|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() Sendt: 24-Marts-2008 kl. 01:03 |
|
Har hele Dali's "blå" serie, bestående af:
2x Dali Blue 8008 Front 2x Dali Blue R1000LE Bag 1x Dali Blue C1000LE Center Center og bag højtalere er LE udgaver med bedre enheder end de originale. Spørgsmålet er så hvordan de står op imod Suite serien som jeg overvejer at købe sammen med en ny reciever (Denon 3808). Vil de 13k kun resultere i et kønnere sæt højtalere, eller vil der være en klar forbedring at hente? Har ikke kunne finde det store omkring 8008 fronterne derude, men de består af 2x8" Bas enheder, 1x5" Mellemtone og 1x1" soft dome tweeter. Der står en lille smule info her: http://www.ciao.com/DALI_Blue_Series_8008_Left_right_channel _speakers__10046650 Info om Suite serien kan læses her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _suite_hoejttalersystem.htm Håber i kan hjælpe. Wolff |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Det første der springer i mine øjne er mangel på bas.. eller vildskab. Har selv et sæt Dali 909 med 2 x 10" og ønsker ikke mindre. Nu ved jeg ikke hvad du går efter, men jeg kunne ikke tænke mig at spille "min" musik på mindre højttaler. 5" er sq ikke meget til hård techno og rock. Lydmæssigt (rent klangmæssigt set) er jeg dog ikke i tvivl om, at Suite leverer en lækker lyd. Skal det bruges i ren surround? Hvis ja så er det måske slet ikke så tosset.. kombineret med en lækker sub til den sidste bas så er du ikke så ringe kørende.. |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7188 |
![]() |
|
hvilken reciever bruger du nu ? Start med af få en sub evt prøv at låne en 8008 er en god og lægger højttaler
Hans |
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
Jeg har suite 2.8 serien. De spiller framragende. til den tunge bas har jeg en Ikon sub. Jeg kender ikke Blue serien, men som du selv er inde¨på så er suite en fryd for øjet. |
||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
![]() |
|
Hm ja.. pt har jeg ikke mulighed for at bruge en sub, og det er med al respekt for underboen.
![]() Jo fronterne skal da bruges til musik, men er efterhånden nok blevet så gammel at jeg ikke behøver at spille op til fest mere end et par gange om året hehe. Så musikken er ren afslapning. Altså ikke så meget bulder og brag. Så det er nok 90% surround. Det der fik mig til at overveje nyt system, er at jeg syns de giver en meget.. hvad skal man sige.. Flad, nærmest kedelig lyd. Bas er der Skam nok af, så det er ikke det.. Og så er de godt nok kedelige at se på i forhold til en Suite i kirsebær træ. ![]() Recieveren er pt en Cambridge Audio Azur 540R, men skulle i den nærmeste fremtid skiftes ud med en denon 3808. Redigeret af Wolff - 24-Marts-2008 kl. 16:20 |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Hvad skal du evt. have for dine Blue ? Går ud fra at du vil af med dem ??
![]() |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ohh så langt er jeg ikke kommet i mine overvejelser endnu. Har jo ikke engang bestemt om jeg egentlig vil af med med Big Blue endnu hehe.
Skal nok sætte dem i køb og salg til den tid :) |
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Hej Wolff
Det var måske en mulighed at lave en byttehandel |
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|
Jeg synes helt klart at suiten har en god og fyldig lyd, men mon ikke du vil gøre dig selv en tjeneste at købe 2.8 i stedet for 1.7? Desuden skal du være klar over at Suiten er udgået, så der findes kun de højtalere der er i butikkerne pt. Jeg regner selv med at anskaffe mig Denon 3808 i nærmeste fremtid. Jeg havde den på prøve en weekend. Jeg siger dig det lød godt. Da jeg havde sat den til og auto kalibreret den, eller hvad det nu hedder, så satte jeg noget musik på. Konen kom ind i stuen og indrømmede at hun helt ud i køkkenet kunne høre at det lød meget bedre end med den gamle Sony receiver.
|
||
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hehe nej dog ikke. De er sorte, men nu ser vi lige hvordan det hele flasker sig. Går jo stadig kun med overvejelses tanker.
Ok var faktisk slet ikke klar over at det er en udgået model. Hvilken højtaler afløser den så? Og rigtig fedt at høre med Denon! Hvis konen ligefrem kan høre forskel, så må der virkelig være tale om en forskel af dimensioner! ![]() Nu kan jeg slet ikke vente! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Suite afløses af Ikon. Men Ikonen har en anden lyd. En mere spids eller skarp diskant. Suiten er mere rund i lyden, jeg kan bedst lide Suite lyden, desuden synes jeg suiten er meget mere flot, (jeg har dem i kirsebær, hammer flot se http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29718& PN=4) som jo ikke er uvæsenligt i sær når man har en kone som desværre også har noget at skulle have sagt. Men hvis du overvejer suiten kan du jo altid kontakte HFK for at høre hvad de ligger inde med. Da jeg erfaret at Suiten var ved at udgå, skyndte jeg mig at købe fronterne og center (jeg havde bag højtalern) Redigeret af -C5- - 25-Marts-2008 kl. 19:15 |
||
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kan heller ikke vente, jeg ved jeg får den i fødselsdags gave den 3/4 af konen. (Jeg kom til at se bevægelserne på vores konto på home bankingen) |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |