recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali concept 6 + 1 mangler pow?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali concept 6 + 1 mangler pow?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali concept 6 + 1 mangler pow?
    Sendt: 30-Marts-2012 kl. 15:43
Hey..

Nu har jeg været ejer af 2x dali concept 6, 2x dali concept 1 og 1xdali concept ct i lidt over 1½ år og jeg ved godt det er billige højtaler.. Højtalerne sidder forbundet til min onkyo 608.

Jeg syntes bare at jeg mangler POW effekten. Self har jeg ikke noget sub, så der ligger noget at det så, men hvis man f.eks sammenlignet det sæt med et stereo sæt fra bose, som jeg hørte i elefanten her i forgårs (ka desværre ikk huske modelnummer men 4k5 kostede de ;) )..

Så er det fordi højtalerne er for billige, at der mangler en sub eller har jeg gjort noget helt tredje forkert?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2012 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Så er det fordi højtalerne er for billige, at der mangler en sub eller har jeg gjort noget helt tredje forkert?


Har du sat din reciever op til at køre uden sub?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 04:33
Jeg har ikke hørt så forfærdelig meget Bose lyd, men de gange hvor jeg ved tilfælde er stødt på noget Bose har jeg lagt mærke til at de fylder ret godt på i bunden (en tand for meget til min smag), men mangler lidt i mellemregistret.

Har selv haft et Concept sæt magen til og syntes også der manglede punch og tyngde i bunden. Dog syntes jeg ikke det var helt så slemt som du beskriver det.

Det kan godt være Concept serien er billig, men de spiller sgu ret godt i forhold til prisen. Er meget detaljeret både i diskant og mellemtonen. Mellemtonen er ret imponerende for højttalere i sådan en prisklasse hvis du spørger mig. Selvom de er ret letdrevne så spiller de en del bedre hvis de bliver drevet af en kraftig receiver/forstærker. Netop bassen, punchen og tyndgen i bassen bliver forbedret en hel del.

Men som Klaus siger... start lige med at tjekke om din receiver er indstillet korrekt.

Lige en sidste ting. Mange steder på nettet skriver de at Onkyo's modeller fra inden 2009 er ret aggressive i diskanten og kunne virke overdøvende. Dette KAN være skyld i at du føler du mangler noget i bunden. Dali'er (efter min og mange andres mening) er ret lyse i det så det KAN forstærke aggressiviteten i diskanten.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Så er det fordi højtalerne er for billige, at der mangler en sub eller har jeg gjort noget helt tredje forkert?


Har du sat din reciever op til at køre uden sub?


Klaus

Ja den er sat til at køre uden sub - Har dog svært ved at finde ud af hvilken indstilling recieveren skal være sat til..

Men det vil hjælpe med pow effekten hvis jeg investere i en sub, right?
Hvis, hvilken vil i så foreslå?




Redigeret af Silenty - 31-Marts-2012 kl. 10:44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Ja den er sat til at køre uden sub - Har dog svært ved at finde ud af hvilken indstilling recieveren skal være sat til..


Har den ikke sådan en målemikrofon og et automatisk kalibreringshalløj?

Dine Concept 6 har 2 stk 6,5" basenheder, det samme som mine DLS R66. De vil aldrig række kælderdybt, men hjemme hos mig savner jeg ikke noget (kører uden sub). JEG har lavet en automatisk kalibrering med målemikrofonen til min Marantz fortærker.

En del af den "POW effekt" du mangler er måske den jeg finder irriterende når jeg lytter til mange sat/sub systemer, hvor der står en subwoofer og spiller "ukontrolleret rumleri" frem for "præcis dybbas".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 11:43
har selv haft et sæt dali concept 6 for en del år siden
nej bas får du älså ikke ud af dem på noget punkt
dur i hvertfald slet ikke til film uden sub

det er klart du ikke vil få den samme naturlige bas som mine dali 850 med effekt på
bryder mig heller ikke om sub til stereo.

så vil helt klart anbefale og kigger på nogen andre højtaler
for du vil aldrig blive helt tilfreds med dali concept 6




Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Ja den er sat til at køre uden sub - Har dog svært ved at finde ud af hvilken indstilling recieveren skal være sat til..


Har den ikke sådan en målemikrofon og et automatisk kalibreringshalløj?

Dine Concept 6 har 2 stk 6,5" basenheder, det samme som mine DLS R66. De vil aldrig række kælderdybt, men hjemme hos mig savner jeg ikke noget (kører uden sub). JEG har lavet en automatisk kalibrering med målemikrofonen til min Marantz fortærker.

En del af den "POW effekt" du mangler er måske den jeg finder irriterende når jeg lytter til mange sat/sub systemer, hvor der står en subwoofer og spiller "ukontrolleret rumleri" frem for "præcis dybbas".

Klaus

Må faktisk erkende at jeg aldrig har lavet en automatisk kalibrering med audyssey.. Men det kunne måske godt tænkes at det er den "ukontrolleret rumleri" jeg savner eller bare noget mere dybde ;)
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 16:39
Syntes du skal skamme dig og så se at få lavet den kalibrering! Embarrassed DOG vil jeg bagefter slå Audyssey fra da det giver et meget lyst lydbilled men tilgengæld korrekt fordeling og størrelse på dine højttalere...
Ellers er der nok ingen udvej end en sub.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 17:02
Jeg har fuldstændig samme setup - og før du tager nogle hurtige beslutninger med andre anlæg, så sørg for at køre den autokalibrering. Det løfter dem en hel del i bunden og i forhold til dit rum.

Jeg har personligt en subwoofer koblet til ved film, men ved musik og spil har jeg aldrig oplevet, at der skulle mangle noget i bunden, når først receiveren er blevet kalibereret. Højtalernes begrænsning er i mine ører i højere grad detaljegraden i de forskellige toner, men det er hvad, man må forvente med højtaler i denne prisklasse.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19223
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af Silenty Silenty skrev:

Må faktisk erkende at jeg aldrig har lavet en automatisk kalibrering med audyssey..


Sæt i gang!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 18:24
Må erkende at det har løftet niveauet en del efter jeg fik kørt en automatisk kalibrering af setup'et, så jeg takker mange gange for hjælpen :)
Til top
Silenty Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silenty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 10:24
En anden ting..
Har i en sub i vil anbefale hvis jeg nu har lyst til at investere i sådan en fætter?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu