recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cross over frekvens
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCross over frekvens

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rollagti Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Cross over frekvens
    Sendt: 19-Januar-2009 kl. 22:45

Hej Alle.

Jeg har en SONY STR DA3300ES forstærker koblet sammen med 2 x dali 909  (  2 x 10" + 5" + diskant i hver ) sammen med min nye sub - SONY SAWX-900 ( 2 x 12" ).   Men har i nogen ide om hvilken frekvens forstærkeren skal dele ved.  Dalierne burde jo spille pænt dybt, men alligevel ikke.  Nogen der har den mindste ide, så er de velkommen her!

Mvh Daniel

/ Daniel Jensen
www.RaceZone.dk
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 01:47

som udgangspunkt kan man prøve med 80-70-60-50-40. simpelthen afprøv hver mulighed, og tag så stilling til om det var en forbedring eller ej, ved for høj en deling rumler bassen, ved for lav en deling, lider dine højttalere af kompression i bassen.

dine 909 har en størrelse hvor du kan starte med eks 50, men 40 er nok mere derhenad. hvis 40 går godt, kan du finindstille med eks 35.

hvad der specifikt er bedst kommer an på dit rums evne til at forstærke bastoner, så der er ikke andet at gøre end at gå i gang :)

Crown - there is no substitute.
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2009 kl. 19:06
Prøv dig frem 

Dybt er et godt udgangspunkt, vel og mærke om din forstærker har tilstrækkeligt med effekt. Hvis ikke så kan der være noget at hente på at gå op i frekvens, og dermed aflaste forstærker og højtalere.

Fase er så mindst lige så vigtigt som delefrekvens, og om din sub ikke har trinløst justerbar fase kan du forsøge at justere på afstandsindstillingen for subwooferen i din receiver. Forsøg lidt frem og tilbage indtil det lyder riktigt.

Men hvorfor justere i blinde . Har du en mikrofon som du kan koble til din computer vil jeg anbefale det her programmet

CARMA

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu