recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali - Home KINO *Update Ny HD Media Player"*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali - Home KINO *Update Ny HD Media Player"*

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Masterpiece Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juli-2011
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterpiece Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali - Home KINO *Update Ny HD Media Player"*
    Sendt: 19-Marts-2012 kl. 18:11

(Update side 2 WD HD MEDIA PLAYER)

Hej alle her på Recordere.

Da jeg endelig næsten er kommet rigtig på plads i vores nye hus tænkte jeg lige, at jeg ville dele min nye Hjemmebio, med jer. 

( efter jeg har savlet over mange de andre indlæg i har, herinde) :-)

Først lige lidt info om mit udstyr.

Højtalerer:

Dali Concept Center -Center højtaler

Dali Concept 6  - som front og baghøjtaler

Dali AW 10 - Sub

Anlæg:

Onkyo TX-Sr308

Ps3- 80 GB version med plus exstra 2 Terrabyte Harddisk slået til via usb 

Samsung bluray afspiller BD-C5300

TV:

Phillips 42" HD TV

TDC HD Boks

Projektor

BenQ MS510

lærrede 16:9, 160 cm bred x 90 cm høj
Mathvid med sort ramme.
Kan rulles op og ned med autolås

Touch fjernbetjening SUNWAVE-SRC-9320

Kabler:

QED Højtalerkabler næsten hele vejen rundt.

QED kvalitets digitalkabler og Coaxial kabler + Selvfølgelig HDMI.

Her skal det selvfølgelig siges at der også er normale dødelige kabler :-)

til sidst og ikke mindst har jeg lavet nogle super fede Billeder jeg har hængt op som viser

DOLBY DIGITAL

DTS HD

Samt Blu-ray DISC HIGH Def. billede.

Hermed lidt billeder af alle herlighederne.Tongue

desværre som i kan se står Onkyo´en lidt skævt for alt det andet, dette er pga. for kort sub kabel så det skal jeg have gjort noget ved, men min plan er også at flytte subben et andet sted hen på sigt.

Center Dali concept på tv hylden er der lidt planer om og flytte lidt rundt på også lige nu ligger den ca,  med 15 cm forskydelse pga. en bjælke i loftet der er i vejen for lærredet. ( ØV BØV)

Der er næsten styr på kabel rod Embarrassed meen det kunne dog blive bedre så her skal der også ske lidt på sigt.

Her et billede med lærredet trukket ned til film kig´LOL

Projektor hænger på bagvæg hvor også de 2 stk surround højtaler står retningsbestemt mod lytter position, da vi sidder her mest og ser film.

Her ses, BenQ projektoren, med mit eget lavet beslag.Clap

Mine kære hjemmebio billede jeg har lavet D.I.Y - 

Også lige et enkelt billede fra projektoren i brug, dog syntes jeg billederne bliver meget grumset og er sværer at få ordentligt når man tager dem med kamara.

_________________________________________________________________________________________

Ris og Ros modtages gerne, LOLmen som i også kan læse har jeg helt sikkert nogle forbedringer og tiltag jeg skal have gjort..

Redigeret af Rosenkvist - 16-Oktober-2011 kl. 11:10
Hilsen Thomas

UPDATE pr. 16/10 2011

Jep subben havde jo lidt træls forhold før, nu blev det lidt bedre som i kan se på billederne, meen jeg står stadig og skal have købt mig et langt Subwhoofer kabel sådan jeg kan flyt den mere, end der hvor den står nu. 

På samme tid skubbede jeg lidt rundt med mit DVD skab så nu ser det sådan her ud.

På samme tid fik jeg gjort lidt ved alt kabel rod, meen mangler stadig og købe lidt lister og kabel skjulerer. sådan det kan gemmes lidt væk det hele.

FØR Billede inden jeg kom igang.

Efter billede, da jeg endelig fik ryddet lidt og i kabel roddet.

Ja lidt hjalp det da.  LOL

Clap

____________________________________________________________________-

Update pr 18/3-2012

Ja så skete der lidt i den lille bio.LOL
lidt arbejde denne dag, også kom tv´et op at hænge. Ikke nok med dette så fik Centerhøjtaleren sig en kanon KONGE plads. GUD hvor det bare har løftet...hele lydbilledet HELT VILDT.

Som nok kan ses, vil jeg have nogle fødder under centeren. Så hvis nogle ved hvor jeg kan anskaffe mig/købe sådan nogle ?, så vil jeg meget gerne høre fra jer. :-)
P.S - Bedre og flere billeder kommer senere( D.20/3) af det hele :-)

(Ved godt dette er en dobbelt tråd men jeg kan ikk få adgang til den anden bruger herinde fra tidligere, så derfor.)

________________________________________________________________________________________________________

Redigeret af Masterpiece - 17-Maj-2012 kl. 20:48
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 18:40
Jamen hvad kan jeg sige, det er lækkert, kvalificeret, og ikke mindst, du har også muligheder i rummet for dit fremtidige behov Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterpiece Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 19:40
UPDATEWink
Så fik jeg endelig et stykke vel kvalificeret HIFI/TV BÆNK, som passer helt perfelt til vores behov.
Fandt den brugt, men det kan bestemt ikke ses. 
Clap
lidt billeder medfølger her:

Endelig kan man få gemt alle de grimme ledninger samt kabler.

Still ren, og dejlig HIFI BÆNK Fra Hammel Funiture.(Hammel Møbelfabrik)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 19:43
Tillykke det ser godt ud. Så mangler du bare at samle ledninger fra TV'et i en ALU-kabelskinne til 75 kr fra Harald Nyborg. Eller en alm plastik til en tyver - det kan kun være kønnere LOL
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterpiece Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tillykke det ser godt ud. Så mangler du bare at samle ledninger fra TV'et i en ALU-kabelskinne til 75 kr fra Harald Nyborg. Eller en alm plastik til en tyver - det kan kun være kønnere LOL
Du har så endelig ret, dette er også næste ting jeg skal have gjort. sådan en liste kunne rigtig pynte.
:-)
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 19:54
Ja, det pynter virkeligt på det! Rigtig flot! Thumbs Up

Redigeret af Hessi - 22-April-2012 kl. 20:02
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterpiece Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2012 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Ja, det pynter virkeligt på! Rigtig flot! Thumbs Up
Tak for det, er virkelig også MEGA Godt tilfreds.... det bedste køb rigtig længe.LOL
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterpiece Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Masterpiece Masterpiece skrev:

UPDATEWink
Så fik jeg endelig et stykke vel kvalificeret HIFI/TV BÆNK, som passer helt perfelt til vores behov.
Fandt den brugt, men det kan bestemt ikke ses. 
Clap
lidt billeder medfølger her:

Endelig kan man få gemt alle de grimme ledninger samt kabler.

Still ren, og dejlig HIFI BÆNK Fra Hammel Funiture.(Hammel Møbelfabrik)

Som man nok kan se lidt på billederne, var der åben bagved TV bænken jeg har nu fået special lavet 2 stk. bagbeklædninger jeg vil sætte bag på sådan men SLET SLET ikke kan se nogle ledninger for fra. og faktisk kan gemme alt væk undtagen udstyret selvfølgelig.  

Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 21:05
Dit setup ser nu heller ikke helt tosset ud må jeg sige. Smile
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterpiece Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2012 kl. 21:24
Big smile
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Dit setup ser nu heller ikke helt tosset ud må jeg sige. Smile
Tak skal du have.... LOLBig smile
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 08:41
Sikke det pyntede med det nye møbel!

Det ser rigtig godt ud!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterpiece Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2012 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Sikke det pyntede med det nye møbel!

Det ser rigtig godt ud!

TArK.....Ja det har virkelig løftet det hele ----KÆMPE dejligt bedste investering p.t i langt tid :-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu