Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19623
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2021 kl. 19:13 |
Flippo skrev:
Så på vej hen til bilen, slår jeg internetdeling til. |
Allerede der er det besværligt.
Klaus
|
|
 |
Deschain
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 974
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2021 kl. 19:52 |
Flippo skrev:
Deschain skrev:
Flippo skrev:
Deschain skrev:
Næh, jeg bruger det i bilen fordi det er meget simplere at betjene en DAB Radio, end at skulle streame fra sin telefon. Trafiksikkerhed, du ved.... |
Streaming er for mit vedkommende meget nemmere at bruge i bilen, end DAB/FM - trafiksikkerhed du ved.... |
Det må du lige forklare?
Ved DAB: - Start bilen og radio tænder automatisk på sidst valgte DAB kanal.
- Skru op/ned for volume eller skift kanal, med knapper på rattet.
Hvordan kan det være nemmere/mere sikkert med streaming af radio fra telefon?
|
Fordi jeg i bilen har en Androidenhed.
Så på vej hen til bilen, slår jeg internetdeling til. Så så snart jeg starter bilen, åbner min radio app, og begynder at spille musik. Og skærmen giver et godt overblik, over de forskellige stationer, via ikoner. Ligesom titler vises under afspilning. |
Ikke forstået? Er det Android Auto du har i bilen?
Under alle omstændigheder, skal du betjene en touch-skærm - på telefonen eller på bilens skærm - når du skal skifte radiostation...
Er det Android Auto, er det ikke bare ét tryk..
|
 |
Flippo
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1444
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2021 kl. 22:23 |
KlausDM skrev:
Flippo skrev:
Allerede der er det besværligt.
Klaus |
Vrøvl!
|
 |
Flippo
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2021 kl. 22:25 |
Deschain skrev:
Flippo skrev:
Deschain skrev:
Flippo skrev:
Deschain skrev:
Næh, jeg bruger det i bilen fordi det er meget simplere at betjene en DAB Radio, end at skulle streame fra sin telefon. Trafiksikkerhed, du ved.... |
Streaming er for mit vedkommende meget nemmere at bruge i bilen, end DAB/FM - trafiksikkerhed du ved.... |
Det må du lige forklare?
|
Så på vej hen til bilen, slår jeg internetdeling til. Så så snart jeg starter bilen, åbner min radio app, og begynder at spille musik. Og skærmen giver et godt overblik, over de forskellige stationer, via ikoner. Ligesom titler vises under afspilning. |
Under alle omstændigheder, skal du betjene en touch-skærm - på telefonen eller på bilens skærm - når du skal skifte radiostation...
Er det Android Auto, er det ikke bare ét tryk.. |
Som jeg skrev, så er det en (2-Din) Android enhed. Og havde mit rat haft knapper, ville jeg kunne bruge ratbetjening. Så ikke en skid forskel til din DAB radio.
|
 |
Deschain
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2021 kl. 23:10 |
Flippo skrev:
Deschain skrev:
Flippo skrev:
Deschain skrev:
Flippo skrev:
Deschain skrev:
Det må du lige forklare?
|
Er det Android Auto, er det ikke bare ét tryk.. |
Som jeg skrev, så er det en (2-Din) Android enhed. Og havde mit rat haft knapper, ville jeg kunne bruge ratbetjening. Så ikke en skid forskel til din DAB radio. |
Så du skal altså betjene en touch skærm...
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19623
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Marts-2021 kl. 23:20 |
Flippo skrev:
KlausDM skrev:
Flippo skrev:
Allerede der er det besværligt. |
Vrøvl! |
Allerede der, er det mere besværligt end med en indbygget radio, det har du jo selv bevist. Din radio skal kunne finde netværk fra din telefon inden radioen kan spille musik.
Klaus
|
|
 |
Tweaky
Guld medlem
Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2021 kl. 05:55 |
Det er nok lidt et spørgsmål om temperament.
Med CarPlay i A6’eren, så synes jeg det er lige så nemt som med FM. Jeg tilslutter jo alligevel telefonen til bilen, og så er det bare at vælge sin foretrukne radio app i bilen menu, og hvilken station man vil lytte til.
Benytter da FM en sjælden gang imellem, men får udslæt af reklamer og sødsuppe musik, så de fleste lokalstationer og DR er afskrevet på forhånd.
|
 |
Flippo
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2021 kl. 06:33 |
Deschain skrev:
Flippo skrev:
Som jeg skrev, så er det en (2-Din) Android enhed. Og havde mit rat haft knapper, ville jeg kunne bruge ratbetjening. Så ikke en skid forskel til din DAB radio. |
Så du skal altså betjene en touch skærm... |
Ikke hvis min model havde ratbetjening. Så nej, i min specifikke bil er det ikke lige så trafiksikkert, men det er hele setup'et, hvis forudsætningen er den samme, som i din bil! Det er med andre ord ikke streaming som giver forskellen, men bilen!
|
 |
Flippo
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2021 kl. 06:35 |
KlausDM skrev:
Flippo skrev:
KlausDM skrev:
Flippo skrev:
Vrøvl! |
Allerede der, er det mere besværligt end med en indbygget radio, det har du jo selv bevist. Din radio skal kunne finde netværk fra din telefon inden radioen kan spille musik.
Klaus
|
Der er da intet besværligt i, mens man går 10 skridt hen til bilen, at trykke en gang på siden af mobilen, trække ned fra toppen og trykke én gang på skærmen. Når så bilens startes, er Androiden klar på 5-6 sekunder, og begynder at spille radio.
Redigeret af Flippo - 09-Marts-2021 kl. 12:35
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7156
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2021 kl. 07:26 |
Der er da intet besværligt i, mens man får 10 skridt, at trykke en gang på siden af mobilen, trække ned fra toppen og trykke én gang på skærmen. Når så bilens startes, er Androiden klar på 5-6 sekunder, og begynder at spille radio.
Ikke besværligt men det er da meget nemmere med indbygget DAB radio hvor intet og jeg mener intet skal gøre
| |
|
 |
Branchekender
Super bruger
Oprettet: 20-Juni-2014
Point: 361
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2021 kl. 08:16 |
Flippo skrev:
Hvordan fungerer det med trafikmeldinger? Får du dem?
Hvad koster det i abonnement for kunne streame på din radio?
|
 |
Deschain
Guld medlem
|
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2021 kl. 08:24 |
Flippo skrev:
KlausDM skrev:
Flippo skrev:
KlausDM skrev:
Flippo skrev:
Vrøvl! |
Klaus
|
Der er da intet besværligt i, mens man får 10 skridt, at trykke en gang på siden af mobilen, trække ned fra toppen og trykke én gang på skærmen. Når så bilens startes, er Androiden klar på 5-6 sekunder, og begynder at spille radio. |
Du skrev det var MEGET NEMMERE end DAB.....
Redigeret af Deschain - 09-Marts-2021 kl. 08:25
|
 |