|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
hvorfor vælge i3?? vil bare lige gerne have det udspicificeret lidt mere :)
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
nogen som har et bedre bud på et bundkort med indbygget GPU del?
|
|
![]() |
|
harmon ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Intel Desktop Board DH67CF.
Er i Mini ITX formatet som ikke fylder meget. |
|
![]() |
|
![]() |
de nye sata porte, er de bagudkompitabel med de gamle sata porte, altså så jeg har 4+2 sata porte jeg kan bruge til diske? Harmon ved du om der er forskel på strømforbrug med de små bundkort sammenlignet med det som jeg linkede til??
PS. Kunne godt være jeg skulle sige at der minimum skal være 6 sata porte. Redigeret af Treated - 26-Januar-2011 kl. 14:54 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
Du forstod vist ikke hvad der blev sagt? - GPU sidder IKKE i bundkortet men i selve CPU'en - så dit spørgsmål længere oppe giver absolut ingen mening.
og ja - sata 6G er bagudkompatibel. strømforbrugene vil være nogenlunde identiske. - dog nok en smule mindre i de nye bundkort da der er en del fokus på den slags nu. men det er primært det du sætter I bundkortet som sluger strømmen, især hvor det der førhen trak en del strøm (gpu, memorycontroller etc) nu sidder i selve CPU'en. |
|
![]() |
|
![]() |
arg sorry havde misforstået det hele, troede gpu sad på bundkortet. takker for svaret Jc, kunne du evt anbefale et godt bundkort til den cpu, ved du er lidt skarpere på den område end mig
|
|
![]() |
|
![]() |
nu må i kloge hoveder herinde lige svare på et spg.
Hvordan kan man se strømforbruget af et bundkort, eller bruger det generelt ikke så meget eller hvordan hænger det sammen? bruger et min atx f.eks mindre end atx osv. Gåber der lige er 1 som kan svare
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
rent teoretisk vil et microatx sandsynligvis bruge en smule mindre - der er færre slots der kan fyldes og der er sikkert også færre kondensatorer og andre ting på, men i praksis tvivler jeg på du vil kunne se den store forskel. Det er ikke der du skal vælge omkring strømforbrug. det er i CPU, ram og hvis du skal have det med så diskret grafikkort. Antal af HDD's koblet på har også en hel del at sige. Men prøv du bare at lege lidt med den her! - ved ikke om den er fuldt ud opdateret - men det kan nok give dig nogle indikationer! http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
|
|
![]() |
|
![]() |
den skal kun stå og køre som server, så gpu bliver den nye i5 med gpu i. så et bundkort, ram og 5 diske, mine diske bruger ca 25-30 watt ved mit brug derhjemme, taget i gennemsnit.
den nye i5 står til at bruge max 35watt, så ligger jeg på et max som hedder ca 60 watt ved diske, cpu og gpu. regner med 4eller 6 gb ram, nok nogle ddr3 ram. tror du så ikke man lander på et max der hedder 80 watt??
|
|
![]() |
|
![]() |
så tror jeg at jeg har fundet det bundkort som jeg skal anvende ASUS P8H67
lige til info, så bruger sådan et bundkort, efter de info jeg lige har fået opsnust, ca mellem 4 og 10 watt, så ryger der nok lige extra på når ram tilføjes.
|
|
![]() |
|
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
![]() |
Det ser da ikke ud til der er grafik i bundkort der, så det skal du have ved siden af?
Der er hvert fald ikke nogle skærm stik.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |