|
Crossover hjælp |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-April-2013 kl. 18:21 |
Jeg søger lidt hjælp til mit setup..
Jeg har en bds570 receiver, hvor jeg ikke kan indstille crossover, så det skal gøres på sw. Mine sattelitter er et sæt hkts 60 http://dk.harmankardon.com/harman-kardon-produkter-detail-dk/hkts-60.html Dvs jeg stadig har min sw til det system. Nu har jeg så tilkøbt mig en b&w asw610, hvor jeg kan indstille crossover. Det er bare et emne jeg ikke har for alvor har sat mig ind i. Så jeg vil høre jer vidende mennesker om fifs og råd.? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40560 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du indstiller Reciveren til SMALL på Sattelitterne. Så skal du vide hvor langt ned den leverer med den indstilling, vil gætte på omkring 100 Hz. SWen skal så overtage de øvrige frekvenser nedefter. Har selv nogle tilsvarende HKer (S11), og der vil jeg ikke køre længere ned end 90Hz. Det er Reciveren stillet til. SW overtager så derfra. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
Jeg har ikke muligheder for at lave de indstillinger på receiveren..
Men jeg vil prøve med 90hz..:-) Tak for dit svar |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40560 |
Hvis ikke det vides hvor Reciveren skærer for frekvens ved "SMALL" indstilling, så er det vanskeligt at ramme det rigtige på SWen. Skærer den højere oppe, så vil der være et hul i frekvensområdet. Der må stå noget i Reciverens manual om de enkelte højttaler indstillinger. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19854 |
Dit anlæg kører sikkert med fast delefrekvens.
Dermed skal crossover på din sub stå så højt som muligt. Klaus |
|
![]() |
|
Aha:-) Klaus, således at receiveren håndtere det hele??
Det giver go mening ift at hkts 200 nærmest ingen indstillingsmuligheder har.. Kan du være behjælpelig med volume(Line) indstilling? Skal jeg ligeledes maxe den out da receiveren håndtere det? Min receiver/system er ikke tweak venligt, da det er et all in a box.. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19854 |
Nej, den skal du justere til ønsket lydniveau.
Klaus |
|
![]() |
|
NEVER MIND:).. Fik lige i min iver byttet rundt på de 2 "overskrifter". Tak for hjælpen
Redigeret af Bromberg5 - 14-April-2013 kl. 20:26 |
|
![]() |
|
Og det er den du skal regulere på.
Klaus |
|
![]() |
|
Gætter på speaker i det tilfælde gælder hvis speaker tilkobles suben som de gamle passive jamo´er.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |