|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() Sendt: 23-November-2010 kl. 07:09 |
jeg har P.T tilsluttet min Squeezebox Duèt via Coax kabel ind i min Marantz sr7002 da det lyder en del bedre end når jeg bruger de analog udgange der sidder i SB receiveren..
jeg bestilte så igår en SB Touch der ska afløse min Duèt receiver og har læst mig frem til at der skulle sidde en del bedre DAC i Touch`en..
mit spørgsmål er så om jeg ska ofre penge på et godt RCA kabel og bruge DAC`en i Touch enheden eller om jeg er bedre tjent med at køre via Coax kabel ind i min Marantz og lade den stå for konverteringen..??
har ikke lyst til at bruge kassen på et RCA kabel hvis Coax løsningen viser sig at være bedre, så håber der er nogle der har stået i samme situation og har haft mulighed for at prøve sig frem..
jesper
|
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
![]() |
Jeg kan ikke forestille mig andet, end at en større Marantz receiver som din har en betydeligt bedre indbygget DAC, end hvad du finder i en lille Squeezebox.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
Jeg har selv en Squeezebox Classic parret med en Sony STR-DB840 - en ældre surround-received, som engang var i den bedre ende. Classic'en har vist også bedre dac end receiver'en men i mit setup kan jeg ikke afgøre, hvilken af løsningerne jeg foretrækker og jeg kan ikke fremhæve én som havende den bedste lyd...
Så, hvis jeg var dig ville jeg prøve at låne et fornuftigt kabel af en bekendt og lytte for at se om du kunne høre forskel og se hvilken udgave du foretrak. Alternativt kunne du købe et kabel på nettet med 14 dages returret og hvis det viser sig at du foretrækker dac'en i Marantz'en, kan du jo returnere kablet. Jeg er ikke sikker på hvilken af de to enheder der har den bedste dac og jeg er ikke så skråsikker som frugtkompot på at Marantz'en er den bedste... |
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
Prøv at stille det samme spørgsmål på www.hifi4all.dk
Jeg kører selv analogt ud fra min SB Touch med et fornuftigt phono kabel, og jeg er ret så tilfreds med lyden. Men har ikke noget at samligne op i mod, andet end min NAD cd afspiller, som den slår :-)
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Jeg er ikke ét sekund i tvivl om, at din Marantz vil give det bedste resultat. Det handler jo ikke kun om DAC'en..
![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
"lille Squeezebox."
"ikke ét sekund i tvivl"
BLAH! (no offense, men har I lavet en sammenlignende lytning?)
Der er ikke andet for end at prøve selv! Måske kan du overbevise dig selv, allerede med det kabel du har. Ellers må du ud og låne et kabel, eller som foreslået købe et på nettet som kan returneres.
DAC i både recieveren og SB touchen er gode nok til at det nok mere er en smagssag hvilken man foretrækker.
Min egen personlige smag er så at foretrække at trække den digitale kæde så langt som muligt, da det er lettere at holde kvaliteten oppe end i det analoge domæne.
|
|
![]() |
|
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
Nysgerrig: Fik du fat i et godt kabel og prøvet forskellen?
Hvilken løsning vart bedst for dig?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() |
ja jeg fik testet de to kabler..
jeg har valgt at køre Coax fra SB`en til receiveren..
syns ikke der var nogen hørbar forskel ( måske dårlige ører ) så jeg valgte at bruge et Coax i passende længde jeg havde liggende og er yderst tilfreds med reultatet..
nu er Marantz receivere jo også okay i deres stereo del / DAC så det kan være jeg ska op i en extern DAC før jeg kan høre forskellen..
|
|
![]() |
|
![]() |
Super.
Jeg kan komme i tanke om én ting der kunne tale til at bruge touchens egen DAC. Og det er hvis du synkroniserer med andre Squeezeboxe. Marantzens DAC kan muligvis indføre noget forsinkelse, som ødelægger synk-oplevelsen. Men hvis ikke det er tilfældet, så er det jo fint.
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg har touch`en synkroniseret med min Duèt remote og der er ingen problemer..
|
|
![]() |
|
rktdi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Horsens, DK Status: Offline Point: 624 |
![]() |
lige et "dumt" spørgsmål - hvad med den optiske udgang på Touch? - hvem står så for afkodning af signalet? hvad med kvaliteten?
|
|
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |