|
CPU 4570T eller 4570S |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2014 kl. 14:28 |
Hej,
Nogen anbefaling til om jeg skal gå efter Intel Core I5 4570T eller 4570S? Jeg kan se at T modellen reelt skulle bruge 30Watt mindre, men hvis den skal bruge længere tid for at lave ting, så ryger besparelsen i watt nok hurtigt. Hvad siger I /Kim |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kommer jo fuldkommen an på hvad du skal bruge den til!
Den måde du spørger på har vi ingen mulighed for at hjælpe dig uden yderligere info. T-modellen er en 2kerne med hyperthreading, og S-modellen er 4kerne uden hyperthreading. - Mit umiddelbare bud er at du på ingen måde vil kunne mærke nogen som helst forskel da hyperthreading er omkring 80% performance af "rene" kerner. Det kommer dog fuldkommen an på hvad dit brugsscenarie er, og a du har skrevet i mediecenter og ikke i generel HW, så må vi nok gå ud fra at det er til mediecenter brug, og der vil du ikke kunne mærke nogen forskel. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Har i5 4570s i min nye server og er fint tilfreds med den, har målt strømforbrug på den til.
Den nye server med pt 5 diske bruger 15-22w i idle og omkring 60-70w ved transcode. I sleep bruger den 1-2w og er klar på 1-2 sek hvor jeg også kan starte når jeg ikke er hjemme. Om den så er bedre end t modellen, skal jeg ikke kunne sige. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
det var dælme ikke mange watt den bruger i idle med 5 diske..
Så tvivler jeg på at T modellen vil bruge ret meget mindre. Så det må blive en 4570S til de 3 mediacentre og 1 til mediaserveren. /Kim |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |