optagelser?

Tror det er en 3-4 dage siden jeg så den


Så det godt i Horisont. Men jeg spørger igen: Hvor gamle er optagelserne?
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Stoler absolut ikke på hvad der bliver meldt ud fra Kina og forstår ikke det bare bliver taget for gode varer. Ikke mange dage siden at en video blev lækket fra Kina på et hospital hvor der lå lig på gangene og lægerne løb rundt i panik.


Og hvor gamle var de optagelser?

Tror det er en 3-4 dage siden jeg så den


Så det godt i Horisont. Men jeg spørger igen: Hvor gamle er optagelserne?

Hvor i alverden skulle jeg vide det fra? Dit gæt er lige så godt som mit - der var desværre ikke dato i hjørnet LOL
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Tror det er en 3-4 dage siden jeg så den


Men som alt andet ud af Kina, kan det være sandt, eller fake...

Klaus

Ja ligesom deres påstande om de seneste dages corona tal Tongue - netop min pointe, at det er ikke er nemt at stole på hvad de melder ud


Redigeret af kennethbrdk - 19-Marts-2020 kl. 22:08
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Stoler absolut ikke på hvad der bliver meldt ud fra Kina og forstår ikke det bare bliver taget for gode varer. Ikke mange dage siden at en video blev lækket fra Kina på et hospital hvor der lå lig på gangene og lægerne løb rundt i panik.


Og hvor gamle var de optagelser?

Tror det er en 3-4 dage siden jeg så den


Så det godt i Horisont. Men jeg spørger igen: Hvor gamle er optagelserne?

Hvor i alverden skulle jeg vide det fra? Dit gæt er lige så godt som mit - der var desværre ikke dato i hjørnet LOL

Pointen er, at du ikke tror på de nyeste tal, dels fordi du "for et par dage siden", så nogen optagelser fra Kina. De optagelser er formentlig flere uger gamle. Ergo kan tingene sagtens have ændret sig siden.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Stoler absolut ikke på hvad der bliver meldt ud fra Kina og forstår ikke det bare bliver taget for gode varer. Ikke mange dage siden at en video blev lækket fra Kina på et hospital hvor der lå lig på gangene og lægerne løb rundt i panik.


Og hvor gamle var de optagelser?

Tror det er en 3-4 dage siden jeg så den


Så det godt i Horisont. Men jeg spørger igen: Hvor gamle er optagelserne?

Hvor i alverden skulle jeg vide det fra? Dit gæt er lige så godt som mit - der var desværre ikke dato i hjørnet LOL

Pointen er, at du ikke tror på de nyeste tal, dels fordi du "for et par dage siden", så nogen optagelser fra Kina. De optagelser er formentlig flere uger gamle. Ergo kan tingene sagtens have ændret sig siden.

Du er i din gode ret til at stole på det ligesom jeg er i min gode ret til at udvise skepsis med tanke på hvordan det kinesiske styre agerer i mange henseender
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2020 kl. 22:17
Men jeg vil da håbe det er rigtigt!
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 06:12
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Stoler absolut ikke på hvad der bliver meldt ud fra Kina og forstår ikke det bare bliver taget for gode varer. Ikke mange dage siden at en video blev lækket fra Kina på et hospital hvor der lå lig på gangene og lægerne løb rundt i panik.

Og hvor gamle var de optagelser?
Tror det er en 3-4 dage siden jeg så den
De blev vist første gang i DR for 9 dage siden.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 09:56
Andre lande har da indført "tæt" på tilsvarende tiltag for at undgå smittespredning.

I Danmark skal vi holde afstand. En stor del af arbejdstyrken er hjemme. Da størstedelen lytter til regeringen, så er det et mindre antal som vil rende rundt og smitte.

Hvis 1,5 mio danskere er hjemme og undgår den værste smitte, så er kurven allerede godt på vej til at blive fladet ud.

Største problem som jeg hører dem sige er manglen på test og antallet af respiratorer og sygepersonel.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Stoler absolut ikke på hvad der bliver meldt ud fra Kina og forstår ikke det bare bliver taget for gode varer. Ikke mange dage siden at en video blev lækket fra Kina på et hospital hvor der lå lig på gangene og lægerne løb rundt i panik.

Mne den video vil du godt tage for gode vare, eller?

Nu er Kina jo ikke et totalt lukket land. Der er firmaer fra andre lande der også rapportere derfra, bla at tilstandene er ved at tæt på normalen. 
Det er næppe "normalen" man ønsker, heller ikke i Kina, hvis situationen ikke er til. Kinas økonomi styrtbløder af det her. De har ingen interesse i at skjule noget, bortset fra de overgreb der evt har været. 

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Stoler absolut ikke på hvad der bliver meldt ud fra Kina og forstår ikke det bare bliver taget for gode varer. Ikke mange dage siden at en video blev lækket fra Kina på et hospital hvor der lå lig på gangene og lægerne løb rundt i panik.

Mne den video vil du godt tage for gode vare, eller?

Nu er Kina jo ikke et totalt lukket land. Der er firmaer fra andre lande der også rapportere derfra, bla at tilstandene er ved at tæt på normalen. 
Det er næppe "normalen" man ønsker, heller ikke i Kina, hvis situationen ikke er til. Kinas økonomi styrtbløder af det her. De har ingen interesse i at skjule noget, bortset fra de overgreb der evt har været. 


Jeg tænker blot at det er godt gået hvis de har fået styr på 1,4 mia mennesker på x antal dage. Her kan man da for alvor snakke om potentielt stort mørketal og jo hvis deres økonomi styrtbløder så har de da netop interesse i af få det til at ud som de er kommet af med Corona, hvilket de næppe har. Men igen I kan jo stole på det ligeså meget I vil - jeg stoler ikke på det.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:


Jeg tænker blot at det er godt gået hvis de har fået styr på 1,4 mia mennesker på x antal dage. Her kan man da for alvor snakke om potentielt stort mørketal

Ja, men de har en væsentlig fordel. De er nemlig mere vant til at håndtere det her, i forhold til hvad vi er i resten af verdenen. At de så har benyttet lidt suspekte metoder, det er det man kan forvente fra Kina. Men metoderne virker. 
Her i landet kan du fx se en hulens masse mennesker brokke sig over, at bitraten på Netflix sættes ned, som om det er det største problem i hele verden. 
Det viser meget godt hvor langt vi her i landet er nået med at bekæmpe virus, der spreder sig som en steppebrand og slår mennesker ihjel.. Det er lidt skræmmende.

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

og jo hvis deres økonomi styrtbløder så har de da netop interesse i af få det til at ud som de er kommet af med Corona, hvilket de næppe har. Men igen I kan jo stole på det ligeså meget I vil - jeg stoler ikke på det.

Tror ikke du helt har forstået, hvorfor deres økonomi styrtbløder. Det skyldes at resten af verden ikke længere modtager vare fra dem i samme omfang, fordi VI er lukket ned. Det har intet med Kina´s situation at gøre.



Redigeret af Kandersen - 20-Marts-2020 kl. 12:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu