recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB radio med USB eller WiFi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB radio med USB eller WiFi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mcp_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mcp_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DAB radio med USB eller WiFi
    Sendt: 05-Marts-2012 kl. 11:21
Hej Drenge

Jeg skal have noget lyd ind på børneværelset.

Ungerne skal have noget DAB radio så de kan høre Ramasjang Radio som kun findes på DAB eller via en LivePlayer på en PC.
Desudne vil jeg gerne have mulighed for at tilslutte den til mit netværk hvor jeg har en NAS med alle deres CD'er på.
Alternativ vil en USB indgang så jeg kan smide deres musik på en USB stick og afspille det den vej være acceptabelt.

Prismæssigt ligger jeg omkring 1000-2000 kr ialt. Gerne tættere på de 1000 end de 2000.

Jeg kan finde massere af DAB radioer. OG jeg kan finde masser af små anlæg med USB og/eller wifi.

Men jeg kan simpelthen ikke finde en DAB radio med USB indgang eller et anlæg med DAB radio (uden at det bliver for dyrt)
Det nærmeste jeg har kunne finde en en Logitech Squeezebox Radio men den kan så vidt jeg kan læse mig fem til ikke modtage DAB radio.

Jeg håber måske der er nogen herinde der kan hjælpe.
Det er en generel misforståelse at mænd er tiltrukket af store bryster.
- Mænd er tiltrukket af tilgængelige bryster!
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 12:08
Ramasjang kan streames til en Squeezebox Radio, så du behøver ikke DAB.

Redigeret af perkjaer - 05-Marts-2012 kl. 12:48
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 12:20
Ja, en squeezeboks lyder som det oplagte valg.

/ask
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 20:21
Bestemt. Kik efter en SB Boom, den er har også line-in, så ungerne kan sætte en telefon ell. musikafspiller til og bedre højtalere end SB Radio.

EDIT: Jeg kan se at Boom'en ikke er på lager rundt omkring længere, og der har da også længe gået rygter om at en ny version skulle være på trapperne, så nu må vi se hvad der sker.


Redigeret af Zulu - 05-Marts-2012 kl. 20:24
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu