recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - covers til min cd’er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcovers til min cd’er

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
eichmeier Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 17:25
ok, er længe igang, den mangler 1000 nr. men det er godt nok mere end almindelig smart

TAKKER for hjælpen, og der er en kold hvis du en dag kommer forbi Læborg.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 17:29

Mediamonkey & Scripts rules. Ingen musikmanager kommer bare i nærheden. Jeg kan kun anbefale at ofre de par hundrede kroner den fulde guldversion koster - det giver adgang til endnu flere funktioner, herunder flere rip-formater og konvertering ml. formater. Og alle spørgsmål du måtte have (guldversion eller ej!) besvares i øvrigt lynhurtigt - og døgnet rundt - i det mere end suveræne brugerforum på www.mediamonkey.com/forum - brugerne er særdeles dedikerede og hjælpsomme og kommer fra hele verden.

/kris

Redigeret af kris - 12-November-2008 kl. 17:32
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 18:11
ok, har rippet alt med audiograpper uden probs. overhovedet..........køber ikke meget musik mere, så det er alt det gamle der er blevet lagt digitalt og skal der investeres i sonos etc.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 18:18

ok! jeg brugte audiograbber, da jeg digitaliserede sådan ca. 250 af min gamle LP'er - dét var fast arbejde!

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

ok! jeg brugte audiograbber, da jeg digitaliserede sådan ca. 250 af min gamle LP'er - dét var fast arbejde!

/kris

Du er da ekstrem

Jeg stoppede vist ved nr. 30 , men det var så også ca. en fjerdedel.

Jeg går og tager tilløb til at gøre (noget af) det igen, for jeg rippede i cdex' standardindstillinger i sin tid, og det var 128 Kbit
Det lyder frygteligt, når det bliver spillet over anlægget - og det er ligegyldigt, om kildematerialet er On Stage (Rainbow) eller On the Line (Lee Ritenour - DTD)

I sin tid spillede jeg jo kun musikken på min pc, og da var der ingen problemer (eller også var det ikke hørbart )

Jeg overvejer lidt, hvordan jeg kan få et bedre lydkort, nu hvor jeg kun har en Lenovo-bærbar. Det er jo dens DAC, som skal leve op til resten af mit analoge setup.

(Undskyld min lille hi-jack)

Venligst
Søren
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 19:33

/kris

det har været hyggeligt, jeg har rippet samme antal cd'er, det var fast arbejde, men det var jo bare at sætte en skive i og så vente, men med lp må det godt nok have taget mere end laaaaaang tid...............
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 20:20
Hmmm. Efter min mening er det ikke nødvendigt at embedde coveret i musikfilen. Det bruger en hulens masse plads og både Sonos og SqueezeCenter er fuldkommen ligeglade med om det er gjort på den ene eller anden måde. Det samme er MediaMonkey.

Iøvrigt så er de omtalte scripts ikke altid ligegode til at finde det rigtige cover. Jeg må nok indrømme at efter jeg havde prøvet dem så droppede jeg dem og brugte MediaMonkeys indbyggede metode.

Kan iøvrigt også anbefale at købe en licens. Det kan bare så meget mere.

Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 20:47

...jeg vil klart fastholde den indlejrede løsning. og det fylder alligevel ikke alverden. men det må folk selvfølgelig selv bestemme - hvis jeg sender et enkelt nummer til min datters mp3-spiller, skal der være billede med!

scriptet er ikke ikke bedre end google (som er kilden). og google er væsentlig bedre end Mediamonkeys indbyggede freedb. Mange af billederne fra opslaget "inde i" Mediamonkey har en for ringe opløsning til min smag - jeg vil gerne op på 500 x 500. med scriptet kan man bare bladre frem til man får det billede vist, der er bedst (hvis billede 1 ikke er godt nok) - det en en ret fiks feature.

så hvis jeg i dag skulle starte fra bunden med at tagge covers på min ret store samling, så ville jeg klart tage det første hug med scriptet (jeg kendte ikke scriptet dengang jeg startede - og nu er jeg igennem!). dermed ville ja da få de første 80 % af numrene på plads - og det er dog et langt stykke at komme pr. automatik...

/kris

ps: breddam - ja, det var godt nok ekstremt med de 250 vinyler - fruen tvivlede vist også på min mentale sundhed undervejs!

Redigeret af kris - 12-November-2008 kl. 20:49
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:27

ps: breddam - ja, det var godt nok ekstremt med de 250 vinyler - fruen tvivlede vist også på min mentale sundhed undervejs!

Men så fik du hørt alt det gamle musik Det gør man ikke så tit
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hmmm. Efter min mening er det ikke nødvendigt at embedde coveret i musikfilen.

Jeg bruger ikke selv FLAC, men er der ikke noget med, at man ikke kan embedde noget som helst i dette format?

Venligst
S
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Hmmm. Efter min mening er det ikke nødvendigt at embedde coveret i musikfilen.

Jeg bruger ikke selv FLAC, men er der ikke noget med, at man ikke kan embedde noget som helst i dette format?

Venligst
S

Nej det er wav du tænker på.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:50

Nej det er wav du tænker på.

Ja, det er det måske. Jeg troede dog også, at FLAC ikke havde et tag...
Nåmen, så kom jeg ud af dén vildfarelse

VH s
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu