recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DALI AW8 subwoofer ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDALI AW8 subwoofer ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Svend E Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: DALI AW8 subwoofer ?
    Sendt: 21-Juli-2007 kl. 20:46

Jeg har for nylig købt nyt HIFI som består af:

NAD C542 CD afspiller

Atoll IN 50 Forstærker

sammenkoblet med  QED Qunex 1 signalkabel

Kimber 4PR Højtalerkabler

Monitor Audio Silver RS 1 Højtalersæt

Vægmonteret med B-tech BT 77 13 cm fra væggen vinklet mod lytteposition

Lyden er som jeg gik efter: Klar, neutral og dynamisk og med god fylde i mellemtonerne. Men jeg savner lidt mere dybde i basområdet, særligt når jeg hører musik med akustiske instrumenter. Jeg er typen som sætter en CD på og lytter den igennem. Så jeg spiller ikke sindssygt højt, kun højt nok til at stuen (på 25 m2) bliver spillet op og jeg får detaljerne med i musikken. Derfor er jeg på udkig efter en aktiv subwoofer som kan give dybde i musikken uden at væggene ryster. Jeg overvejer derfor om det skulle være en DALI AW8 aktiv subwoofer til 1999 kr. Den skal helst stå på en lille hylde nogle cm over gulvet da jeg bor på 2. sal og ikke gider have brok fra underboen over bassen som jo ville gå gennem gulvet hvis jeg bare skrurer lidt op for lyden.

Mine spørgsmål er altså:

Med det anlæg jeg har og det lyddesign som det giver, hvordan vil DALI'en så passe ind  og hvilket snignalkabel ville passe til?

Har det nogen betydning at hæve en SUB lidt fra gulvet?

Andre forslag til aktive SUB's i samme prisklasse?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu