recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CPU skift i HTPC, Hvorfor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCPU skift i HTPC, Hvorfor?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Emne: CPU skift i HTPC, Hvorfor?
    Sendt: 28-Februar-2009 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Går og overvejer at skifte min CPU i mit htpc ud. Har pt en AMD Athlon 64 x2 4800+.

Overvejer Athlon X2 4850e, men hvad får jeg ud af det, ud over et lavere strømforburg, hvilket i sig selv er fint?

Min nuværende CPU fungerer fint, afspiller Blu-Ray film perfekt, hvilket den nye CPU også skal kunne klare.

Hvorfor så skifte? Tja....hvorfor ikke!  Takker på forhånd.

Investeringen vil tjene sig ind i løbet af en 3-4 år....Spørgsmålet er så om ikke du alligevel har nyt og bedre bundkort og CPU til den tid....

Redigeret af Patriarken - 28-Februar-2009 kl. 08:44
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 09:02

Så du mener at jeg skal beholde min nuværende CPU? Er der ellers ander AMD alternativer end den jeg nævnte som du ville overveje?

Takker så ydmygst

Synes også du skal beholde den du har indtil videre, indenfor et år eller 2 kommer der sikkert bundkort ud med nye og bedre funktioner som du gerne vil have, også kan man passende skifte cpu samtidig der.

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:17
Jeg synes også, at du skal beholde den nuværende CPU, i hvert fald indtil videre.

5050e kan bruges i stedet for 4850e.

Efterretningerne på nettet siger, at der kommer en X4 45W 2,3 GHz sokkel AM3 i løbet af det næste halve år.

En outsider kunne være Phenom II X3 720. Måske kan man nedbringe dens ret store strømforbrug ved at disable L3 cachen eller underclocke og undervolte.
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2009 kl. 12:22
Behold nuværende og undervolt CPU, så kommer du tættere på det strømforbrug 4850e har

/Skipper
/Skipper
Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2009 kl. 16:13

Jeg siger mange tak for Jerse input.

Tror jeg venter lidt. Kan se at mit bundkort kan kommet til at understøtte AM3 CPU'er med en biosopdatering - nice!

Skipper: Hvis jeg skal undervolte min nuværenden CPU er det så enkelt som at sænke volten i bios eller ?

Ja så enkelt er det..

I windows kan du også bruge rmclock eller CrystalCPUID, da du her kan indstille volt ved forskellige multipliers. Det bruger jeg selv på min htpc med en x2 3600+. Det er stor indflydelse på temp.

Man kan også gøre det i linux, men der har jeg kun erfaring med en intel cpu.

/Skipper
/Skipper
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu