recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CRT TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCRT TV

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Men deres nuværende CRT topmodel er: 32PW9551 og jeg ville da selv gå efter den, hvis den ellers kan findes til en pris der tiltaler dig.

Men hvad de ellers har af CRT-TV, kan du se her:

http://www.consumer.philips.com/consumer/

32PW9551 er ikke pengene værd. Godt nok har den HDMI og mulighed for at modtage HD signaler, men den slår alt fra. Dvs 100hz, Pixel Plus (den har kun Pixel Plus 1!).

Den mangler i øvrigt også Digital Natural Motion mv.

Jeg ville helt klart kigge efter en brugt CRT istedet. Dem kan man få kastet i nakken. Der er mange fine Sony og Philips skærme i fx Den Blå Avis.

Jeg har selv et Philips 32pw9520 med PP2, DNM osv. Denne skærm gjorde at mit Samsung LCD R7xx blev kasseret mindre end en time efter jeg tændte for det og sendt retur, og idag ville jeg ikke bytte med noge LCD'er for mit CRT.

Hej.
Tak for de mange gode svar.
Er Phillips 32pw9520 en udgået model
Mvh. nesager

Ja det er den. Men hold evt øje i Den Blå Avis og andre steder. Det tit at der er nogle topmodeller til salg til billige penge.

Jeg tror endda også at det er ret svært bare at få fat i 9551'eren. Tape Connection var omkring 6 uger om at skaffe mit, for så at posten skulle smadre det..

Redigeret af DarkHelmet - 19-November-2006 kl. 15:09
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Pokerface Pokerface skrev:

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

32PW9551 er ikke pengene værd. Godt nok har den HDMI og mulighed for at modtage HD signaler, men den slår alt fra. Dvs 100hz, Pixel Plus (den har kun Pixel Plus 1!).

Den mangler i øvrigt også Digital Natural Motion mv.

Hej.

Nå ja... Okay, men egentlig bekræfter det såmænd bare og endnu engang, min mening og opfattelse om Philips.

Det de lever højt på, er såmænd stadig "roser" fra vores bedsteforældres og oldeforældres tid, nemlig dengang der næsten ikke fandtes andre produkter på markedet.

Dengang mente de jo, at bare der stod PHILIPS på fronten, så var de forgyldte med det allerbedste på markedet... Jeg har dog ALDRIG forstået denne begejstring, men er jo også blevet skuffet hver eneste gang, der i de sidste 35 år har stået PHILIPS på mine produkter.

Så er det muligvis fordi at du har kigget efter de forkert skærme.. ;-)

Alle der ser en film på mit 9520 er imponeret over billedkvaliteten. Og af samme grund har jeg helt droppet tanken om en fladskærm sålænge billedkvaliteten er så ringe som den er på især LCD.

Når vi en dag får ægte HD fra alle leder og kanter, er mit CRT klar til en udskiftning. Jeg kigger tit stadigvæk på fladskæme, men den eneste fladskærm jeg kunne leve med, er en LG som jeg så i El Giganten ved Aalborg. Men det var med et HD signal på en LG Plasma. DET stod godt!

Jeg ved godt at jeg temlig sikkert tilhøre en promilie af den samlet befolkning der ikke kan se det fede i en fladskærm, andet end at den er flad. Enten kan jeg ikke se noget som de kan, ellers er det omvendt.. :-)

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 17:24

Hej "DarkHelmet".

Det er da muligt, men man skifter jo nu heller ud, hvergang der kommer nye modeller, bare i håbet om, at Philips endelig skulle ha' "oppet" sig.
Selom det næsten er det jeg har gjort.

Og det er da så muligt du har været heldig at få en super model.

Men for mit vedkommende, drejer sig igennem, rigtig mange år. Og der har været følgende Philips-produkter i min hustand.
2 Spole-båndoptagere, 2 Kassette-båndoptagere, 1 Pladespiller, 3 Transistorradioer (Ghettoblastere), 1 HiFi-anlæg, 2 VHS-Video maskiner, og så 3 Fjernsyn i div. str.

Men ingen af delene har levet op til hverken mine forventninger el. "roserne" de fik.
Det har været noget "blikværk" og dårlig plastic i det hele, og kvaliteten har været yderst middelmådig.
Så derfor, anbefaler jeg ikke mere Philips.

Udover Philips, har jeg så også haft andre fabrikater, og jeg har iblandt dem, aldrig oplevet de samme elendighed som med mine Philips-produkter.

Disse produkter har været: 2 TV og 4 VHS-Videoer fra Panasonic. HiFi fra Technics, Sony, Sansui, JVC, Marantz, Akai, Aiva, Luxman, Pioneer, 3 VHS-Videoer fra Hitachi, 2 VHS-videoer og 1 TV fra JVC, 1 VHS-video og 2 TV fra Nokia, samt 3 TV og 2 x HiFi fra B&O.

Samt et hav af diverse produkter, min flinke forhandler igennem alle årene, har været flink at lade mig teste.

Så jeg mener da, at jeg har fået afprøvet min del af elektronikken der har været på markedet i de sidste ca. 35 år.

Men Philips... Tjaaa, som tidligere sagt, der skal idag virkelig stor overtalelse til, førend det igen kommer ind i min stue.
Jeg tror ikke på dem mere.

Nå, men det var så bare det jeg ville sige.  

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 19:08

Hej Frede.

Jeg har nu kun haft et delvis ødelagt 9551, og så mit 9520. Før i tiden har jeg altid købt Sony og Panasonic når det gælder tv. Nu har jeg vel købt en 4-5 tv igennem mit korte liv

Mit 9520 er ikke af dårligere kvalitet end fx mit sidste tv som var et Panasonic. Det var jeg faktisk lidt skuffet over da jeg gav næsten 20.000 kr for det. Det holdt i 5 år, så røg billedetrøret.

Mit 9520 er nok det sidste rigtig tv som Philips lavede. Ser jeg på hvad den foregående model kostede (omkring 20.000 kr) og så mit som ér mindst ligeså godt, eller bedre på nogle punkter, synes jeg sku det er imponerne hvad man kan få for 7000 kr ink bord (pris for lidt over et år siden)!

Jeg har endnu ikke set et eneste LCD uanset pris der har kunne gengive samme billed som mit 9520 når vi snakker alm dvd eller analoge tv signaler.

Skal man have ordenlig kvalitet hedder det mærker som fx B&O, men her snakker vi jo helt andre priser. Idag er fabrikkerne nok hårdt presset mht at holde priserne nede, så der bliver sikkert sparet hvor der kan spares.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 21:43

Hej igen du.

Jamen fint nok så. Jeg kan ikke lige huske mere hvilken type mit sidste Philips var, men det var en af Luksus udgaverne for 5 år siden.
Så vidt jeg husker, var der kun en model over min. Denne "overmodel", var med indbygget Surround i soklen og 4 medfølgende højttalere, tror jeg det var... Det havde min ikke. Og jeg gav 16995.00 kr for det. 

Faktisk burde jeg nok ha' byttet den ud igen med det samme, da jeg fra starten ikke var helt tilfreds, især billedkvaliteten i 16:9 var grynet og meget ringe, bortset fra hvis det lige var en film via DVD jeg så.
men det ville "lillemor" ikke høre tale om, det var nemlig det 5 TV jeg på 14 dage havde på prøve, så nu gad hun ikke mere.

Jeg købte så her i sommer mit nye JVC efter megen overvejelse og jeg må sige, jeg er ihvertfald ikke er blevet skuffet.
Overalt synes jeg generelt at det langt bedre end mit gamle CRT-Philips. Nu ser jeg ALTID 16:9 TV, for nu er det til at holde ud at se på, det var det som sagt ikke på Philips'en.
Og så lyden, den er forrygende, i forhold til hvad jeg var vant til.

Men, det er jo godt, når vi alle er tilfredse, og har fået hvad vi ønsker, for de penge vi har brugt på det.

Redigeret af Pokerface - 20-November-2006 kl. 07:05
Mvh. Frede.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 22:05

Hej allesammen
Det var dog en forrygende debat for og imod Phillips,man bliver helt svimmel.
Min ide har ellers hele tiden været at når jeg skulle have et nyt TV skulle det være en Phillips men da jeg forstår det sådan ar der kun er en enkelt god model og at den er udgået må jeg prøve at se hvad der ellers er.Jeg vil ikke op at give en 15/20000 for en LCD skærm.
Tak skal i have for en for mig god og lærerig debat.

Mvh. nesager
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2006 kl. 22:10

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej allesammen
Det var dog en forrygende debat for og imod Phillips,man bliver helt svimmel.
Min ide har ellers hele tiden været at når jeg skulle have et nyt TV skulle det være en Phillips men da jeg forstår det sådan ar der kun er en enkelt god model og at den er udgået må jeg prøve at se hvad der ellers er.Jeg vil ikke op at give en 15/20000 for en LCD skærm.
Tak skal i have for en for mig god og lærerig debat.

Mvh. nesager

Det korte af det lange er at vi alle oplever tingene forskelligt. Så vi tingene ens ville der nok ikke være 100 forskellige producenter af tv.

Det bedste råd er at se det med egne øjne. Nu synes jeg at mit Philips 9520 står suverænt godt, men det er ikke alle der er vilde med fx Digital Natural Motion (giver helt flydende bevægelser i billedet).

Men uanset hvad. Går du efter en CRT i topklassen i fx Den Blå Avis, får du et billedet som de færeste (og dyreste!) LCD kan hamle op med andet end at de er flade, og har et større billedareal.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 07:05

Hej "nesager".

Jamen velbekomme dig da.  

Men det er da rigtigt som "DarkHelmet" skriver, se dig godt for når du handler og vurder selv. Og som jeg skrev, så var det hovedsagelig i 16:9 (bredformat), og så især med alm. analog antennesignal, at mit gamle Philips skuffede enormt.
Så kig ordentlig efter, for den elektroniske holdbarhed i Philips'en, tror jeg ikke findes meget bedre, ihvertfald har jeg sjældent oplevet egentlige elektroniske fejl på de Philips produkter jeg har haft.
Og nu ved du jo så, at du især skal kigge efter model: 9520.

Tilføjet efterfølgende.

Jeg kan forresten se at www.godpris.dk tilsyneladende har et Panasonic på lager, hvis det kunne int. dig.
http://www.godpris.dk/shop/productlist.asp?Id=1059

Og så vidt jeg kan se på JVC's side, fører de også stadig en enkel model, men hvor den kan købes, ved jeg ikke lige.
http://www.jvc.dk/product-list.php?id=100003

Kommer også i tanke om, at de hos EL-Giganten vist nok stadig har lidt forskelligt at vælge imellem... Dog ikke så meget på nettet, men fysisk i butikkerne.
Det havde de ihvertfald for ca. 2 md siden.

Redigeret af Pokerface - 20-November-2006 kl. 09:15
Mvh. Frede.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 18:37

Hej.
Tak for linkene har lige været inde og se og det kunne godt være det jeg havde brug for.
Så nu må jeg hellere komme ud og kikke efter hvad der er på markedet,mens de stadig kan købes.

Mvh. nesager
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 19:38

Til pokerface kommentar omkring 16:9 format og antenne, kan jeg i hvert fald sige at der ingen problemer er på automatisk valg af tv format. Det finder den selv ud af 9 ud af 10 gange uden man skal ind og rode rundt efter et format.

For et år tid siden havde vi besøg af en teknikker fordi vi havde problemer med vores fællesantenne (internet). Han var ganske imponeret over mit 9520, for med det signal der var i min antennedåse, burde der være støj i billedet, og være uholdbart at se på. Billedet stod ganske klart.

Jeg har ydermere set i Elektric City nogle gode CRT skærme, men der bliver godt nok færre og færre af dem efterhånden.

Bilka køre tit med CRT skærme fra Panasonic og JVC, så det er vel værd at kigge efter et tv der. De har altid 2-3 modeller stående i Bilka ved Aalborg.

Skulle pengepungen være til det, siger rygterne at Panasonic's Plasma PV60 skulle levererer et billed der er bedre end et CRT, men om det passer ved jeg ikke. Men kigger man rundt i trådene, er der mange der er meget begejstret for det. Man kan få det hos Tape Connection for ca 11.600 kr for et 42". Jeg har selv overvejet dette tv kraftigt.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 20:24

Hej Dark Helmet.

Skulle du få lyst til Panasonic Plasma PV 60 eller en anden må du gerne sende en besked,hvis du ikke bor for langt væk fra det Nordvestjyske.

Mvh. nesager
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 20:27

Jeg bor ved Aalborg. Hvad tænkte du da på, mester?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu