recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - creative zen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcreative zen

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 20:33

ok - så er jeg med

Til top
martinbf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

Inspireret af seneste tilbudsavis fra Elgiganten har jeg lige kigget lidt på Sony´s NWZ-A816 og den får helt pæne anmeldelser så nu er der en mere jeg skal have set nærmere på (men det er jo også denne afsøgningsfase der er den sjoveste for os drenge  ) –  i øvrigt nogen her der kender til denne Sony model?

Har lige købt en NWZ-818 til min kæreste.

Jeg synes selv den er rigtig lækker, nem betjening og nemt at finde rundt i menu'erne, meget ala en mobil tlf., lyden er virkelig god. Har selv en Ipod Nano v.2 og er godt træt at man er bundet til iTunes (skod program), Sony'en kan man bare forbinde til PC'en og så drag/droppe musikken over på den, den har en 'folder' menu hvor man så kan bladre direkte i fil/folder strukturen, pærenemt :-)

Bottom line: Køb den, helt klart at foretrække fremfor en Ipod Nano

Mvh.

Martin

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 21:07
Nu er der efterhånden flere af jer der har skrevet at man er bundet til Itunes med Ipod.. Det er altså ikke helt rigtigt.

Det er korrekt at man som standart er. Men hvis man lige søger på google efter "Ipod + *det ønskede program*", så er der lavet plugins til stortset alle afspillere/musikbiblioteker der findes til computeren.

Men er enig i at det er pisse irriterende med deres mappe struktur, jeg ville dog aldrig benytte mig at et drag/drop i windows explorer, selvom det var muligt.
Jeg foretrækker  at bruge winamp som musikbibliotek, afspiller og til at overføre til MP3 afspiller. Så er det nemt at holde styr på alle ID3-tags osv osv osv.

Jeg har aldrig selv ejet andet end Ipod, fordi jeg er så sippet :P
Men jeg er sikker på flere af de andre afspillere er ligeså gode, og nok os bedre for nogle. :)


Redigeret af hyldig87 - 30-December-2007 kl. 21:09
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Nu er der efterhånden flere af jer der har skrevet at man er bundet til Itunes med Ipod.. Det er altså ikke helt rigtigt.

Det er korrekt at man som standart er. Men hvis man lige søger på google efter "Ipod + *det ønskede program*", så er der lavet plugins til stortset alle afspillere/musikbiblioteker der findes til computeren.


Det er korrekt. Problemet er bare at Det Sure Æble (Apple) aktivt modarbejder de alternative programmer, se her og her. Det er altså ikke nok at folk prøver at lave noget software som er bedre end crappy iTunes; nej, de skal også bruge deres kostbare tid på at hacke Apple's tåbeligheder for overhovedet at få lov til at kommunikere med iPod'en (hvilket muligvis er ulovligt i USA og andre lande). Crap, siger jeg bare, og der kommer aldrig en iPod i mit hjem.

Creative Zen er derimod bare en almindelig USB disk, når man forbinder den til PCen. Man kan bruge det software som man ønsker, uden restriktioner. Det er vejen frem!
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af martinbf martinbf skrev:

Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

Inspireret af seneste tilbudsavis fra Elgiganten har jeg lige kigget lidt på Sony´s NWZ-A816 og den får helt pæne anmeldelser så nu er der en mere jeg skal have set nærmere på (men det er jo også denne afsøgningsfase der er den sjoveste for os drenge  ) –  i øvrigt nogen her der kender til denne Sony model?

Har lige købt en NWZ-818 til min kæreste.

Jeg synes selv den er rigtig lækker, nem betjening og nemt at finde rundt i menu'erne, meget ala en mobil tlf., lyden er virkelig god. Har selv en Ipod Nano v.2 og er godt træt at man er bundet til iTunes (skod program), Sony'en kan man bare forbinde til PC'en og så drag/droppe musikken over på den, den har en 'folder' menu hvor man så kan bladre direkte i fil/folder strukturen, pærenemt :-)

Bottom line: Køb den, helt klart at foretrække fremfor en Ipod Nano

Mvh.

Martin

Står pt også nr 1 på min "hitliste" men har endnu ikke fundet en butik hvor jeg fysik kan se den.

Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3975
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2007 kl. 23:36
Jeg har en. Men ellers er den hos Sony Center i Rødovre.

Det er en KANON lyd.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 12:11

Alle steder hvor jeg læser om Sony A816/8 bliver funktionen "drag and drop" fremhævet som en særlig feature ? - har pt. selv en no-name mp3/4 afspiller og her er eneste måde at optage netop "drag and drop" (helt som en usb stick) - men "drag and drop" har måske en anden betydning når der tales om Sony´s A816/8?

Til top
martinbf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2007
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2007 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

Alle steder hvor jeg læser om Sony A816/8 bliver funktionen "drag and drop" fremhævet som en særlig feature ? - har pt. selv en no-name mp3/4 afspiller og her er eneste måde at optage netop "drag and drop" (helt som en usb stick) - men "drag and drop" har måske en anden betydning når der tales om Sony´s A816/8?

Nej, det er det samme der menes.

Det er fordi alles Sony's tidligere versioner af mp3 afspilere kun kunne afspille filer i Sony's eget ATRAC format. Man skulle så bruge et bestemt Sony program på sin PC for at konvertere mp3 filer til ATRAC formatet, og til at overføre dem til afspilleren.

En Ipod kan afspille mp3 filer, men man SKAL stadigvæk bruge et program (som f.eks. iTunes) til at overføre sin musik, det er det jeg synes er irriterende, på jysk: Træls :-).

Til top
Skobbolop Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 03:01
synes drag and drop sammen med standard mappe-struktur er genialt...

bruger det på min Clix 2 og skal aldrig mere ha andet...

der findes ikke noget bedre end at man 100% selv kan bestemme hvor ens musik skal ligge og hvordan de skal sorteres... tags er ok, men det andet er at foretrække imo...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu