recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CXC725 & 4K Pure Direct
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CXC725 & 4K Pure Direct

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CXC725 & 4K Pure Direct
    Sendt: 25-April-2016 kl. 21:26
På mit TV kan slå en funktion som hedder 4K Pure Direct. Det skulle give bedre farver eller farvedybde....tror jeg. 

Er det noget man skal slå TIL overhovedet eller er det bare en af de indstillinger som er uden gavn ?

Min medieafspiller er en Nvidia Shield som er 4K kompatibel.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2016 kl. 12:15
Panasonic's Pure Direct (HD eller 4K, afhængigt af skærmen) indstillinger er til modtage af signaler i 4:4:4 (Fuld RGB). Det skal typisk bruges sammen med en PC, hvor der sendes RGB-signaler ud.

Nogle afspillerbokse kan dog også omdanne farvekomprimeringen 4:2:0 (som næsten al video er komprimeret i) til 4:4:4 før signalet ryger videre ud af HDMI-kablet. Hvis du har sat din boks til at udsende i fuld RGB, så kan det være en fordel at bruge Pure Direct-funktionen.

En følgevirkning heraf er, at Pure Direct lader signalet køre udenom nogle af alle de "billedforbedrings"-kredsløb, som der er indbygget i skærmen. Og det er som regel en god ting.
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 00:18
Tak det prøver jeg.

Min Nvidia Shield er sat til Fuld RGB. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu