|
DAB+ signal |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
KurtV ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2020 kl. 10:29 |
Hej Forum
Grundet dårlige modtagerforhold vil jeg have en DAB+ antenne sat op på masten hvor jeg har TV antennen. Kan jeg bruge samme nedføringskabel (det går til TV via en forstærker indendørs) eller skal der noget fordelingsudstyr til? Findes der måleudstyr til at måle DAB+ signalet og hvor får man fat i det? KurtV
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der skal bruges et samlefilter som sættes på masten 2 indgange en til TV en til DAB, en udgang som føres ned til vægdåse og splittes til TV og DAB. Redigeret af Radiomanden - 15-Juli-2020 kl. 10:43 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Som Radiomanden siger.
DAB signalet ligger på VHF som er TV. Jeg bruger ikke en slutdåse som radiomanden linker til. Bruger blot en med udtag til TV og radio. På TV udtaget har jeg monteret en splitter fra Harald Nyborg. Det er lidt billigere end en ny dåse.
|
|
![]() |
|
KurtV ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
![]() |
|
Hej igen
Hvordan uploader jeg et billede direkte i Beskeden?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7154 |
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Kort sagt du skal være Junior bruger før det kan gøres, så du mangler 15-17 indlæg endnu før det sker.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jamen så glæder jeg mig til at blive Junior igen, det er godt nok mange år siden jeg var det
![]() Hvad med måling af et DAB+ signal, kan man det og med hvad?
KurtV |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
De fleste DAB+ modtagere viser styrken af signalet.
Ofte kan man også udlæse fejlraten på signalet. Altså kvaliteten. Ret antennen samme vej som tv antenne.
|
|
![]() |
|
NEJ, DAB sendes fra Radiosenderne, ikke fra TV senderne.
|
|
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7154 |
Redigeret af hansie - 17-Juli-2020 kl. 06:11 |
|
![]() |
|
Jeg modtager fra Gladsaxe senderen og Nakskov senderen. Begge master sender UHF, FM og DAB+. Søsterhøj i Aarhus sender også hele molevitten. https://da.wikipedia.org/wiki/Søsterhøj-senderen Redigeret af Mufti - 17-Juli-2020 kl. 06:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |