recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1

 Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Tak Karsten.
Som du sikkert ved er jeg jo af den overbevisning at det er muligt at lave et bedre billede på en CRT projector, end nogen anden HT Projektor der findes på markedet idag.
Og så skal jeg ikke engang firmware opdatere den 2 gange om året.Wink


Ja CRT kan være rigtig gode.
Det kan el regningen så også og bruger man projektoren som alm TV som jeg gør, er CRT det ikke værd.
Nej den skal ikke firmware opdateres 2 gange om året, den skal justeres 3-4 gange om året
Og så er det noget af en kasse at ha hængende i en stue.

En CRT projektor i den kaliber som billederne stammer fra høre ikke hjemme i en stue, det er til et dedikeret HT rum, som er indrettet til formålet.

Hvis el regningen er et problem, så har man heller ikke råd til en digital projektor der kan nå den til sokkeholderne, jeg ville ikke bytte lige over med den største SONY 4K projektor, eller noget JVC har lavet til dato, medmindre det skulle være for at gensælge og finansere et par CRT projektoere mere..Wink

Kalibrering er noget der er nødvendigt på alle projektoere fra tid til anden, dog siger mine erfaringer mig at CRT holder betydeligt længere når rørene er ovre de første 200timer eller deromkring, og hvis de så er sat rigtig op skulle det ikke være et problem at vride 10000 timer ud af dem , hvor man så kan finjustere kalibreringen for hver 1000 timer.

Det er ikke alle CRT projektoere der er lige ringe..Smile

Prøv lige at find en digital projektor der kan matche timetælleren på billedet, og stadigvæk fungere upåklageligt..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2015 kl. 19:48
Her er et billede fra mit Pentax kamera, af min Marquee i en lys stue.
90" lærred, mener den var kalibreret til ca 11fl



Redigeret af stridsvognen - 19-November-2015 kl. 19:55
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Tak Karsten.
Som du sikkert ved er jeg jo af den overbevisning at det er muligt at lave et bedre billede på en CRT projector, end nogen anden HT Projektor der findes på markedet idag.
Og så skal jeg ikke engang firmware opdatere den 2 gange om året.Wink


Ja CRT kan være rigtig gode.
Det kan el regningen så også og bruger man projektoren som alm TV som jeg gør, er CRT det ikke værd.
Nej den skal ikke firmware opdateres 2 gange om året, den skal justeres 3-4 gange om året
Og så er det noget af en kasse at ha hængende i en stue.


En CRT projektor i den kaliber som billederne stammer fra høre ikke hjemme i en stue, det er til et dedikeret HT rum, som er indrettet til formålet.

Hvis el regningen er et problem, så har man heller ikke råd til en digital projektor der kan nå den til sokkeholderne, jeg ville ikke bytte lige over med den største SONY 4K projektor, eller noget JVC har lavet til dato, medmindre det skulle være for at gensælge og finansere et par CRT projektoere mere..Wink

Kalibrering er noget der er nødvendigt på alle projektoere fra tid til anden, dog siger mine erfaringer mig at CRT holder betydeligt længere når rørene er ovre de første 200timer eller deromkring, og hvis de så er sat rigtig op skulle det ikke være et problem at vride 10000 timer ud af dem , hvor man så kan finjustere kalibreringen for hver 1000 timer.

Det er ikke alle CRT projektoere der er lige ringe..Smile

Prøv lige at find en digital projektor der kan matche timetælleren på billedet, og stadigvæk fungere upåklageligt..


Hvor en projektor hører hjemme er vel ens eget valg ? Det er vel ikke noget du bestemmer ?
Mht El-regningen, så er det vel et spørgsmål om hvad man har lyst til at give ?
Når en projektor bruges 5-8 timer hver dag, så har det pænt meget at sige.

Men men men, nu ved vi jo hvem stridsvognen er og selvfølgelig er hans projektorer bedre end alle andres, ligesom hans højttaler han var 2 år om at få til at spille ordentligt (Dali Diva), og han stakkede Coupé, hans P.U.´er, hans RIAA´er, Ja han Gravity, han Lector..... Hmm hvad mere ?

Tjae you name it, all he has is the best in the world

Piller du alle projektorerne helt fra når du lytter til musik så deres SMPS ikke forstyrer
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 00:30
At mit er bedre end alle andres må stå for din regning, men tak for kommentaren, kan ikke lige putte ansigt på dig, så du kommer til at fortælle hvornår du har besøgt mig og hvem du er.

Og ja alt billedudstyr hives ud af kotakten når der skal høres musik.


Redigeret af stridsvognen - 25-November-2015 kl. 01:05
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 05:13
Men er det ikke en opvejning hvor diminishing of returns ret hurtigt gør sig gældende? Hvor meget bedre kan CRT rent faktisk blive i forhold til hvor meget større krav den sætter til rummet, strømmen, opsætningen, pladsen osv.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af 8x100 8x100 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:



At mit er bedre end alle andres må stå for din regning, men tak for kommentaren, kan ikke lige putte ansigt på dig, så du kommer til at fortælle hvornår du har besøgt mig og hvem du er.

Og ja alt billedudstyr hives ud af kotakten når der skal høres musik.



Der behøver vist ikke ansigt på og man behøver slet ikke at have besøgt dig, man skal bare læse på diverse fora, så finder man hurtigt ud af at du mener dit er bedre end alt andet

End of story
jeg er fuldstændig enig - men om Stridsvognen syntes noget er bedre, er 100 % subjektivt. Jeg tror gerne at Stridsvognens setup er det bedste han syntes, derfor er han fortaler for det.
En anden vil syntes en JVC X500 er det bedste med en lumagen scaler osv. osv.
Så vidt jeg er bekendt, så er et forum et sted, hvor man udveksler sin erfaring og det gør stridsvognen så også ved at fortælle at han er meget tilfreds med sit setup...
Det samme sker også med hhv. stereolyd, surround setups og meget andet gøjl - vi andre, om vi er enige eller ej, skal da være glade for, på stridsvognens vegne, at han nu har fundet det han er tilfreds med.... så kan vi bare håbe på det samme sker for os andre... om det er lyd eller billed eller noget helt tredje kan i og for sig være lige gyldigt....
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Men er det ikke en opvejning hvor diminishing of returns ret hurtigt gør sig gældende? Hvor meget bedre kan CRT rent faktisk blive i forhold til hvor meget større krav den sætter til rummet, strømmen, opsætningen, pladsen osv.

Det er jo en individuel vurdering, og jeg skal da være den første til at indrømme at det ikke er for enhver, og mere en hobby.
Alt der involvere en CRT projektor er mere besværligt, det er absolut det modsatte af plug and play, det kan sammenlignes lidt med en pladespiller.
Jeg er ikke sikker på den bruger meget mere strøm, mine Marquee er opgivet til 600W og det er fuld last, so vil gætte på at gennemsnittet er tættere på det halve, men kan da prøve om jeg kan huske at måle forbrug på et tidspunkt.
Når det kommer til hvad der har den bedste billedkvalitet og indlevelse har jeg helt sikker truffet mit valg, og det er ikkefordi jeg ikke har digitale projektoere hængende, eller for at nedgøre andres valg.Wink
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 23:02
CRT kan bare noget husker min gamle sony 3 rør blev kun skiftet fordi den var stor og besværlig at sætte op ;O)

Kan den store Marquee lave 4K ?

Hilsen Jonas Bojer
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

CRT kan bare noget husker min gamle sony 3 rør blev kun skiftet fordi den var stor og besværlig at sætte op ;O)

Kan den store Marquee lave 4K ?

Hilsen Jonas Bojer

Nej 4K/ UHD er udenfor rækkevide, da det kræver en båndbrede over 600Mhz. 1080P 60hz er 148Mhz.
Godt nok har det været muligt at tweake en Marquee til omkring 300Mhz, men det er yderst tvivlsomt om der nogensinde kommer en DAC der kommer derop, det bedste HDMI kort har klaret 250Hz, men kun fra en test generator. Jeg har kørt 200Mhz pixel clock uden problemer.
Det betyder ikke at UHD ikke vil være en gevinst for en tweaket Marquee, eller måske alle CRT projektoere, da vi pludselig vil få 1080P 444, og hvis der kommer UHD 60hz, vilket jeg tvivler på, så har vi pludselig noget spændene.
Crt lider jo ikke af pixelering og som jeg ser det er 4K noget der hjælper store digitale displays til mindre synlige pixels, og selvfølgelig både højere luma og crom opløsning, hvor vi på CRT kun kan udnytte den højere croma opløsning. Jeg forventer også at UHD vil hjælpe på komprimerings støj, hvilket til tider virker ret iriterende.

En af de store fordele jeg ser ved CRT er fraværet af billedbehandlings processore, som findes i alle digitale displays, som altid syntes at degradere billedet, mere eller mindre, alt efter hvilken processor osv.

Når jeg kommer hjem fra min ferie skal jeg prøve om jeg kan snøvle mig færdig med min bio, så dem der har lyst kan kigge forbi og se hvad det er jeg mumler om her.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
fyrholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fyrholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 23:57
Big smileBig smileBig smileBig smileBig smileBig smile
Hvad er en hjemmebiograf uden god lyd?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2015 kl. 00:01

Så lykkedes det at få taget et billede der er en Marquee værdig.



Redigeret af stridsvognen - 30-December-2015 kl. 00:09
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2016 kl. 12:04
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu