|
Dagens alternativer til WMC? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2014 kl. 10:15 |
Hey
Jeg har kørt med WMC siden Vista kom frem, og været rigtig godt tilfreds med live TV/PVR delen. Men jeg har altid tyet til andre programmer (Zoomplayer og VLC) når jeg skulle se film da WMC efter min mening ofte ikke har de nødvendige funktioner. Så vil høre hvilket alternativ I vil anbefale hvis jeg vil bevare en god live TV/PVR oplevelse, men samtidig få en stærkere film platform? Ting jeg specielt savner er valg af lydspor, samt automatisk ændring af refresh rate der passer til kilden. Jeg har forsøgt mig med MyMovies til WMC, som har automatic refresh rate funktion, men den synes jeg ikke virker tilfredsstillende. Jeg har intet imod at rode meget med opsætninger osv. så længe man kan få et smooth, elegant og stabilt resultat ud af det. Mit TV signal er pt. DVB-T med en HDHomerun. Hardware er en Core 2 Duo P9700 med onboard Intel HD4000. Men den bliver snart udskiftet med en af de nye NUC.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Media portal kan det hele til perfektion, og har faktisk en bedre tv del end wmc efter min mening. Og det er gratis.
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
SandSand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Media Portal er bestemt en mulighed. Har i mellemtiden også fundet frem til XBMC som ser ud til at kunne det samme.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
bemærk at i xbmc er liveTV/pVR først kommet med i den sidste version og derfor kan der stadig være lidt huller, men der skal ikke herske nogen tvivl om at den har benene foran når det kommer til media library, afspilning af film og ikke mindst cross platform kompatibilitet.
|
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Hvis live tv/optaget tv er den kritiske applikation (aka. Hvis han har en dame), så ville jeg bestemt gå efter media portal.
|
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Er selv xbmc mand udover alle grænser, men når du nu ikke har andre præferencer end wmc. Så synes jeg næsten du skulle tage og afprøve både mediaportal og xbmc.
Begge har deres stærke sider og begge har mindre stærke sider, så kommer helt an på hvilke af mindre stærke sider man bedst kan forenes med. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Jeg har lige brugt en time på xbmc og en time på Media Portal. Ud fra den korte tid virker Media Portal mest interessant.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Og hvis nu det er ustabilt, så kunne dvbviewer være et alternativ. Det mest stabile der findes, men kedeligt interface, der dog kan peppes op med det rigtige skin (XBMC skin)
Men kun hvis du vil have det teknisk set mest stabile |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Peter.ld ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Oktober-2012 Status: Offline Point: 61 |
Jeg ville også holde et vågent øje med Media Browser 3 TV delen er dog stadig beta/alpha men det begynder at gå stærkt jo flere dev der kommer til. Et fantastisk projekt som fortjener langt mere opmærksomhed!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Peter.ld - 21-Januar-2014 kl. 07:26 |
|
![]() |
|
Interessant. Jeg kan huske jeg prøvede det for flere år siden hos mine forældre. Dengang syntes jeg ikke det var stabilt. Men det har nok udviklet sig siden, så jeg vil da lige give det en chance. Har ikke noget imod kedeligt, så længe det spiller og er funktionelt.
|
|
![]() |
|
Nu har jeg kørt med MediaPortal et par dage. Synes egentlig at det spiller ret godt. Både til live TV og film. WMC go home :)
|
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Har ligeledes kørt med MediaPortal et stykke tid, og det kører upåklageligt, dog er det ikke lykkedes mig at streame film til iPad'en via iPimp og MediaPortal, kun tv og optaget tv virker - andre film melder fejl og kræver genstart af iPimp og MediaPortal.
Redigeret af sirvival3 - 25-Januar-2014 kl. 16:14 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |