|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Emne: CPU skift i HTPC, Hvorfor?Sendt: 28-Februar-2009 kl. 08:43 |
Investeringen vil tjene sig ind i løbet af en 3-4 år....Spørgsmålet er så om ikke du alligevel har nyt og bedre bundkort og CPU til den tid.... ![]() Redigeret af Patriarken - 28-Februar-2009 kl. 08:44 |
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
Sendt: 28-Februar-2009 kl. 09:02 |
Synes også du skal beholde den du har indtil videre, indenfor et år eller 2 kommer der sikkert bundkort ud med nye og bedre funktioner som du gerne vil have, også kan man passende skifte cpu samtidig der. |
|
![]() |
|
jeje
Guld medlem
Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:17 |
|
Jeg synes også, at du skal beholde den nuværende CPU, i hvert fald indtil videre.
5050e kan bruges i stedet for 4850e. Efterretningerne på nettet siger, at der kommer en X4 45W 2,3 GHz sokkel AM3 i løbet af det næste halve år. En outsider kunne være Phenom II X3 720. Måske kan man nedbringe dens ret store strømforbrug ved at disable L3 cachen eller underclocke og undervolte. |
|
![]() |
|
skipper
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:22 |
|
Behold nuværende og undervolt CPU, så kommer du tættere på det strømforbrug 4850e har
/Skipper |
|
|
/Skipper
|
|
![]() |
|
skipper
Bruger
Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:13 |
Ja så enkelt er det.. I windows kan du også bruge rmclock eller CrystalCPUID, da du her kan indstille volt ved forskellige multipliers. Det bruger jeg selv på min htpc med en x2 3600+. Det er stor indflydelse på temp. Man kan også gøre det i linux, men der har jeg kun erfaring med en intel cpu. /Skipper |
|
|
/Skipper
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |