|
DAB Your Car |
Besvar |
Forfatter | |
sailor99
Bruger Oprettet: 31-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-Januar-2012 kl. 21:42 |
Jeg vil særdeles gerne have DAB i bilen, men da min nuværdende radio er udmærket, skal den ikke skiftes, så jeg har set lidt i retning af "DAB Your Car", som også blev præsenteret i TV i "So ein Ding" for et par år siden, hvor systemet fik en meget positiv omtale.
Hos min lokale forhandler har jeg set på systemet, og jeg havde købt det, hvis ikke det var for antennen. Den medfølgende antenne (som helt sikkert virker fint) skal klæbes på ruden et sted, og så skal der trækkes antennekabel hen til DAB boksen. Det er jeg ikke begejstret for. - Jeg er opmærksom på de problemer, man uvægerligt får med frekvensskift, da DAB enheden sender på autoradioens FM bånd (med RDS), men de "problemer" er til at leve med. Det synes jeg ikke, at lange kabler er. Hvor afhængig af antenne er et sådant DAB modul monstro? Vi har en "PURE" radio i køkkenet og har her et godt signal blot ved hjælp af den indbyggede udtræksantenne. Kan man mon slutte en kort stavantenne til DAB modulet i stedet for den, der skal klæbes på ruden? Stavantennen kunne så ligge i f.eks. handskerummet sammen med modulet. Kabel var så begrænset til et el-kabel. Jeg vil blive vældig glad for nogle løsningsforslag. Mvh. Georg
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror ikke du får meget signal med antenne i handskerummet.
Hvorfor køber du ikke en kombineret DAB/FM radio?
|
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og DAB-radio i bevægelse kræver MEGET godt signal, ellers lyder det ad H. til!
|
|
korben
Bruger Oprettet: 11-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 109 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville også gerne have dab i min bil. men min løsning blev internet radio over min iphone. Jeg køre meget i hele danmark og jeg har faktisk ikke haft de store problemer med dækning. Jeg bruger en app der heder Wunder radio og tunein radio dette giver mig mange 1000 radio kanler fra hele verden i en helt ok kvalitet..
Jeg ved godt du tænker dab men dette var som bare en anden løsning.
|
|
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |