|
Dali Fazon segment (Beolab 8000 tanker) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2016 kl. 16:59 |
Jeg har igennem længere tid overvejet stereo setup og ville egentlig gerne over i et par Fazon F5. Men der er langt imellem dem på dba. og seneste ville have 17.000kr.
Jeg har nu et 5.1 setup med Fazon LCR på alle kanaler. Jeg har en subwoofer, som jeg gerne vil beholde og pladsen er ikke til de største modeller (derfor var Fazon f5 interessant i første omgang), men er lidt i tvivl om hvor jeg skal ligge energien. Dali er egentlig ikke det eneste interessante, men de er ofte letdrevne og der er mange til salg. Mit spørgsmål er så hvor Fazon Lcr lyd og kvalitetsmæssigt ligger sig (i Dali regi). Dali Ikon 1? Jeg kan godt lide de små Mentor Menuet, men ville egentlig gerne over i en Mentor 5, som hifiklubben mener er modstykket til Fazon F5. Min tanke for tiden er et setup med en Bluesound Powernode 2 og et sæt højtalere til som passer ind i mine ønsker, som er at bibeholde subwoofer og hvor powernoden fint kan trække dem. Et alternativ kunne blive en Connect Amp, men syntes snart det er en gammel sag og gider ikke betale den nypris, da Powernode blot ligger lige over. Redigeret af Bromberg5 - 06-Januar-2016 kl. 15:15 |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I min videre søgning blev jeg igen nysgerrig på b&O, som har det med at gå helt forbi.
MEN, en Bluesound node og et sæt Beolab 8000, kunne jo godt være en løsning. Beholde min sub, 2 højtalere der designmæssigt stadig er lækre (hvis alternativet var Fazon F5). Node 2 har trigger output, som jeg kan forstå en B&O tilslutning ofte kræver. Men hvor ligger sådan en B&O 8000 sig henne? En test jeg læste kaldte B&W 703 konkurrenten, hvilket jeg var noget overrasket over. Jeg har en ide om sådan en beolab 8000 har en tynd lyd (grundet design). De fåes helt ned til 5000kr for et sæt, men er så nok mk1. Hvad siger i med erfaringer med Beolab 8000?
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg bruger BL8000 sammen med en Sonos Connect (uden trigger-strøm, da der er line-in på højttaleren). Jeg har dog tilføjet en sub, da de ikke har megen bund. Jeg er OK tilfreds med lyden, men stod det udelukkende til mig selv, så havde jeg nok købt et sæt BL9 eller BL5 i stedet. Konen ville dog forlade mig hvis jeg udskiftede BL8000 og jeg er trods alt gladere for hende end for tanken om andre højttalere...
![]() Redigeret af Torben Rasmussen - 06-Januar-2016 kl. 15:29 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |