|
creative zen |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Skobbolop
Bruger Oprettet: 30-Oktober-2006 Status: Offline Point: 65 |
Emne: creative zen Sendt: 05-Januar-2008 kl. 03:01 |
|
synes drag and drop sammen med standard mappe-struktur er genialt...
bruger det på min Clix 2 og skal aldrig mere ha andet... der findes ikke noget bedre end at man 100% selv kan bestemme hvor ens musik skal ligge og hvordan de skal sorteres... tags er ok, men det andet er at foretrække imo... |
||
martinbf
Bruger Oprettet: 29-November-2007 Sted: Tilst Status: Offline Point: 61 |
Sendt: 31-December-2007 kl. 13:38 | |
Nej, det er det samme der menes. Det er fordi alles Sony's tidligere versioner af mp3 afspilere kun kunne afspille filer i Sony's eget ATRAC format. Man skulle så bruge et bestemt Sony program på sin PC for at konvertere mp3 filer til ATRAC formatet, og til at overføre dem til afspilleren. En Ipod kan afspille mp3 filer, men man SKAL stadigvæk bruge et program (som f.eks. iTunes) til at overføre sin musik, det er det jeg synes er irriterende, på jysk: Træls :-). |
||
Figaro01
Bruger Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 166 |
Sendt: 31-December-2007 kl. 12:11 | |
Alle steder hvor jeg læser om Sony A816/8 bliver funktionen "drag and drop" fremhævet som en særlig feature ? - har pt. selv en no-name mp3/4 afspiller og her er eneste måde at optage netop "drag and drop" (helt som en usb stick) - men "drag and drop" har måske en anden betydning når der tales om Sony´s A816/8? |
||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Sendt: 30-December-2007 kl. 23:36 | |
Jeg har en. Men ellers er den hos Sony Center i Rødovre.
Det er en KANON lyd. |
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
Figaro01
Sendt: 30-December-2007 kl. 23:33 | |
Står pt også nr 1 på min "hitliste" men har endnu ikke fundet en butik hvor jeg fysik kan se den. |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 30-December-2007 kl. 22:07 | |
Det er korrekt. Problemet er bare at Det Sure Æble (Apple) aktivt modarbejder de alternative programmer, se her og her. Det er altså ikke nok at folk prøver at lave noget software som er bedre end crappy iTunes; nej, de skal også bruge deres kostbare tid på at hacke Apple's tåbeligheder for overhovedet at få lov til at kommunikere med iPod'en (hvilket muligvis er ulovligt i USA og andre lande). Crap, siger jeg bare, og der kommer aldrig en iPod i mit hjem. Creative Zen er derimod bare en almindelig USB disk, når man forbinder den til PCen. Man kan bruge det software som man ønsker, uden restriktioner. Det er vejen frem! |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
hyldig87
Super bruger Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
Sendt: 30-December-2007 kl. 21:07 | |
Nu er der efterhånden flere af jer der har skrevet at man er bundet til Itunes med Ipod.. Det er altså ikke helt rigtigt.
Det er korrekt at man som standart er. Men hvis man lige søger på google efter "Ipod + *det ønskede program*", så er der lavet plugins til stortset alle afspillere/musikbiblioteker der findes til computeren. Men er enig i at det er pisse irriterende med deres mappe struktur, jeg ville dog aldrig benytte mig at et drag/drop i windows explorer, selvom det var muligt. Jeg foretrækker at bruge winamp som musikbibliotek, afspiller og til at overføre til MP3 afspiller. Så er det nemt at holde styr på alle ID3-tags osv osv osv. Jeg har aldrig selv ejet andet end Ipod, fordi jeg er så sippet :P Men jeg er sikker på flere af de andre afspillere er ligeså gode, og nok os bedre for nogle. :) Redigeret af hyldig87 - 30-December-2007 kl. 21:09 |
||
martinbf
Bruger Oprettet: 29-November-2007 Sted: Tilst Status: Offline Point: 61 |
Sendt: 30-December-2007 kl. 20:56 | |
Har lige købt en NWZ-818 til min kæreste. Jeg synes selv den er rigtig lækker, nem betjening og nemt at finde rundt i menu'erne, meget ala en mobil tlf., lyden er virkelig god. Har selv en Ipod Nano v.2 og er godt træt at man er bundet til iTunes (skod program), Sony'en kan man bare forbinde til PC'en og så drag/droppe musikken over på den, den har en 'folder' menu hvor man så kan bladre direkte i fil/folder strukturen, pærenemt :-) Bottom line: Køb den, helt klart at foretrække fremfor en Ipod Nano Mvh. Martin |
||
Figaro01
Sendt: 30-December-2007 kl. 20:33 | |
ok - så er jeg med |
||
hyldig87
Super bruger Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
Sendt: 30-December-2007 kl. 18:46 | |
Det er fordi Apple har været realistisk på det punkt i deres markedsføring i modsætningen til Creative. Der kan IKKE være 2000 numre på 4gb Zen medmindre det er enormt korte numre man har, eller man har sit musik i elendig kvalitet, ikke højere end 64kbps Redigeret af hyldig87 - 30-December-2007 kl. 18:49 |
||
Figaro01
Sendt: 30-December-2007 kl. 18:33 | |
Hvorfor er det lige at der kan være flere sange på Zenén såfremt de begge er på 4 gb? |
||
Figaro01
Sendt: 29-December-2007 kl. 14:49 | |
Inspireret af seneste tilbudsavis fra Elgiganten har jeg lige kigget lidt på Sony´s NWZ-A816 og den får helt pæne anmeldelser så nu er der en mere jeg skal have set nærmere på (men det er jo også denne afsøgningsfase der er den sjoveste for os drenge ) – i øvrigt nogen her der kender til denne Sony model? |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |