recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon 1 - 6 - Vokal 2 MK2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Ikon 1 - 6 - Vokal 2 MK2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jensnoer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-April-2014
Sted: Randers SØ
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jensnoer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Ikon 1 - 6 - Vokal 2 MK2
    Sendt: 20-Juni-2016 kl. 18:38
Hej Recordere-brugere! :-)

Jeg vil gøre et forsøg for at få solgt mit rigtigt velspillende Dali Ikon MK2 surroundsæt - 5.0 vel at mærke, altså jeg har ingen subwoofer!

Sættet er udelukkende sat til salg, fordi jeg ønsker at skifte til noget mindre og mere håndterbart.

Sættet er virkeligt velspillende, og Ikon MK2 har generelt fået rigtigt meget ros for dets lyd når man samtidigt kigger på prisen. Især bånddiskanten gør underværker i dette setup, sammenligt med modellerne som ligger under Ikon-serien, hvis man kigger på Dalis andre højtallermodeller.

Link til test: http://elektronik.guide.dk/Højttaler/Dali/Hjemme/Underholdning/Lydkvalitet/Test_af_Dali_Ikon_6_mk2_2286535

Dalis egen præsentation af Ikon 6 MK2:
http://www.dali-speakers.com/loudspeakers/ikon-mk2/ikon-6-mk2/

Der findes mange test af sættet, søg blot på Dali Ikon 6 MK2, og du vil finde mange rosende artikler.

Sættet består af følgende:

Ca. 25 m højttalerkabel - Argon White Edition under 2 år gammelt (er dog allerede skåret til)

2x Dali Ikon 6 MK2 i sort ask (med nye specielle fødder)
2x Dali Ikon 1 MK2 i sort ask
1x Dali Ikon Vokal 2 MK2 i sort ask

Standen på højttalerne vil jeg beskrive som værende over god/over middel :-) Det er jo af gode grunde ikke noget er blevet flyttet rundt på en masse gange, men jeg har ingen ide om hvor mange timer de har spillet, men Ikon-serien er nogen gammel model, så de har stadigvæk mange gode år tilbage

1x Harman Kardon AVR 645 receiver

Harman/Kardon 645 receiveren er et rigtigt muskelbundt, som spiller rigtigt godt sammen med dette Dali Ikon sæt, fordi den spytter nogle kræfter ind i højtalerne, som du virkelig kan mærke, hvis du fx sidder og ser en action film i sofaen.
Jeg synes også i bør google nogle tests/reviews af denne (nypris lå omkring 11.000 kr blot for receiveren)
Dette er også grunden til at jeg ikke havde behov for en subwoofer, da basenhederne i Ikon 6 kan præsterer mere end de ser ud til at kunne ved første øjekast.

I marts 2016 fik jeg repareret strømforsyningen i receiveren til en pris på 2.000 kr. (jeg har regning) - og der skulle derfor helst ikke opstå noget med denne i det næste lange stykke tid :-)!

Jeg har papir på alt undtagen køb af receiveren desværre:-)

Alt i alt, så er sættet blevet passet rigtigt godt på, og det er et virkeligt velspillende sæt til pengene, som sagtens kan spille en 40-50 kvm stue op med god musik eller en action film.

PRISIDE!: 13.999

Bud modtages gerne! :-)

Redigeret af Jensnoer - 20-Juni-2016 kl. 18:39
Til top
Nils Tranholm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Oktober-2016
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nils Tranholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2016 kl. 17:29
Er du kommet af med sættet ? Kunne godt være interesseret i din Ikon vokal 2 mk2...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu