Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
kim olsen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:19 |
Og der var ikke mulighed for at udvide feltet med eks HK eller andet?
Når du har investeret i Helicon, så er det næsten synd at du ikke vil ofre på en ordentlig forstærker også, evt. en effektforstærker til at Trække Helicon'erne alene, selvom det ikke er en løsning der åbenbart falder i god jord.
Du bør kraftigt overveje den store HK, men uanset hvad skal du have det hjem og lytte, gerne smatidigt så der kan laves en kvalificeret sammenligning.
|
Crown - there is no substitute.
|
 |
detoch
Super bruger
Oprettet: 22-Januar-2009
Point: 331
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:22 |
Ved godt at det er synd for højttalerne, at der ikke er mere power, men alt vil være en forbedring i forhold til det jeg har nu... og det er mit udgangspunkt.
Det er bare svært at få flere forstærkere med hjem på en gang...
|
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:53 |
ok? det problem har jeg aldrig oplevet, faktisk har jeg haft meget sjov ud af at have en 3-4 stykker hjemme af gangen.
|
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:02 |
Så bor du ikke i slagelse..
|
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:03 |
Jeg har en Denon 4308 til de samme højttalere som dine, og den gør det faktisk okay efter jeg fik biampet ud til fronterne...
Jeg gik fra NAD Silverline stereo som spiller sublimt musik, men jeg besluttede mig for at prøve surround igen, og valget faldt altså på en 4308...
Du skal ud og lytte til noget forskelligt... Det er den eneste måde
|
 |
detoch
Super bruger
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:08 |
Det lyder da meget godt.. Du mangler ikke kraft?
Altså det lyder ikke anstrengt hos mig, men de kan bare så meget mere de højttalere, så det er næsten synd ik at give dem mere.. vil gerne have lidt mere kontrol.
|
|
 |
indomitus
Super bruger
Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 400
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:21 |
Har haft samme højtalere, der havde jeg NAD master serien til at trække dem, det synes jeg nu de gjorde ganske fint.
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 16-Marts-2009 kl. 21:27 |
Nej, jeg bor ikke i slagelse, men jeg kender lidt til deres (hifi)butiksforhold, så derfor er jeg stadig forundret.
|
|
 |
Exxtreme
Guld medlem
Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 09:46 |
detoch skrev:
Det lyder da meget godt.. Du mangler ikke kraft?
Altså det lyder ikke anstrengt hos mig, men de kan bare så meget mere de højttalere, så det er næsten synd ik at give dem mere.. vil gerne have lidt mere kontrol. |
Nej det gør jeg ikke, og så alligevel... Jeg gik jo fra et rigtig godt stereo setup med en 30 kg. effektforstærker... Så der var naturligvis meget mere kraft her, men taget i betragtning at det "bare" er en receiver, så er jeg nu meget tilfreds...
|
 |
Biofreak
Ny bruger
Oprettet: 17-Marts-2009
Point: 3
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 11:09 |
Jeg har samme højttalere og en Onkyo TX-SR876, og det spiller fantastisk sammen, der er fuld styr på bassen, og i modsætning til tidligere Onkyoer, synes jeg denne er musikalsk. Denons lyd bryder jeg mig ikke om.
|
 |
kim olsen
Guld medlem
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 13:07 |
Biofreak skrev:
synes jeg denne er musikalsk. |
Hvad betyder det at den er musikalsk?
|
|
 |
Biofreak
Ny bruger
Oprettet: 17-Marts-2009
Point: 3
|
Sendt: 17-Marts-2009 kl. 14:36 |
At den også kan spille musik uden at det lyder som om at lyden kommer fra en skotøjsæske (som jeg synes det har gjort på ældre Onkyoer).
Var først meget skuffet da jeg satte den til mine Helicon, men da jeg fik sat forstærkeren til Direct kom det til at lyde godt. Den har godt fat i bassen, toppen er detaljeret og der er fint stereoperspektiv. Min musiksmag er primært rock som Pink Floyd, Pearl Jam, Metallica, Blues som fx Stevie Ray Vaughan og lidt jazz som fx Patricia Barber. Og alt det lyder fint. Men min hustrus popsamling er ikke helt god derpå, der får den stadig lidt af skoæske lyden, specielt ved Depeche Mode og Madness. Film er derimod helt fantastisk, så Batman på bluray med Dolby HD lyd i søndags, og det er altså helt suverænt.
|
 |