recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dag 3 med Panasonic TH 37 PV 60 EH
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDag 3 med Panasonic TH 37 PV 60 EH

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:45
Det med blæserne oplevede jeg også på det 42PV45 jeg havde hjemme. Der skulle være helt stille i stuen for at man kunne ane blæserne. Det tiltalte mig rigtigt meget, sammen med den varmeudledning der var fra tv'et eller mangel på samme.
Jeg har en kammerat der har en lidt ældre et-eller-andet plasma, dog stadig med 1024 panel, der larmer en del mere og varmer som en fuldvoksen radiator.

Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

- det er sjældent et stykke hifi kan gi det sus - også efter 7 måneder.

Er det ikke bare blæserne der skal skiftes?

Eller også kan man bare stikke en skruetrækker ned i dem så hastigheden bliver sænket
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:21

Ved godt andre siger deres summer støjer og blæser.. det er defekte TV. Det skal intet sige.

Det er vist lige lovligt hurtig en konklusion du har lavet dig der. Jeg har haft både PV60 og PX60; begge kan man godt høre når lyden er meget lav og der er et meget lyst billede på skærmen.

Som nævnt i en anden tråd, har en PV600'er været til service på grund af 'larm', men TV'et blev ikke repareret, da det fungerede indenfor normerne for serien.

Det er svært at sige, om det er dig der er døv, eller TV'ene der er forskellige, men hvis TV'ene larmer, er det ikke nødvendigvis fordi, at de er defekte. I så fald har Panasonic en ustyrligt høj procentdel fjernsyn der er defekte.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Elektronikken kører helt cool (...)

Regner du panelet med, når du skriver dette? Du har skrevet det før og jeg undrer mig lidt over det, for når jeg nærmer mig panelet, så kan jeg godt mærke at der er lidt varme på. Ikke noget, der på nogen måde er uudholdeligt, men 'cool' er det bestemt ikke.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:52
Frontglasset er ganske lidt varmt, vel 25 grader - slet ikke som på andre plasmaer der er ret varme.

Elektronikken / bagpanelet er helt koldt, også på toppen.

Et godt tegn når elektronikken kører cool, == længere levetid.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ved godt andre siger deres summer støjer og blæser.. det er defekte TV. Det skal intet sige.

Det er vist lige lovligt hurtig en konklusion du har lavet dig der. Jeg har haft både PV60 og PX60; begge kan man godt høre når lyden er meget lav og der er et meget lyst billede på skærmen.

Som nævnt i en anden tråd, har en PV600'er været til service på grund af 'larm', men TV'et blev ikke repareret, da det fungerede indenfor normerne for serien.

Det er svært at sige, om det er dig der er døv, eller TV'ene der er forskellige, men hvis TV'ene larmer, er det ikke nødvendigvis fordi, at de er defekte. I så fald har Panasonic en ustyrligt høj procentdel fjernsyn der er defekte.

Kan også høre blæserne når lyden er skruet helt ned. Helt normalt.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 20:09
Man operere med noget der kaldes en "badekarskurve" mht levetid kontra temperatur på elektroniske komponenter og systemer.

Desto højere driftstemperatur, desto kortere levetid. I starten af kurven vil de svage komponenter fejle, herefter er fejlhyppigheden ret lille, til sidst vil de blive forældet og begynde at fejle.

For at undgå for mange garanti-fejl det første år, bruger man ofte en "burn-in" af komponenten inden den bliver sendt ud til kunden. Typisk i et varmeskab med 60 grader, så istedet for måneders burn-in kan man nøjes med dage. Hermed  får man sorteret de svage komponenter fra inden de ryger ud på markedet.

Så når en fladskærm bliver meget varm, medfører det pr definition kortere levetid + et tegn på dårligt design. Ret imponerende af Panasonic at designe en helt cool fladskærm, det er ikke let.

Tilf:

Derfor er jeg så begejstret for PV serien, som jeg mener outperformer Pios 2006 modeller fuldstændig på mange punkter. Bare det at PV modellen er blyfri viser panasonics styrke udviklings og ressourcemæssigt.

-

Redigeret af nextgeneration - 05-Februar-2007 kl. 20:33
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 20:36
Jeg vil ikke betegne mig selv som døv endnu.. men jeg kan altså ikke høre blæserne i min.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 20:46

Jeg vil ikke betegne mig selv som døv endnu.. men jeg kan altså ikke høre blæserne i min.

Der er måske forskel på 50" og 42" / 600 modellerne mht blæsernes funktion.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 20:56
Ja jeg kan jo kun tale for PV60'eren og er også kun den jeg taler om
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 21:47

Nu snakker jeg heller ikke om blæserne, men lyden fra strømforsyningen når der er meget lys på skærmen. Det er rigtigt, at blæserne kun høres svagt når man kommer helt tæt på.
Til top
van the man Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 22:00

hej igen

det eneste tidspunkt jeg har bemærket lyden fra ventilatorene er lige når man tænder for alteret men her snakker vi om 1-2 sec så bliver der helt stille......selv mine 2 dejlige tøser på 3 og 7 år bliver stille og der skal ellers noget til at få dem til at sidde stille.

så endnu et tegn på at vi har ramt en guldåre med vores panasonic

mvh jens

panasonic TH-42"px80
sagem81 hdbox canaldigital.
rotel ra 985 bx.
marantz cd 63 ki signature.
Sony RDR-HX750B
avance dana
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu