recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - covers til min cd’er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcovers til min cd’er

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Emne: covers til min cd’er
    Sendt: 11-November-2008 kl. 19:19
jeg har nu fået lagt hele samlingen ind som Lossless FLAC.........men hvad med cover, hvor og hvordan får i dem med ??, eller det noget sonos/squeezebox selv finder ?

/eichmeier
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 19:52
Nope. Der er kun den mulighed at finde dem digitalt selv.
Jeg downloadede MediaMonkey og brugte den til at finde alle covers med. Den kan iøvrigt gøre det samtidig med at man ripper cd'en. Jeg mener at dbpoweramp også kan gøre det samme.

Det største problem er typisk de danske cd'er da deres covers ikke kan findes på amazon. Her var jeg nødt til at finde dem på forskellige netbutikker som sælger cd'er.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af eichmeier eichmeier skrev:

jeg har nu fået lagt hele samlingen ind som Lossless FLAC.........men hvad med cover, hvor og hvordan får i dem med ??, eller det noget sonos/squeezebox selv finder ?

Jeg har fundet nogle covers på nettet (bl.a. www.allcdcovers.com), nogle kreative Google billed-søgninger og nogle har jeg selv scannet ind - specielt nogle af de knap så udbredte cd'er har jeg selv måttet i gang med scanneren.
/tipsen
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 15:00
skal de så bare ligges i samme bibliotek som albummet, som jpg fil ?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 15:19
Ja, placer cover-art i samme mappe som selve musikken - i SC kan du vist definere, hvad cover-art filerne hedder. Jeg mener at der som standard bl.a. søges efter folder.jpg og cover.jpg så dét kunne jo være et godt udgangspunkt for din navngivning. Det kan sikkert også betale sig at kigge nærmere på størrelsen af billederne - ved ikke, hvordan SC håndterer billederne, om den selv resizer til den størrelse den har brug for eller om den bruger billederne uanset størrelse - men sikkert er det at større billeder => langsommere SqueezeCenter.
/tipsen
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 15:28

Jeg må anbefale, at man ikke bruger "mappe-løsningen", men tagger album art direkte i det enkelte nummer (embedded art) - det øger sandsynligheden for cover-visning i diverse medier (pc, mp3, tv osv.).

Mediamonkey (gratis) er særdeles hjælpsom og det bedste på markedet. Men Mediamonkey kan dog ikke - som Kurt Poulsen skriver - tagge album art samtidig med ripning. Det må ske bagefter. Mediamonkey finder covers fra freedb. Der er masser af såkaldte scripts i Mediamonkey, som kan automatisere den ellers lidt tunge gang med at få embedded covers i alle numre - blot til info.

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 15:34
ok, så jeg starter mediamonkey og så kan den gå alt mit musik igennem og finde cover til noget af det og lægge det på disken og lavet tagget fra musikfilen til coveret ?
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:02

Nørden trixmoto (!) har lavet bunker at suveræne scripts ("udvidelsesprogrammer") til Mediamonkey.

Hans (gratis) scripts finder man her: http://trixmoto.net/mm/scripts.php?id=1

Album Art Tagger og Batch Art Finder er særligt cover-relevante. Det første script kan bl.a. flytte art fra mappe til track - og det andet kan finde art, hvor det slet ikke er der endnu.

Og det funker.

Jeg har tidligere skrevet mange hints om dette i forummet, men de gamle tråde er vist slettet.

/kris

PS: Husk at klikke på "abe-symbolet" til højre ved download fra trixmotos site - det svarer nemlig til den aktuelle 3.0-version af Mediamonkey - det andet abesymbol matcher Mediamonkey 2.0.

Redigeret af kris - 12-November-2008 kl. 16:07
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:39
ok, det vil jeg prøve, men hvordan får jeg sådan et script til at køre ??

og skal jeg bare vælge hvert album og så vælge

auto-tag from web ??

det kommer til at tage laaaaaang tid

Redigeret af eichmeier - 12-November-2008 kl. 16:41
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:53

Nope - disse scripts er netop automatiske. Selvfølgelig tager det tid - men det er trods alt automatisk. Husk distinktionen mellem de to nævnte scripts - "batch" er til at finde covers, når du ingen har i forvejen (det anden er til at ændre i dem, du allerede måtte ha').

Download scriptet (sig "åbn") og følg anvisningerne - det tager et par sekunder. Efter installation vælger du scriptet i "Tools" i Mediamonkey - og så går scriptet ellers i gang med at finde covers.

/kris

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 16:58
ok, tagger den så også når den finder de covers, eller skal jeg gøre det bagefter
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 17:05

hæhæ - nu må du vist snart prøve det! programmet finder album art på google - og viser dig så disse covers (tager ingen tid). du skal så sige ja eller nej til forslaget (fejl kan nemlig forekomme). når du har været alle forslagene igennem og hakket af, hvilke du er tilfreds med, beder du programmet lave taggingen (tager tid - men igen: det er automatisk). that's it.

/kris

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu