recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CRT vs. Nutidens standarder. JVC X7 vs. Vidikron 1

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


enig - men jeg er stor tilhænger at at have en behageligt og rolig dialog , også pludselig - BANG!

men det er netop det som rigtig mange har et problem med
Du nævner selv Drive - super fed film på det punkt. Røveriscenen hvor Gosling venter i bilen, stilhed og så pludselig BANG!. Jeg hoppede mindst en halv meter op i luften første gang jeg så den.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 14:57
Bare et rimeligt realistisk dynamik spænd kræver voldsomme med energi, og som jeg så upopulært tidligere har udtalt, så lyder blu ray som om det er lavet til div trådløse surround sound bars.
 
 
Og vi må jo indrømme at det er der de fleste forbrugere befinder sig..Og altså pengene.
 
Og som Jonas nævner så er der funktioner i recivere til at komprimere osv. Men nutidens recivere og blu ray afspillere er ikke for menig mand at blive klog på.. Alene på billedsiden er 99,9% af alle fortabt når de kigger på mulighederne for støjreduktion sharpness color space osv osv,
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:03
Operation Valkyrie har en scene i afrika hvor englænderne kommer ind over tyskerne i fly og skyder på dem.. Det er nok det sjoveste jeg har opevet på Blu Ray.
Samtidig er den også en fin billed reference.

Redigeret af stridsvognen - 17-December-2012 kl. 15:04
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Operation Valkyrie har en scene i afrika hvor englænderne kommer ind over tyskerne i fly og skyder på dem.. Det er nok det sjoveste jeg har opevet på Blu Ray.
Samtidig er den også en fin billed reference.


ja - det er i starten. Min kone var ved at skide i bukserne - fantastisk :-)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Bare et rimeligt realistisk dynamik spænd kræver voldsomme med energi, og som jeg så upopulært tidligere har udtalt, så lyder blu ray som om det er lavet til div trådløse surround sound bars.
 
 
Og vi må jo indrømme at det er der de fleste forbrugere befinder sig..Og altså pengene.
 
Og som Jonas nævner så er der funktioner i recivere til at komprimere osv. Men nutidens recivere og blu ray afspillere er ikke for menig mand at blive klog på.. Alene på billedsiden er 99,9% af alle fortabt når de kigger på mulighederne for støjreduktion sharpness color space osv osv,
Jeg er overbevist om at det er pga. folk har vænnet sig til-
Dynamic EQ: http://www.audyssey.com/audio-technology/dynamic-eq "som udjævner frekvenserne"
og har mindre at gøre med om blu-ray lydsporet er komprimeret. 


Redigeret af Kenzo85 - 17-December-2012 kl. 15:13
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:21

I begejstringen over knald bang dynamik, så skal man ikke glemme at dynamik er noget der er i stortset al lyd, og for mig er en stor del af del af det der gør musik/ lyd realistisk.. Hør feks en dygtig jazz sangerinde synge live, og derefter hør samme nt på cd, og der ringer en klokke..

 
Jeg vil på det kraftigste anbefale folk at springe ud og høre nogle koncerter, altså intim koncerter uden for meget elektronik indblandet.. Jazz og klassisk er nok at foretrække.
Det kan være stærkt medvirkende til at få gendannet dele at scalaen på dynamikbarometret som de fleste af os her ikke har fået med fra fødslen..Wink
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:22
Jeg er enig i, at mange blu-ray film lyder komprimerede.. Men jeg synes da på ingen måde, at det er størstedelen.

Stridsvognen: Nu nævnte du, at du havde haft Dali højttalere hele vejen rundt. Ingen tvivl om, at det er fine højttalere, men det Dali jeg har hørt, så har det været meget laid back og behageligt. Det er på ingen måde de højttalere jeg ville bruge til, at gengive et pistolskud. Er det samtlige systemer du har hørt, hvor du synes der har manglet dynamik? Eller er det referencen fra eget rum du bruger?

Hvis du har nogle eksempler på film du har været skuffet over, så nævn gerne. Kunne være interessant at se om andre har samme synspunkt.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:26
Den X7 kan ikke blive perfekt justeret, derfor jeg skiftede til x75 og Lumagen. Det står meget bedre.
SVP03
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg er enig i, at mange blu-ray film lyder komprimerede.. Men jeg synes da på ingen måde, at det er størstedelen.

Stridsvognen: Nu nævnte du, at du havde haft Dali højttalere hele vejen rundt. Ingen tvivl om, at det er fine højttalere, men det Dali jeg har hørt, så har det været meget laid back og behageligt. Det er på ingen måde de højttalere jeg ville bruge til, at gengive et pistolskud. Er det samtlige systemer du har hørt, hvor du synes der har manglet dynamik? Eller er det referencen fra eget rum du bruger?

Hvis du har nogle eksempler på film du har været skuffet over, så nævn gerne. Kunne være interessant at se om andre har samme synspunkt.
Den laid back lyd du har hørt fra dali er 99.9% bare elendig opstilling og kobling til rummet.
 
Og ja det er alle systemer jeg har hørt der mangler dynamik med min forståelse af dynamik, ikke at forveksle med evnen til at spille højt. Nærmere letflydenhed, og transientvillighed er det der får dynamik til at fungere sammen med timing af overtoner.. Og der fejler stortset alt det udstyr jeg har hørt der har SMPS strømforsyninger.. Og i voldsom udstrækning  opamps..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Den X7 kan ikke blive perfekt justeret, derfor jeg skiftede til x75 og Lumagen. Det står meget bedre.
Kan du ikke smide et par screenshots af dine kalibrerings målinger..
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:30
jeg kan kun være enig i Jonas opfattelse af Dali - en tendens til behagesyge. der er ikke noget der træder en over tæerne
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg kan kun være enig i Jonas opfattelse af Dali - en tendens til behagesyge. der er ikke noget der træder en over tæerne
Nvn gerne modellerne så kan jeg komentere på det..Wink
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu