recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Fazon Mikro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Fazon Mikro

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 09:41
Hej.
Et alternativ, dog lige lidt over pris, kunne være Monitor Audio Apex.
Tror det grundet lidt større enheder, også kunne være fornuftigt. Har dog ikke lyttet til det selv, men rost mange gange på diverse hifi sider, samt i forums rundt omkring.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 19:34
Tak for input alle.

Er 99% sikker på det ender med tre Fazon sat til fronten og to mikro bag. Sub bliver e-12. Grunden til E-12 kontra 9 er pga prisforskellen kun er 600 kr.

Men skal der spilles meget højt for at få nok ud af e-12 kontra e-9??

Skal nu vælge er surround receiver, men starter lige en ny tråd til den.

Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 19:43
Hehe Martin i gen kommentar
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Klaus.S Klaus.S skrev:

Tak for input alle.

Er 99% sikker på det ender med tre Fazon sat til fronten og to mikro bag. Sub bliver e-12. Grunden til E-12 kontra 9 er pga prisforskellen kun er 600 kr.

Men skal der spilles meget højt for at få nok ud af e-12 kontra e-9??

Skal nu vælge er surround receiver, men starter lige en ny tråd til den.

Hvor stor er din stue?
Jeg har en E-9, og den kan fint spille min stue på ca 35m2 op.
Jeg vil stadig anbefale dig at lytte til LCR kontra Sat inden du bestemmer dig endeligt. Til musik er der altså markant forskel.

Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 13:48
Hej Davidp,

Har lyttet til dem i dag og ja der kommer bedre lyd ud helt klart.

Har dog valgt tre sat og to mikro og sub bliver E-9 i stedet for E-12. 

Grunden til fravalget af LCR er at det bliver mest film det skal bruges til. 

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 14:44
Hej Klaus.S
Lad mig bremse dig i dit foretagende;)..
Som sub kig på svs sb1000
http://www.av-connection.dk/?PGr=6082
Ligger i samme leje og er fra en helt anden liga end den Dali. Fåes endda i fin højglans;). Hvid som sort.

Som info vil jeg da lige komme med mit input nu du er landet på Fazon.
Jeg har selv LCR på alle 5 kanaler og indrømmer da blankt at det på bagkanalerne er overkill - Dog lækkert til musik.
Dernæst vil jeg også anbefale dig at kigge LCR som fronter. De er altså bare det mere åbne og især musikalske.
Jeg har haft sat også og den slår (imo) stadig eks B&W M1. 

Nu du skriver du skal kigge på receiver tillader jeg mig da lige at gøre opmærksom på jeg har en Nad t757 til salg. 
Jeg har en mere jeg bruger til mine Fazon og den er fremragende til det sæt. Den har virkelig givet noget fylde og volumen til den pakke.
kommer fra Yamaha A1030 og A830 og den slår dem markant, på lydsiden. Ikke på smart features osv.

Bor du i nærheden så er du velkommen til at lytte på mit sæt.
Har selv en svs sb2000 som virkelig komplimenterer fazon - lyd som udseende

Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 11:24

Har lige et spørgsmål mere til jer. 

I min verden skal små højttalere næsten altid på og hænge, men center højttaleren kan jeg dog godt komme i tvivl om. 

Har taget et billede af den væg det skal op på. (bag højttalere er ikke et problem)

De to front kunne stå på møblet hvor vaserne står (så skal de være sorte), men er mere til at hænge den i toppen (se top venstre hjørne på billede, der er udtag til højttaler, samme findes helt ude til højre) og så lade dem pege lidt ned af. De kunne også hænge ved siden af tv'et (begge tilfælde skal de være hvide), men når der snart kommer nyt skal der jo justeres efter det og ved ikke helt hvad størrelse jeg køber endnu.

Center kan enten hænge under tv (i det tilfælde skal den være hvid som de to fronter) eller den kan stå ovenpå møblet eller i hullet der er skabt til en center i møblet. (i begge de to tilfælde skal center være sort.)

Kom gerne med jeres mening. 

Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 15:33
Tror du vil få et helt forkert lydbillede hvis du hænger venstre og højre ht op undetr loftet.
Jeg ville hænge dem så langt ud i siderne ved siden af skærmen som de kan for stikkontakten, evt lige under den så de får samme højde som centeren...
Ning
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2016 kl. 16:47
Hvad endte dit setup med?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu