|
Crossover frequency |
Besvar |
Forfatter | |
Vistrup
Guld medlem Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-September-2021 kl. 21:05 |
Halløj,
Jeg har kørt en auto kalibrering med målemikrofon. Jeg har 2 stk. minipods og en Dali sub c8. Mikrofon sætter crossover til 40 hz og min sub til -12. Synes umiddelbart lyden er blevet meget flad. Er klar over jeg bare kan ændre men der er vel en grund til at mikrofonen rammer disse niveauer. Vil gerne have så “korrekt” lyd (og billede). Lyder 40 hz ikke meget højt? Tænker omkring 70-80 lyder mere normalt - også ift. hvad jeg kan google mig frem til.
|
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4669 |
Funktioner
Tak(0)
|
40 Hz er da meget lavt! THX standarden er 80 Hz, som du roligt kan prøve. Du skal ikke meget højere før du kan høre hvor sub er placeret.
Mht sub vol er i minus, så skru ned bag på sub til den kommer op i nul ved kalibrering. Redigeret af Munch - 05-September-2021 kl. 21:16 |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du har været vant til et boost i bassen, vil det klart opleves mere fladt. Prøv lidt flere kalibreringer og flyt mikrofonen, crossover skulle gerne ende omkring 80-100 Hz med dine højttalere. Klaus
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |