recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CPU 4570T eller 4570S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CPU 4570T eller 4570S

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CPU 4570T eller 4570S
    Sendt: 06-Januar-2014 kl. 14:28
Hej,

Nogen anbefaling til om jeg skal gå efter Intel Core I5 4570T eller 4570S?

Jeg kan se at T modellen reelt skulle bruge 30Watt mindre, men hvis den skal bruge længere tid for at lave ting, så ryger besparelsen i watt nok hurtigt.

Hvad siger I

/Kim
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 16:55
Det kommer jo fuldkommen an på hvad du skal bruge den til!

Den måde du spørger på har vi ingen mulighed for at hjælpe dig uden yderligere info. T-modellen er en 2kerne med hyperthreading, og S-modellen er 4kerne uden hyperthreading. - Mit umiddelbare bud er at du på ingen måde vil kunne mærke nogen som helst forskel da hyperthreading er omkring 80% performance af "rene" kerner. Det kommer dog fuldkommen an på hvad dit brugsscenarie er, og a du har skrevet i mediecenter og ikke i generel HW, så må vi nok gå ud fra at det er til mediecenter brug, og der vil du ikke kunne mærke nogen forskel.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 18:51
Har i5 4570s i min nye server og er fint tilfreds med den, har målt strømforbrug på den til.

Den nye server med pt 5 diske bruger 15-22w i idle og omkring 60-70w ved transcode.

I sleep bruger den 1-2w og er klar på 1-2 sek hvor jeg også kan starte når jeg ikke er hjemme.

Om den så er bedre end t modellen, skal jeg ikke kunne sige.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Maj-2007
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 19:56
det var dælme ikke mange watt den bruger i idle med 5 diske..
Så tvivler jeg på at T modellen vil bruge ret meget mindre.

Så det må blive en 4570S til de 3 mediacentre og 1 til mediaserveren.

/Kim
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu