recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio  godt nok
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio godt nok

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
maxmo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Marts-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maxmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio godt nok
    Sendt: 01-Juli-2013 kl. 14:32
Hej..

Jeg håber i kan hjælpe lidt..
Jeg har pt. et Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio lydkort. T

Jeg kører med to B&W685'er, tilsluttet en surround reciever. Min pc er tilsluttet denne via optisk kabel. Mit spørgsmål er derfor om dette lydkort er godt nok eller om jeg vil få noget ud af at skifte til et lidt bedre?
F.eks. et af de nyere Creative Sound Blaster Z grafikkort

Jeg vil ikke op over 1000 kroner og har ikke rigtigt andet tilsluttet lydkortet da mine B&W MM-1 kører usb og det gør mit headset også.

Er det overkill eller kan jeg mærke forbedring? Jeg vil gerne udnytte mine højttalere optimalt.

Håber på hjælp :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 17:26
Jeg ville holde mig langt væk fra Creative, hvis du prioriterer god lyd, da de efter min mening er alt for ustabile.
Den ene dag kan det lykkedes dig at lave en opsætning som kører bitperfect lyd til din recevier, men efter en genstart kan dette pludseligt være ændret.
Så går man i gang med at fejlfinde og kan ikke se nogen fejl i opsætningen, men det lyder forkert i højttalerne. Det ender med at man kan få det til at virke igen ved at klikke lidt frem og tilbage, uden at have nogen forklaring på hvorfor det pludseligt virker igen.

Jeg gav op og købte en asynkron USB til SPDIF og det har jeg ikke fortrudt siden - ingen problemer med opsætning og lyden er den samme hver gang:

Ved godt at det desværre er over budget.

Alternativt er der en lidt billigere løsning, men den kender jeg ikke:

Jeg har hørt diverse synkrone USB til SPDIF og mange af dem lyder godt, men ofte oplever man  små fejl i lyden, hvis computeren bruges til andet.

Redigeret af Cyberguyen - 01-Juli-2013 kl. 17:31
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu