|
DAC |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |||
kasp
Bruger Oprettet: 27-December-2005 Status: Offline Point: 128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Er du sikker på at det er HDMI der skyld i det? Ved HDMI bør du også benytte WASAPI for at få bitperfect ud. Ellers burde du jo også "mangle" når du ser film?
|
|||
Dynaudio Contour S1.4, Contour S C, MK Sound SS 150T, Velodyne SPL1200 Ultra, Anthem MRX 700, CSN Custom Cables, Sony VPL-HW40ES, Lissau True Color Lærred
|
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
@Hindsberg: jeg har ikke brugt foobar2000 siden Windows Vista, så jeg kan desværre ikke hjælpe mere. Er også gået over til Mac
|
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Hindsberg
Super bruger Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ved bare et alm hdmi kostede en krig.......sådan er det vist med alle deres kabler .....læs ik dem der passer fra andre .... |
|||
Hindsberg
Super bruger Oprettet: 05-November-2008 Sted: Søborg, Kbh Status: Offline Point: 332 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Hindsberg
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hdmi sku være alt andet end godt til at overføre lyd fra pc siges der noget med jitter osv......forskellen fra hdmi kontra en disk sluttet direkte til forstærkeren er meget tydelig......... Hdmi lyder fesent og tamt Harddisk ja ligesom det skal |
|||
kasp
Bruger Oprettet: 27-December-2005 Status: Offline Point: 128 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Alt andet end godt er måske lige at stramme den. Bevares andet kan være bedre, men det er ikke ens betydende med at det er dårligt. Jitter? ja. Problem? måske. Det jeg prøver at spørge om er du har kørt WASAPI ud via dit HDMI kabel. Ellers er det ikke et fair sammenligningsgrundlag. Lyder dine film også tamt og fesent? Jeg ved godtm jeg kører lidt rundt i det, men det er simpelthen bare fordi jeg ikke oplever at stereo lyd via HDMI lyder fesent og tamt. Heller i forhold til at smide en HDD direkte i recieveren. Bevares dine højtalere er nok en klasse over mine og er måske mere afslørende, dét skal jeg ikke kunne sige, men alligevel. Jeg har også prøvet at skifte til et bedre HDMI kabel og dét gav et løft i lyden (ja bare skyd mig). Måske du skulle prøve at låne sådan ét nu du alligevel er igang. Jeg har ikke nødvendigvis ret, men det ville da være ærgeligt at bruge 5.000, hvis det kunne løses eller måske 80-90 % af den forbedring du oplever kunne findes ved et par enkelte klik med musen. Just my 5 cents Håber du finder en tilfredstillende løsning
|
|||
Dynaudio Contour S1.4, Contour S C, MK Sound SS 150T, Velodyne SPL1200 Ultra, Anthem MRX 700, CSN Custom Cables, Sony VPL-HW40ES, Lissau True Color Lærred
|
|||
Hindsberg
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lyd via hdmi og f.eks vlc afspiller lyder fesent.......men ka se det er fordi den nok bruger pc'en lydkort XBMC's er opsat til WASABI DENON AVAMP så det må være et ja til at den er sat til wasapi ud via hdmi...hvis jeg ka tolke det bare nogenlunde *S*...har også prøvet musik via denne....meget bedre Lyder er intet mindre end forrygene så ville ha undet mig meget hvis det ku blive bedre ved at klikke lidt med lidt instillinger........ihvertfald mht film....... Musik via xbmc og media monkey, som er de eneste afspiller jeg ka opsætte til at smide lyden ud via WASABI......så vil tro det er opsat optimalt som det nu kan.....og lyder fint *S* har bare brugt Vlc førhen nok via pc'en lydkort !!!!!!!!!! fesen lyd *G*...men det er vist blevet bedre nu..... Så nu ved jeg da hvorfor det lød feset via hdmi..........har iøvrigt et ret godt Hdmi kabel smidt på. så den del er også i vinkel Der kommer en forbi imorgen med en DAC i den noget dyrere ende .......så bliver spændene om man ka høre et løft i lyden .....vender tilbage med lidt mere nyt når der er blevet skam lyttet |
|||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |