recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon 6 mkII, hvilken reciever?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Ikon 6 mkII, hvilken reciever?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cookimonster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2008
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Ikon 6 mkII, hvilken reciever?
    Sendt: 28-November-2013 kl. 23:02
Jeg har forelsket mig i lyden fra Ikon 6 mk2 for ca 1 år siden, og nu skal de købes. Det betyder også at min reciever skal opgraderes.

Anlægget bliver brugt til en del tv (50%), musik, hvor der aktivt bliver lyttet (35%) og surround-film (15%).

Anlægget kom max til at køre 5.1.
På sigt skal sub,center og baghøjtalere opgraderes, hvor de ligger ned i den billigste dali-serien

I HfK fik jeg anbefalet NAD575v2 til at trække og det passer fornuftigt ind i budgettet. Dog har jeg også set mig lidt lun på
Yamaha RX-A1030, som også modtager roser forskelllige steder
Ekstra features er ikke det vigtigste, dog er streaming fint.

Ud og lyt, I know. Vil forsøge at låne en yamaha på mine nyindkøbte dali og det samme med NAD. Dog har jeg ikke altid det bedste indtryk omkring lån i Hfk.

Nogen meninger, som kan hjælpe lidt på vej?

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 00:12
Yamaha og Dali er et rigtig godt match. Dali er meget sterile i lyden, hvilket ikke er dårligt ment. Derfor klæder det dem, at få en forstærker med en varm lyd, hvilket Yamaha har.
Nu kender jeg ikke NAD så godt, men mener nu også, at de har en rimelig varm lyd.
Det er sikkert forbedret i v2, men NAD har gennem de sidste par år, haft problemer med, at HDMI-kortet i dem, brændte af.
Fordelen ved at købe NAD, er at du får 3 års fuld garanti i HIFI Klubben, hvis du opretter dig som medlem.
Uanset hvilken du vælger, er jeg dog sikker på, at det giver en fantastisk lyd.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 08:19
Forskellen på nad 757 og 757v2 er hdmi modulet - thats it.. De spiller godt, ingen tvivl, men jeg havde nok også taget et ekstra kig på yamaha. De yder da vist også 3 års garanti?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 13:04
Hejsa har du overvejet denon x4000 kan se HFK har sat den ned til 6999 hvilket
Umiddelbart ligner et godt tilbud,
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 12:03
Jeg fik investeret i NAD, da der var noget praktisk i dette. Og der er 14 dages retur-ret ifølge hjemmesiden.

Systemet er nu sat op, og der skal helt sikkert investeres i bananstik, da jeg kommer til at skifte lidt i konfigurationen i de næste 14 dage.

NAD starter ikke optimalt, da HDMI3 indgang er stået af før brug! og det var ankepunkterne fra v1. Ved skift imellem diverse billedesignaler, flimrer min fine skærm og NAD har en tendens til at tro at signalet er analog fra eksempelvis min PS3. Ikke godt og skal da indleveres som reklamation.
Andet ankepunkt som jeg havde læst mig frem til og er enig i, er opsætningen af NAD. Ikke meget brugervenlighed, men så tit skal det ikke sættes op, så det kan jeg leve med.

Set i lyset af ovenstående, har jeg bestilt Yamaha og så kan jeg teste dem op imod hinanden i næste uge.

Men hov, intet godt overhovedet?
Fantastisk at få opgraderet til nogle superht med noget god pondus og smoothness/blødhed og Eagles bliver hørt højt lige nu.
Dejligt at kunne mærke højttaleren, når der er lidt tryk på :)
Vældigt imponerende og når ht er spillet ind og der er brugt lidt tid op på mit perfekte lydbillede, uhhh det bliver godt.

Hvad kan man normalt forvente med HTs lyd, når de er spillet ind?

tak for svarene indtil videre
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 15:37
Uhh.. Det lyder jo ikke ligefrem som om, det er blevet bedre i v2 så :(
Det er sgu sært de ikke kan få styr på den?
Men godt du har mulighed for at levere den tilbage, hvis du falder for Yamahaen i stedet.

Men det er godt, du er glad for dine nye højttalere. De er dælme også fede :)
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 16:30
Muligheden for at returnere står på hjemmesiden, så jeg har ikke indgået en aftale. Men nedenstående bliver benyttet, hvis Yamaha klarer sig bedre!

Returnering og ombytning i Hi-Fi Klubbens butikker

I Hi-Fi Klubben kan du lytte til dit nye anlæg inden du beslutter dig. Derfor er der stor sandsynlighed for at vi finder lige præcis det der passer dig bedst. Skulle du alligevel fortryde dit køb kan du indenfor 14 dage returnere varen i den butik hvor du købte den. Varen skal returneres i væsentlig samme stand som den blev købt og i original emballage med alt tilbehør. Medbring din kvittering på varen. Bestillingsvarer kan ikke returneres.

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 16:32
Alt der bestilles på nettet, giver 14 dages returret. Men mange butikker giver også muligheden, hvis du køber i deres fysiske butik. Der er det dog ikke et lovkrav.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 16:32
Denon x4000 har jeg set, men vil prøve noget andet end Denon. Har en Denon Avr2808 nu, som jeg har været rimeligt tilfreds med.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cookimonster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 23:37
Valget er endt på Yamaha efter jeg og kammarat havde lytte og se-sessioner på begge reciever. Lyden er fantastisk på begge ift. hvor jeg er vant til. Lidt mere bund i NAD og mellemtone lidt mere tydelig i Yamaha, men det var så tæt at vi nok ville fejle en blindtest.
Afgørelsen skulle findes i Yamaha har et brugerinterface som hører til det 21. århundrede med både indbygget wifi til airplay, nemt osd menu til tvet, fungerede fra starten uden problemer og der er mulighed for at bruge app som fjernbetjening.

Jeg havde ikke troet at det skulle være den afgørende faktor, men dejligt at blive overasket.

Men hold nu kæft, det er så fedt at jeg ikke får noget nattesøvn, da jeg hellere vil høre musik.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 23:56
Jeg forstår godt, hvorfor det bliver en afgørende faktor. Stort set alle forstærkere i samme prisklasse, yder stort set ens. Forskellen ligger i lydprofilen, og hvor godt den passer til højttalerne. Og sidste faktor er så ekstra funktioner og tilbehør.
Personligt så valgte jeg min Yamaha, fordi jeg var vant til lyden, da jeg havde det tidligere, og fordi de var de eneste i den årgang, der direkte skrev på specs, at den kunne tændes fra mobil app'en. Sidste del var meget afgørende, da jeg har Sonos, og var virkelig træt af, at jeg skulle hen og tænde den, før jeg kunne lytte til musik. Nu klares det hele med mobil eller tablet, når jeg skal sætte et album på.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu