recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cromecast afspilningsformat?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cromecast afspilningsformat?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cromecast afspilningsformat?
    Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:17
Jeg har købt en alm Cromecast for at streame til TV ,det fungerer fint fra nettet, men mine hjemmevideoer er et problem ,H264 castes fint til Tv men M2TS og :AVI viser et meget forvrænget billede med striber, og dårlig lyd, skal det være et bestemt format for at Cromecast kan Caste videoer til TV?

MVH Frank Pedersen

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Jeg har købt en alm Cromecast for at streame til TV ,det fungerer fint fra nettet, men mine hjemmevideoer er et problem ,H264 castes fint til Tv men M2TS og :AVI viser et meget forvrænget billede med striber, og dårlig lyd, skal det være et bestemt format for at Cromecast kan Caste videoer til TV?

m2ts og avi understøtter den ikke se LINK hvad app bruger du? da filerne skal transcodes til noget Chromecast understøtter

Redigeret af T-Duck - 20-Oktober-2020 kl. 11:23
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:25
Forresten bruger jeg Plex at streame fra.

MVH Frank Pedersen

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:27
Skal jeg så til at omkode alle mine hjemmevideoer?

Og kan du hjælpe med hvad jeg skal gøre?




Redigeret af folp - 20-Oktober-2020 kl. 11:28
MVH Frank Pedersen

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Skal jeg så til at omkode alle mine hjemmevideoer?

Og kan du hjælpe med hvad jeg skal gøre?



Plex serveren er den sat til hardware transcode. For kan se på plex forum at der kan være problemer med bl.a hardware transcode avi filer. Jeg kan anbefale dig at søge råd der, der det virker som noget transcode problemer, ellers hvis vil transcode dem selv til mkv h264 så er handbrake en rigtigt godt program
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:59
Tak vil se på det, håber det kan løses.

MVH Frank Pedersen

Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 12:20
Handbrake, vil prøve at omkode en M2TS hvilket format vil være bedst til Cromecast?
MVH Frank Pedersen

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af folp folp skrev:

Handbrake, vil prøve at omkode en M2TS hvilket format vil være bedst til Cromecast?
mkv filer som h264 codec
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 12:42
Tak

MVH Frank Pedersen

Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 13:18
mkv er ikke noget format men en container som kan indholde utallige video/audio formater

Hvis det bare er fordi Chromecast ikke understøtter m2ts container, så brug mkvtoolnix til at muxe den ind i mkv container, det kan gøres uden kvalitets tab


Redigeret af Hackerjac - 20-Oktober-2020 kl. 13:20
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu