recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Counter Strike Source
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCounter Strike Source

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
perhansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Emne: Counter Strike Source
    Sendt: 10-Juni-2006 kl. 11:39

Hejsa

Min søn har lige fået installeret det nye counter strike source havde der gamle counter strike.

Mit spørgsmål er om der er nogen der kender til hvorfor computeren genstarter hver gang han spiller det nye counter strike source, hans computer er en pentium 4   3.0  1024 ram grafikkort 6600 GT med den nyeste driver.

Håber der er nogen der kan hjælpe - er ved at få PIP...... 

Med venlig hilsen
Per Hansen

AaB Ishockey

Panasonic PZ800 50 tommer
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 04:52
Hvornår sker det? Efter nogen tid? Eller med det samme?

Hvis det er efter nogen tid kan det faktisk godt være fordi grafikkortet bliver for varmt. Man kunne måske forsøge med låget taget af for at se om det skulle være det. Og man kan også spille lidt og så checke temperaturen på kortet  (højre musetast/egenskaber/indstillinger/advanced/Gforce og temperatur)

Et grafikkort kan støve til efter nogen tid, så det ikke køler ordentlig mere.  Kan være stoppet helt til faktisk. Særlig hvis der ryges. En god ide at skrue pladen af over blæseren og rense under den. (Meget lille stjerne skruetrækker) Efter at man har taget strømkabel og grafikkort ud!! 

Det samme gælder CPU køler, hvis den er støvet til stiger temperaturen og netop ved belastning i spil kan computeren gå ned. Især hvis grafikken er sat højt.

Det kunne være det? Har selv spillet!

Ken
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2006 kl. 15:08

Som regel skyldes det strømforsyningen hvis en pc bliver ustabil og genstarter. Måske presses strømforsyningen på en kedelig måde, fordi den takseres voldsomt af grafikkort og processor ved f.eks. Counter-Strike Source. En god og nem måde at checke sin maskine for stabilitet er at starte Windows lommeregneren, skifte over i Videnskabelig (Scientific) tilstand, indtaste et stort heltal og så beregne fakultetet (n!). Der findes selvfølgelig en masse testprogrammer, som stresser maskinen mere, men ovennævnte metode er en hurtig lille test at starte på.

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
AndersPier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Danmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 22:02

Som Azrael også skriver (og jeg har skrevet i din anden cross-post), er det typisk strømforsyningen der er synderen.

Dog tror jeg ikke du får meget ud af at prøve med lommeregneren (i Windows), for at reproducere fejlen - da det typisk er ved stor belastning af GPU (grafikkortet) og CPU samtidigt, der virkelig sætter din strømforsyning på sin prøve. Dette vil som sagt resultere, i ustabilitet, hvis strømforsyningen ikke leverer tilstrækkelig vedvarende strøm (amperer). Problemet (genstart) erfares typisk ved spil.

Se mit svar, i den anden tråd her og prøv med en ny strømforsyning: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12876& PN=1

Regards,
Anders Pier.

SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox
Logitech Harmony 600
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu