recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Crossover XTZ 10.16
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Crossover XTZ 10.16

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Crossover XTZ 10.16
    Sendt: 28-December-2014 kl. 08:50
Jeg har netop anskaffet mig overstående subwoofer og er lidt i tvivl om crossover.

Der er nemlig ikke angivet nogle tal for hz. Umiddelbart forstår jeg at hvert "hak" angiver 18 hz. Jeg kan dog ikke i manualen se hvor den starter. Syntes jeg engang læste på 40 hz.

Hvis jeg sigter efter 80 hz - hvilket "klokkeslet" vil jeg så gerne ramme?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 09:12
Crossover stilles i reciever, og den stilles på max bag på sub. 80 Hz er et godt sted at starte
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 09:13
Hvorfor vil du indstille.......ups! Nåh nej...

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Crossover stilles i reciever, og den stilles på max bag på sub. 80 Hz er et godt sted at starte

Det har jeg også gjort med min B&W sub, men jeg får ikke rigtig muligheden med nr 2 sub, så jeg tænkte bare at gøre det "manuelt".
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 09:33
Har du to separate sub udgange? Mon ikke den indstillede crossover gælder for alle de subs du måtte sætte til. Alt andet gir ingen mening.

Redigeret af Kampus - 28-December-2014 kl. 09:36
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 10:32
Ja det har jeg, men jeg syntes umiddelbart at, hvis jeg sætter freq helt op på XTZ, så spiller den så den nemt lokaliseres..
Tror lige jeg giver den en kalibrering en gang mere. - Tak for svar
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu