| Forfatter | 

Emne Søg    Emne-funktioner
    | 

Baron  

Super bruger

Oprettet: 27-August-2007
    Sted: Odense
       Status: Offline
    Point: 284
   | 

Emne: Dali Concept 8     Sendt: 25-August-2010 kl. 13:05 | 

Hej Gutter. Står og vil meget gerne have nogle andre ht'er end mine gamle 808'ere, og kigger derfor rundt på diverse sider. Jeg er faldet over et par Concept 8'ere og tænkte derfor om der var nogle herinde der havde erfaringer med disse, også meget gerne sammen med min onkyo forstærker.. Jeg VED godt at den typiske kommentar vil komme "gå ned og lyt til den etc."men jeg kan godt li dali lyden, og efterspørger derfor jeres erfaringer/meninger om dem ... Krav til nye ht'er er at de skal selvfølgelig lyde bedre end mine nuværende (bliver nok ikke så svært) og prisniveau skal være i omegnen af concept 8.. Håber på lidt feedback   

| 

| 

Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One

| 

| 

Irenicus  

Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
    Point: 1020
   | 

Sendt: 25-August-2010 kl. 13:18 | 

Har ikke hørt dine 808, men har hørt Concept 8 og Dali 6006, som skulle ligne din serie en smule. Ærligtalt er Concept ret kedelig, ikke meget Dali over dem. Der er nogle store basser i dem, men de er meget buldrende. Er du på udkig efter et sæt bassede HT'er med en stramt budget, er de et kig værd. IMO syntes jeg du skal spare noget mere op, eller kigge brugt. 

| 

| 

Baron  

Super bruger

| 

Sendt: 25-August-2010 kl. 13:25 | 

| 

Er bestemt IKKE interesseret i buldrebas ...  Mine 808'er tordner heller ikke frem med bas, så på det punkt er det meget gode.
  Hvis jeg kigger brugt, hvad vil i så anbefale.. har hørt meget positivt omkring B&W 603/604 men ikke selv hørt dem..
  Nogle gode forslag?  Må gerne være en smule mørkere i lyden end dali
  Kan det betale sig at kigge lidt på evidence serien, selvom dette er en gammel svend??   
  Redigeret af Baron - 25-August-2010 kl. 13:30

| 

| 

Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One

| 

| 

Irenicus  

Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
    Point: 1020
   | 

Sendt: 25-August-2010 kl. 13:33 | 

Hvad har du af budget? Hvad skal det spille sammen med? 

| 

| 

dreamz  

Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
    Point: 857
   | 

Sendt: 25-August-2010 kl. 14:04 | 

| 

Evidence 870 er på alle måder en meget bedre højttaler end concept 8 - og 850'eren for den sags skyld. Jeg har set den flere steder brugt til 5000-6000 sættet.

| 

| 

Baron  

Super bruger

| 

Sendt: 25-August-2010 kl. 14:44 | 

| 

Irenicus : En onkyo 806'er og en evidence C70.. kører kun 3.1 da jeg ikke rigtig har lysten til bag ht'ere.. derfor skal fronterne også være rimelige.. Budgettet er ca på 6.000 vil jeg tro..
  Dreamz: Ja, har set nogle stykker til 5-6K på diverse sider, derfor jeg også tænkte at det muligvis også var en mulighed.. 

| 

| 

| 

| 

frugtkompot  

Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
    Sted: Denmark
    Point: 810
   | 

Sendt: 25-August-2010 kl. 15:11 | 

Concept'erne er desværre en smule "flade" i lyden, og mangler generel tyngde. Når der endelig presses masser af bas ud af dem kan det desværre fremstå buldrende. 

Jeg kan kun forestille mig, at 8'erne er værre på dette område end 6'eren, som jeg ejer. 

Derudover varierer Dali lyden naturligvis fra model til model. Du kan muligvis lide Dali lyden baseret på dine nuværende højtalere, men det betyder ikke, at andre Dali serier har en identisk klang. 

| 

| 

Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.

| 

| 

Baron  

Super bruger

| 

Sendt: 25-August-2010 kl. 15:21 | 

frugtkompot skrev:
  Concept'erne er desværre en smule "flade" i lyden, og mangler generel tyngde. Når der endelig presses masser af bas ud af dem kan det desværre fremstå buldrende.

Jeg kan kun forestille mig, at 8'erne er værre på dette område end 6'eren, som jeg ejer. 

Derudover varierer Dali lyden naturligvis fra model til model. Du kan muligvis lide Dali lyden baseret på dine nuværende højtalere, men det betyder ikke, at andre Dali serier har en identisk klang.  |  
 Det kan du have helt ret i at klangen ikke er den samme selvom det er samme fabrikat. Er der slet ingen der har erfaringer med Evidence, har da set et par brugere her på recordere der bruger dem.. Suite serien (2.5/3.5) hvordan er det ift. 808'erne og concept??

| 

| 

| 

| 

Bruger udmeldt 38  

--

Oprettet: 21-Maj-2006
    Point: 5
   | 

Sendt: 25-August-2010 kl. 17:19 | 

Et alternativ, som desuden ville matche ONKYO'en fint, er DLS R66:

M.v.h. 

| 

| 

nsane206  

Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
    Sted: Denmark
    Point: 177
   | 

Sendt: 25-August-2010 kl. 17:22 | 

Hej, 

Jeg har selv Concept 8 og Onkyo 805, og er rigtigt glade for dem. jeg syntes ikke at der er "bulderbass" i dem, men derimod en stram bass og god diskant. Men det er jo nok forskelligt hvordan man oplever det. 

Eneste grund til at jeg overvejer at sælge dem er pga. pladsen de fylder. 

| 

| 

Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor

| 

| 

KlausDM  

Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
    Sted: Hammel, Jylland
    Point: 20005
   | 

Sendt: 25-August-2010 kl. 17:23 | 

Henrik B. skrev:
   |  
 Og spille røven ud af bukserne på Concept 8....... Klaus  

| 

| 

Baron  

Super bruger

| 

Sendt: 25-August-2010 kl. 17:37 | 

Henrik B. skrev:

M.v.h.  |  
 Super tak, har aldrig hørt denne før... Så rigtig rart at der kommer flere "bud" med..   

| 

| 

| 

|