recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Fazon F5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Fazon F5

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Fazon F5
    Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:32
Nogle der har hørt disse højtalere, jeg har længe ville købe B&W CM8 mest fordi konen var kritisk over alt hvad der hedder højtalere, og var egentligt tilfreds med lyden.

Men hun har holdt i bremsen over for dem + vi har været i en del flytninger, så der har ikke været ro på til det.

nu hvor vi så endelig er på plads, så kommer F5 ud, har talt med en bekendt der arbejder i Hifiklubben, han havde ikke selv hørt dem, men han mener at de kommer til at mangle en del bund i forhold til CM8 som ikke har ret meget i forvejen.

men i samvirke med min PV1 så burde de kunne levere nogenlunde lyd... men til 20k for et sæt.. mjaahhh er da villig til at sige at 30-40 % af prisen er cost på design, og på konen vil acceptere dem..

men de skal da lyde bedre end et par Lektor højtalere....

Han nævnte at bedste sammenligning var Mentor 5 men den kender jeg heller ikke rigtigt noget til..

nogle erfaringer?
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:36
Hørte dem på vores tur til Dali.

Af et par design højtalere spiller de godt - men de mangler noget i bunden. De har samme bas/mellemtone som Mentor 5. Der er dog ingen bånddiskant i F5.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2011 kl. 15:46
nej også det samme han sagde..

Men mon ikke PV1´eren kan klare bunden... lige nu er det 4xBeolab 4 + Motif LCR (fazon LCR) som center og PV1.... vil gerne have for kanalerne opgraderet så de kan bære en pladespiller og lidt mere nuanceret musik..

skal siges jeg ikke er dybbass fan. kan lide nuanceret diskant med en markant men stram bass...
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:21
Med de ting du skriver tror jeg de vil passe dig godt - men mon ikke de snart kommer til demo i butikkerne ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 00:28
jo det håber jeg, har følehornene ude...

træls at være lidt låst af konen preferancer når det er til stuen... havde hun ikke været udslagsgivende, så havde der stået de gamle 803s´ere
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:20
Når du alligevel ikke er den store basoman og samtidig har problemer med den langhårede indretningsarkitekt derhjemme, kunne det være, du skulle kigge på et par high-end kompakthøjttalere; fx de nye PM1 fra B&W eller et sæt Mentor 2 fra Dali - eller måske Mentor 1, der faktisk er designet til at sidde tæt på væggen - modsat andre high-end kompakthøjttalere, der som regel kræver en stander og opstilling langt fra væggene.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 18:12
hehe mentor 1 bryder jeg mig ikke om, og de er da så grimme at konen slet ikke går med på dem

PM1´erne vil hun heller ikke acceptere det er jeg rimlig sikker på..... især med det fake ligende træ på siden..

synd jeg heller ikke kan få mine gamle M. Logan op fra kælderen..

Beolab 5 fra min tid hos B&O var hun vild med, men har ikke lige 120k til et sæt til fuld pris....

så ja det er et snævert vindue... desværre måtte vi droppe huset vi havde lejet, omend det var nyistandsat så var der skimmel i det.. så sidder i sølle 115kvm .. Bummer, havde ellers planlagt et bibliotek med et par grumme højtalere og min P3 planar...

Redigeret af Rasmusdc - 18-Oktober-2011 kl. 18:15
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

synd jeg heller ikke kan få mine gamle M. Logan op fra kælderen..

Sig dog til konen at dem vil du have op i stuen.

Herhjemme designer jeg stuen ud fra tv+video+lyd og penger på hvor de enheder + min stol skal være, så bestemmer konen dybest set resten. Hun får også lov til at vælge farven på væggen og gardinerne.

Sådan deler vi lige i vort parforhold.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 21:46

Jeg var med SOSfarum over og lytte til Dali F5 (stod faktisk for turen)

De spillede på noget grej til flere hunrede tusind kr. i et rum der var komplet akustisk behandlet.

Har hørt CM8 og CM9 og begge højtalere er langt mere behagelige at lytte på og med mere fast og dyb  bund, selv uden det dyre grej bag sig!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu