|
Dali Concept 6 bliver ikke udnyttet 100 procent? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
muttz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mr. Claude . Den har jeg også godt overvejet at købe . Kan du nævne nogle større højttalere som concept 10 ? B&W , cerwin vega som den snildt vil kunne trække ? - Jeg tænker bare på mine fremtidige højttalere . :)
¨ -Også mange tak til jer andres anbefalinger . :)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Du kunne også kigge udenfor HiFi Klubben.
Concept er en fin budget højttaler, men du kan få meget andet godt for pengene, specielt, hvis du vil købe brugt. Her et sæt til samme pris som dine Concept 6, men klasser bedre: http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r55-2-stk/id-1000162966/ Her storebroderen, der kræver et pænt stort rum og en god forstærker (jeg har selv sådan et par) http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r66-passiv/id-89078175/ Klaus (bidt af en gal DLS) |
|
![]() |
|
muttz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Det ser sq godt ud Klaus ;)
Kunne godt tænke mig at hører dem , for det er ikke dyrt. Jeg er forresten også træt af at Concept 6'erne har en meget dominerende diskant. Synes virkelig den er skrap i nogle musiknumre. Er det muligt at begrænse diskanten på en eller anden måde ?
|
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Kan kun følge trop med Klaus og rose DLS R modellerne. De spiller godt, endda rigtig godt
![]() http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=587&zoneid=3 |
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Concept6 er lidt lys men den Sony gør det jo ikke bedre. Prøv at hør dem på 326´eren. Klubben´s bedste højttaler under 7000kr i mine ører er Ikon6mk2. Den bør dog have en C356 eller lignende H/K forstærker.
|
|
![]() |
|
Fik bare at vide at den Sony fint ville kunne spille dem op .
At det ikke var nødvendigt at investere i noget andet medmindre jeg fik nogle større højttalere. ?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Din Sony kan sagtes trække dem, blot du ikke spiller for højt.
Klaus |
|
![]() |
|
Ville jeg f.eks kunne hører ekstremt meget forskel hvis jeg satte en Nad c326bee stereo forstærker til dali'erne ... VS sony str-dh520'eren ?
|
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
ned i hifiklubben - og høre om du ikke må låne Nad´en med hjem til over weekenden, så du selv kan undersøge om der er forskel
![]() |
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
JA! MEGA MEGET!! Prøv at lån een...
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Den er slet ikke kraftig nok! M.v.h.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvis du synes diskanten er for skarp, lys, whatever, så vil DLS være det helt rigtige valg! Personligt ville jeg nok gå efter en R55 i stedet! M.v.h.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |