recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB lukkes i Irland - FM fortsætter.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB lukkes i Irland - FM fortsætter.

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 18:33
Havde DAB+ funket her (Aars) så havde jeg da også brugt det. Da det gamle DAB var i drift, da brugte jeg det.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Hvem bruger DAB og hvorfor?


P6 Beat...


Streames her.

Ja, men der er bare nogle steder man kører, hvor DAB modtagelse er bedre end mobildata..

Man skal vist have en kraftig lygte for at finde noget at bruge DAB til :-)


Næh, jeg bruger det i bilen fordi det er meget simplere at betjene en DAB Radio, end at skulle streame fra sin telefon. Trafiksikkerhed, du ved....
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 00:10
Jeg er ikke den store radiolytter, men hører da somme tider lidt i bilen. Den fabriksmonterede radio modtager FM og DAB+, og i min valgte opsætning ligger stationerne listet op side om side, så jeg modtager automatisk stationerne, når jeg kører rundt i landet, så der skal ikke vælges, om det skal være FM eller DAB+. Generelt er der ikke modtageproblemer, og jeg oplever, at der altid kan modtages rigeligt med stationer, de fleste DAB+. Hvis jeg skal vælge mellem FM og DAB+, vil valget falde på DAB+, da der er flere stationer, og så vises der på displayet, hvilke numre der spilles, og desuden har jeg en oplevelse af, at DAB+ er mere stabilt. Jeg må dog tilføje, at jeg har en bekendt, som oplever det lige modsat, men måske skyldes det, at hans DAB+ radio er eftermonteret, så han synes ikke, at DAB+ virker særlig godt.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Næh, jeg bruger det i bilen fordi det er meget simplere at betjene en DAB Radio, end at skulle streame fra sin telefon. Trafiksikkerhed, du ved....


Streaming er for mit vedkommende meget nemmere at bruge i bilen, end DAB/FM - trafiksikkerhed du ved....
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 13:47
DAB er nemmest og mest sikker hos mig.

Radio starter sammen med bil og spiller hele køreturen Wink

Faktisk går der måske flere dage uden jeg gør noget ved radioen    Den passer sig selv.

Mere trafiksikkert kan det da ikke blive
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Næh, jeg bruger det i bilen fordi det er meget simplere at betjene en DAB Radio, end at skulle streame fra sin telefon. Trafiksikkerhed, du ved....


Streaming er for mit vedkommende meget nemmere at bruge i bilen, end DAB/FM - trafiksikkerhed du ved....

Det må du lige forklare?

Ved DAB:
  • Start bilen og radio tænder automatisk på sidst valgte DAB kanal.
  • Skru op/ned for volume eller skift kanal, med knapper på rattet.
Hvordan kan det være nemmere/mere sikkert med streaming af radio fra telefon?


Redigeret af Deschain - 08-Marts-2021 kl. 15:09
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 15:08
Fejlpost...

Redigeret af Deschain - 08-Marts-2021 kl. 15:08
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

DAB er nemmest og mest sikker hos mig.

Radio starter sammen med bil og spiller hele køreturen Wink

Faktisk går der måske flere dage uden jeg gør noget ved radioen    Den passer sig selv.

Mere trafiksikkert kan det da ikke blive


Akkurat som min streaming.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Næh, jeg bruger det i bilen fordi det er meget simplere at betjene en DAB Radio, end at skulle streame fra sin telefon. Trafiksikkerhed, du ved....


Streaming er for mit vedkommende meget nemmere at bruge i bilen, end DAB/FM - trafiksikkerhed du ved....

Det må du lige forklare?

Ved DAB:
  • Start bilen og radio tænder automatisk på sidst valgte DAB kanal.
  • Skru op/ned for volume eller skift kanal, med knapper på rattet.
Hvordan kan det være nemmere/mere sikkert med streaming af radio fra telefon?


Fordi jeg i bilen har en Androidenhed.

Så på vej hen til bilen, slår jeg internetdeling til. Så så snart jeg starter bilen, åbner min radio app, og begynder at spille musik. Og skærmen giver et godt overblik, over de forskellige stationer, via ikoner. Ligesom titler vises under afspilning.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hvordan kan det være nemmere/mere sikkert med streaming af radio fra telefon?


Kan du ikke starte streamen før du starter bilen?!
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 17:17
Bruger DAB i bilen og kører over hele sjælland, og ofte i Jylland - jeg kan tælle på en hånd hvor mange udfald jeg har haft i det seneste år, det virker bare. Bruger den primært til BBC og P5. Hjemme har jeg en dab radio på badeværelset, og i garagen heller igen problemer.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Streaming er for mit vedkommende meget nemmere at bruge i bilen, end DAB/FM - trafiksikkerhed du ved....


Hvad gør du med trafikmeldinger? Hvis du streamer P3, får du så trafikmeldinger fra din lokale P4?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu